PROJE YÖNETİMİ DİSİPLİNİ

Tez Yazma Süreçleri


Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma


Tez Yazma Süreçleri

Yazma süreci, bitmiş bir metin parçası üretmenin tüm bileşen parçalarını içerir, yani: ne yazılacağını tasavvur etmek, ana hatlarıyla planlamak, pasajlar hazırlamak, her şeyi yazmak, gözden geçirmek ve yeniden yazmak ve uygun bir biçimde bitirmek. metninizin tamamını veya bir kısmını yayınlamakla birlikte.

Her aşamada, karmaşık bir entelektüel ve lojistik sorunlar karışımı ortaya çıkabilir. De Botton’un genel olarak problemler hakkında öne sürdüğü gibi, genellikle daha çözülebilir geciktirici veya dikkat dağıtıcı faktörlerle çevrili gerçek (kalıcı) ikilemler vardır.

Ne temel sorunların ne de bunların ağırlaşma gölgesinin çözülmesi kolay olmayabilir, ancak söz konusu sorunları daha açık hale getirerek ikincisinde genellikle ilerleme kaydedebiliriz. Buradaki amacım, yaygın yazarlık sorunlarına ışık tutmak ve başkalarının yararlı bulduğu ve sizin için de işe yarayabilecek çözümlere işaret etmektir.

Doktora düzeyinde genel bir beceriler dizisi olarak yazmanın önemini tartışarak başlıyorum. Doktora eğitiminin tüm ana modellerinde bir tez veya uzun bir tez (bundan sonra bu kelimeleri birbirinin yerine kullanacağım) kritik bir unsur oluşturur.

Bazı temel yazarlık ilkeleri, birçok beşeri bilimler ve sosyal bilim disiplinlerinde önemli uygulamalara sahiptir.

Yazarlık sadece yazmaktan daha fazlasıdır. Doktora düzeyinde yazarlık yapmak, nitelikli (ve umarım yayınlanmış) bir akademik yazar olmaktır. Geleneksel olarak üniversite bölümlerinde danışmanlardan öğrencilere kişisel bağlantılar tarafından aktarılan bir dizi pratik bilgi olan eksiksiz bir ‘zanaat’ becerileri seti edinmeyi içerir. Bu kitabın temel teması, yazarlık becerilerinin başarılı bir doktorayı tamamlamak için çok önemli bir unsur olduğudur.

Teziniz için tutarlı, birleştirilmiş bir argüman elde etmede esastırlar. Yazarlıktaki uzmanlık, iyi üniversitelerde doktora derecesi vermek için hala temel kriterler olan “özgünlük” gereksinimlerini karşılamanıza ve bir disiplinin gelişimine önemli bir katkı yapmanıza da yardımcı olabilir. Yazarlık becerileri kazanmak, bir doktorayı zamanında bitirmek ve doktora öğrencilerinin bir zamanlar kötü şöhretli olduğu uzun gecikmelerden kaçınmak için çok önemlidir.

Yine de doktora öğrencilerine yazarlık becerileri üniversitelerde nadiren açık bir şekilde öğretilir. İlgili bilgi genellikle kodlanmamıştır veya yazılmamıştır. Araştırma yöntemlerinde yoğun bir sosyalleşme ve eğitimle, normalde öğrencilere her disiplinin temel bilgilerini iletmek için büyük çaba harcanır.

Karşılaştırıldığında, öğrencilerin yazarlık eğitimi veya öğretimine çok az ilgi gösterilmiştir. Bu kısmen, doktora düzeyinde etkili bir yazar olmanın, iyi bir araştırmacı olmaya ve tek bir akademik disiplinin konusuna hakim olmaya tamamen bağlı olduğuna dair akademik personel arasında yaygın olan bir inancı yansıtmaktadır. Doktora yapmak, genellikle üniversitelerde meşru veya faydalı bir şekilde incelenemeyecek kadar yaygın bir faaliyet olarak görülmüştür.


Tez hazırlama aşamaları
Tez hazırlama örnekleri
Tez yazma süreci
Yüksek Lisans tezi nasıl yazılır pdf
Tez planı örneği
Yüksek lisans tez yazımı
Platon tez hazırlama ekşi
Tez araştırma yöntemleri


Çalışan akademisyenlerin çoğu, belki de çoğu, yazarlıkla ilgili genel beceriler hakkında – her bir özel disiplinin bağlamı dışında – çok fazla yararlı söylenebileceğinden şüphe duyabilir. Bu nedenle, öğrencilerine yazarlık konusunda tavsiyelerde bulunurken, çoğu üniversite öğretmeni ve danışmanının elinde çok az güvenilir kaynak vardı.

