Kümülatif Kazançlar

Tezde Kaynak Sorunları


Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma


Tezde Kaynak Sorunları

Birincil kaynakları eleştirel literatürden net bir şekilde ayırt edebilmelisiniz. Eleştirel literatür genellikle birincil kaynaklardan alıntılar yapar, ancak bir sonraki paragrafta göreceğimiz gibi bunlar dolaylı kaynaklardır.

Ayrıca, aceleci ve düzensiz araştırma yapan bir öğrenci, birincil kaynaklarda yer alan argümanları eleştirel literatürdeki argümanlarla kolayca karıştırabilir.

İkinci konu beni çalışmayı anlamaktan muaf tutmayacak, ancak benim birincil ilgi alanın çalışmasının başkaları tarafından yorumlanması olacak. Açıktır ki, eleştirmenlerinin derinlemesine incelenmesi, çalışmalarının orijinal metinle karşılaştırılmasını gerektirecektir.

Ancak, orijinal nesnenin benim için çok az önemli olduğu bir durum olabilir. Bu örnek aynı zamanda, tezimin gerçek amacını hemen tanımlamam gerektiğini, böylece kaynaklarımın mevcudiyetini en baştan belirleyebileceğimi gösteriyor.

Bu, önceden tasarlanmış bir bibliyografya olmadan bir teze nasıl sıfırdan başlanacağını ve ihtiyaç duyduğum tüm kaynakları tek bir küçük kütüphaneden nasıl elde edeceğimizi göstereceğiz.

Bu prosedür mümkün olsa da, durum nadiren ortaya çıkacaktır, çünkü gerçekçi olarak, (a) kaynakları nerede bulabileceğimi, (b) kolayca erişilebilir olup olmadıklarını ve (c) önceden bilmeden bir konu seçmezdim. onları tam olarak anlayabilecek kapasitede olup olmadığım.

İkamet ettiklerini bilmeden veya (yerlerini bilseydim) asla seyahat edemeyeceğimi tam olarak bilmeden, James Joyce’un belirli bir dizi el yazması üzerine bir tezi kabul etmem tedbirsizlik olurdu.

Bir aileye ait olan ve onları aşırı derecede koruyan ve onları yalnızca ünlü bilim adamlarına ifşa eden özel bir belge koleksiyonuna ilişkin bir konuyu şevkle kabul etmek de aynı derecede akıllıca olmayacaktır. Ve ne kadar erişilebilir olursa olsun, onları okumak için gereken uygun eğitimden yoksunsam, ortaçağ elyazmalarıyla ilgili bir konuyu kabul etmemeliyiz.

Daha gerçekçi olmak gerekirse, bir yazarı yalnızca orijinal metinlerinin çok nadir olduğunu ve bir manyak gibi kütüphaneden kütüphaneye, hatta ülkeden ülkeye seyahat etmem gerektiğini öğrenmek için incelemeyi kabul edebilirim.

Ya da, bölümümün onları okuyacak aparata sahip olmadığını veya konjonktivit hastası olduğumu ve bu kadar yorucu çalışmalara dayanamayacağımı unutarak, onun tüm yapıtının mikrofilmlerinin kolayca bulunabileceği gerçeğine güvenebilirim.

Ve eğer bir üniversitede sinema okuyorsam, 1920’lerden bir yönetmenin küçük bir çalışması üzerine bir tez tasarlamam ve bu eserin tek nüshasının Amerika Birleşik Devletleri’nde olduğunu öğrenmem benim için oldukça anlamsız olurdu. 

Birincil kaynaklar sorunu bir kez çözüldüğünde, eleştirel literatür için aynı sorular ortaya çıkar. Önemsiz bir on sekizinci yüzyıl yazarı üzerine bir tez seçebilirim çünkü eserinin ilk baskısı tesadüfen şehrimin kütüphanesinde bulunuyor, ancak o zaman yazarımla ilgili en iyi eleştirel eserlerin erişimim olan hiçbir kütüphanede bulunmadığını öğrenebilirim. ve satın almaları çok pahalıdır. Yalnızca erişiminiz olan kaynaklar üzerinde çalışmaya karar vererek bu sorunu önleyemezsiniz.


Bilimsel çalışmalarda kaynak kirliliği neden kaynaklanmaktadır
Yüksek lisans tezi kaynak gösterme APA
İnternet Sitesinden alıntı yapma APA
Tez nasıl kaynak gösterilir APA
Web sayfası kaynak Gösterme
Web sitesi metin İçi kaynak gösterme
Tezde şekil kaynak Gösterme
Kitap kaynak gösterme


Tüm eleştirel literatürü veya en azından önemli olan tümünü okumalı ve kaynaklara doğrudan erişmelisiniz. Aksi takdirde, affedilemez eksikliklerle sorumsuzca bir tezi tamamlamak yerine, açıklanan kriterlere göre başka bir konu seçmelisiniz.