Birçok danışman, büyük ölçüde kendi deneyimlerinden, daha önceki öğrencilere nezaret etme veya belki de otuz yıl öncesine kadar bir doktora öğrencisi olma deneyimlerinden yararlanmalıdır. Yazarlık becerilerinin bu şekilde ihmal edilmesi evrensel değildir.

Akademik dergilerin editörleri ve üniversite düzeyindeki kitapların çoğu yayıncısı, insanların bir disiplindeki hünerleri ile yazar olarak yeterlilikleri arasında bir ayrım yapabilir ve çizebilir.

İyi araştırmacıların kötü yazarlar olabileceğini ve ilham vermeyen araştırmacıların yine de iyi yazarlar, tercümanlar ve iletişimciler olabileceğini kabul ederler. Ancak, doktora eğitiminin çoğunun itici gücü, araştırmayı doğru yaparsanız, o zaman yazma yönü bir şekilde doğal olarak yerine oturacaktır.

Bu geleneksel yaklaşım, yeni başlayan doktora öğrencilerinin, birinci derece veya yüksek lisans düzeyinde önceki eğitimlerinde aşılanan disipline özgü çalışma becerileri ile sürdürüleceğini varsayar. Araştırmaları devam ederken muhtemelen kendi disiplinleri tarzında iyi (ya da en azından kabul edilebilir) bir yazı yazmayı bir deneme yanılma süreciyle, önce makalelerin, sonra bölümlerin birbirini izleyen taslakları üzerinden ‘yaparak öğrenme’ yoluyla öğreneceklerdir. 

Doktora öğrencilerine yoğun bir şekilde rehberlik yapılır ve bu nedenle danışmanlarından ve belki de diğer meslektaşlarından ayrıntılı eleştiriler ve bireysel tavsiyeler almalıdırlar. Bu tavsiye her zaman metne özgü ve disipline özgüdür, belirli bir noktanın yeterince kanıtlanıp kanıtlanmadığına veya belirli bir argümanı ifade etmenin meşru veya uygun olup olmadığına ilişkin şu veya bu önemli argümana veya araştırma parçasına odaklanır. 

Bu yorumların ve etkileşimlerin tekrarlanan birçok örneğinden, öğrencilerin neyin söylenip söylenemeyeceğine, nasıl söylenebileceğine ve konularındaki diğer profesyonellerin nasıl yorumlayıp tepki vereceğine dair kendi anlayışlarını aşamalı olarak oluşturmaları umut edilir. 

Modern zamanlarda çok daha resmileştirilmiş, kapsamlı ve daha uzun ileri eğitim süreçleriyle kapsamlı bir şekilde desteklenmiş olsa da, araştırma yürütmede ve disiplin bilgisini geliştirmede doktora eğitimine yönelik zanaat yaklaşımı hala iyi çalışıyor.

Ve yazarlık konularında, birçok öğrenci belki de şanslı olacak ve süpervizörleri olarak sempatik personele, kendileri de yetenekli ve deneyimli yazarlar olan ve öğrencilerle bireysel çalışma yoluyla benzer yazma becerilerini aşılamak için çok fazla zaman ve çaba ayırmaya hazır olan insanlara sahip olacaklardır. . Bu koşullarda, yan ürün yaklaşımı yine de olağanüstü sonuçlar verebilir.

Ancak normalde öğrencilerin nasıl öğrendiği ve geliştirdiğine dair yan ürün modeli, yazarlık becerileriyle ilgili olarak çok daha sorunludur. Modern üniversitelerde eğitim, araştırma, yayın ve yönetimin kalifiye elemanlar üzerindeki baskıları, bu modelin bir veya birkaç açıdan sıklıkla çökmesine neden olmaktadır. Bireysel süpervizyon yoluyla doktora eğitimi maliyetli ve zaman alıcıdır.


odev.yaptırma.com.tr ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!



Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.


 

yazar avatarı
odev yaptirmasitesi

Bir yanıt yazın