Son zamanlarda katıldığım tez savunmalarından bazı somut örneklere bakalım. Bunların her birinde yazarlar, kendi uzmanlık alanlarına giren kaynakları kesin olarak belirlediler, bu kaynakların mevcudiyetini doğruladılar ve bunları etkili bir şekilde kullandılar.

Dolayısıyla yerel olarak çalışabilirdi. Genel bibliyografya ile özellikle Modena konusunda bibliyografya arasında ayrım yaptı. Birincisi için başka şehirlere seyahat etmiş olabilir ve sanırım Modena şehir kütüphanelerinde ikincisi üzerinde çalışabildi.

Ayrıca birincil kaynakları arşiv kaynakları ve gazetecilik kaynakları olarak ikiye ayırdı, ikincisi çağdaş gazetelerden ilgili makaleleri içeriyordu.

Diğer kaynaklara gelince, resmi açıklamalar Komünist Partinin eğitim politikasını tanımlamaya yetiyordu. Tez, hükümet koalisyonundaki bir parti olan skolastik politikasını ele almış olsaydı, bu çok farklı bir hikaye olurdu ve araştırma kesinlikle dramatik boyutlara ulaşırdı.

Bir yanda resmi açıklamalar, diğer yanda bu açıklamalarla çelişebilecek gerçek hükümet eylemleri olacaktı. Ayrıca, dönem 1968’in ötesine uzansaydı, öğrencinin gayri resmi görüş kaynakları arasına o dönemden sonra çoğalmaya başlayan parlamento dışı hareketlerin tüm yayınlarını dahil etmesi gerekeceğini de hesaba katın.

Bir kez daha, araştırma çok daha zor olurdu. Son olarak, adayın çalışma fırsatı bulduğunu veya gerekli materyalin fotokopisini çekip kendisine gönderebildiğini hayal ediyorum.

Üçüncü tez ortaçağ tarihini ele alıyordu ve görünüşte zor bir konu üzerineydi. Doğal olarak, proje biraz paleografi bilgisi gerektiriyordu, ancak adayın bu tekniği edindikten sonra, yalnızca transkripsiyonu özenle gerçekleştirmesi ve sonuçlar hakkında yorum yapması yeterliydi.

Yine de, tez 30 başlıktan oluşan bir bibliyografya içeriyordu; bu, öğrencinin belirli sorunu önceki literatür temelinde tarihsel olarak bağlamsallaştırdığının bir işaretidir. Adayın Verona’lı olduğunu ve fazla seyahat gerektirmeyen bir proje seçtiğini varsayıyoruz.

Dördüncü tez “Çağdaş Drama Gösterileri” başlığını taşıyordu. İtalya’nın o bölgesinde yaşayan aday, sınırlı sayıda temsil olduğunu biliyordu ve bunları gazetelere, şehir arşivlerine ve seyirci sıklığıyla ilgili istatistiksel araştırmalara başvurarak yeniden yapılandırdı.

Beşinci tez, “Kent Kütüphanesinin Etkinliğine Özel Referansla Kentteki Kültür Politikasının Yönleri” benzerdi. Bunlar, kaynakları kolayca bulunabilen, ancak yine de gelecekteki araştırmacılara hizmet edecek bir istatistiksel-sosyolojik belgeleme derlemesi gerektirdikleri için yararlı olan iki proje örneğidir.

Altıncı bir tez diğerlerinden daha fazla zaman ve çaba gerektiriyordu. Bir öğrencinin, ilk başta sadece dürüst bir literatür araştırması için uygun görünen bir konuyu nasıl bilimsel titizlikle ele alabileceğini göstermektedir.

Tanınmış bir İsviçreli yazar ve onun hakkında söylenecek her şeyi tüketmiş gibi görünen çok sayıda tarihi ve teorik tiyatro çalışmasına konu oldu.

Ancak aday, İsviçre arşivlerini ve sayısız kütüphaneyi titizlikle araştırdı ve çalışılan her yeri tek tek inceledi. Öğrenci, orijinal yayınlanmalarından kısa bir süre sonra unutulan küçük makaleler de dahil olmak üzere, yazarın kendi yazılarının yanı sıra, yazar hakkındaki çalışmaların kapsamlı bir bibliyografyasını derleyebildi.

Bu, teze, danışmana göre onu kesin bir katkı olarak nitelendiren bir genişlik ve kesinlik kazandırdı. Böylece öğrenci, bu muğlak kaynakları erişilebilir kılarak literatür taramasının ötesine geçmiştir.


odev.yaptırma.com.tr ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!



Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.


 

yazar avatarı
odev yaptirmasitesi

Bir yanıt yazın