Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma
Stratejik Hedefler
Programın üniversite genelinde yaygınlaştırılması için konu düzeyinde en üst düzey desteği sağlamak amacıyla yazarlar, “Öğrencilerin İntihalden Kaçınmasına Yardımcı Olmak” başlıklı bir atölye çalışması tasarladılar.
Her konu alanında öğretme ve öğrenmeden sorumlu personel (Öğretme ve Öğrenimden Sorumlu Başkan Yardımcıları, lisans öğretmenleri ve/veya lisans ve lisansüstü program liderleri veya akademik kalite konularında özel sorumluluk sahibi seçtikleri bir meslektaş) stratejik olarak hedeflendi ve davet edildi çalıştaya katılmak içindir.
Çalıştayın ardından hem lisans hem de lisansüstü öğrenciler için semineri müfredatlarına dahil etmeyi uygun görecekleri umulmuştur. Çalıştay, seminerin modellenmesini içeriyordu, ardından katılımcılar oturumun faydalı bir şekilde benimseyebileceklerini düşündükleri yönlerini tartışmaya ve bunu müfredata etkili bir şekilde nasıl entegre edebileceklerini keşfetmeye davet edildi.
Öğrencileri intihalden kaçınma ve intihal vakalarını tespit etme konusunda desteklemeye çalışırken karşılaştıkları sorunları ve zorlukları paylaşmaları için de teşvik edildiler.
Seanslarla ilgili ısrarlı ve hedefli bilinçlendirme sayesinde, katılımcı sayısı yüksekti ve tüm konu alanları temsil edildi. Katılımcılardan alınan geri bildirimler, böyle bir programın üniversite genelinde yaygınlaştırılmasına olan ihtiyacı doğrulamıştır.
Geribildirim aşağıdaki sorunları içeriyordu.
• Mümkünse, ilk yıl için zorunlu (müfredata ek olarak görülmeyen) seminerler göreve başladıktan sonra, ancak öğrenciler ilk akademik ödevlerini yazmaya başlamadan önce planlanmalıdır.
• Bazı modüllerde benzer oturumlar zaten mevcuttur, ancak genellikle ders formatındadır.
Bunlar seminerle birleştirilmeli ve diğer modüller için bir model olarak kullanılmalıdır. Personel, akademik yazma açısından kendilerinden daha fazlasının beklendiği son sınıf lisans öğrencileri için bir tazeleme oturumu düzenlemelidir.
İntihal seminerleri, tez öğrencileri için beklenti belirleme/bilgi verme oturumları ile birleştirilebilir. İntihal konusunda “tek yönlü” sunumlar öğrencileri gereksiz yere kaygılandırıyor olabilir. Küçük gruplu, etkileşimli bir çalıştay kaygıyı yatıştırmak için bir ortam/fırsat sağlayabilir.
Öğrencileri akademik yazma sürecinin tüm aşamalarında intihalden nasıl kaçınacaklarını düşünmeye teşvik eden etkileşimli alıştırmalara olumlu bir yanıt geldi. Yazarın kelimeleri, yazarın fikirleri ve öğrencilerin kendi analizleri/fikirleri için farklı renkli kalemlerin kullanılması gibi pratik çalışma ipuçları özellikle beğenildi.
Katılımcılar, “Çizgiyi nereden çiziyorsunuz” etkinliğinin öğrencilerin herhangi bir noktada erişebilmesi için çevrimiçi olarak sunulması gerektiğini ve muhtemelen çevrimiçi alıştırmayı tamamlamalarının istenmesi gerektiğini düşündüler. Katılımcılar, örneğin intihal yaptığı tespit edilen öğrencilerin yüzdesi gibi vaka çalışmalarının dayandırılacağı daha fazla bilgi istemektedir.
Öğrencilere ilk elden bir bakış açısı sağlamak için Brunel Öğrencileri Birliği’nden gerçek (anonimleştirilmiş) Disiplin Kurulu duruşmalarının bazı ayrıntılarına erişmek istiyorlar.
İntihalin anlaşılması bazı ortaokul müfredatlarının bir parçasıdır, dolayısıyla bu durum bazı öğrencileri etkileyebilir, ancak üniversite, öğrencilerin Brunel kurallarının ve cezalarının ne olduğunu anladıklarına dair varsayımlarda bulunamaz.
Üniversite, lisansüstü öğrencilerin intihalin ne olduğunu ve önceki üniversite deneyimlerinden nasıl kaçınılacağını anladıkları varsayımında bulunmamalıdır.
Üniversiteler tarafından fark edilmeyen/“cezalandırılmayan” intihalin gelecekteki profesyonel davranışları üzerindeki etkileri konusunda endişeler vardı.
Stratejik hedeflerin 5 temel özelliği
Stratejik Hedef Örnekleri
Stratejik hedef Nedir
Stratejik Amaç ve hedef Örnekleri
Stratejik Hedef cümlesi
Amaç, hedef strateji Örnekleri ŞBP
Stratejik hedef belirleme
Stratejik plan hazırlama aşamaları
Katılımcılar, olası intihalleri tespit etme ve intihal vakaları için gerekli kanıtları sağlama konusunda endişeliydi. İntihal tespit yazılımı hakkında daha fazla bilginin yararlı olacağı konusunda anlaşmaya varıldı.
Bu olumlu geri bildirim, seminerin gerekliliği konusundaki iddiamızı desteklemekte ve ayrıca seminerin içeriğini ve tasarımını doğrulamaktadır. Katılımcılar, semineri öğrencilerinin müfredatına yerleştirmek için çalışacaklarını taahhüt ettiler.
Stratejik personele yönelik başarılı çalıştayın ardından, belli sayıda öğretim görevlisinden semineri kendi modüllerine dahil etmelerinin istendiği, ancak yazarların çalıştayının içeriğinin onlara kademeli olarak aktarılmadığı açıktı.
Bu nedenle, yazarlar intihal konusuyla ilgili olarak öğretim kadrosuyla ilişki kurmak ve materyalleri ve yaklaşımları öğretim uygulamalarına dahil etmelerinde onlara rehberlik etmek için iki “eğitmenin eğitimi” fırsatı belirledi ve kurdu.
Bunlardan ilki, kendi öğrencileriyle seminerler düzenlemekle ilgilenen akademik personel için semineri modelleyen ve intihalle ilgili konuları tartışan bir personel geliştirme çalıştayıydı. Bu çalıştaya sekiz öğretim üyesi katıldı.
Ek olarak, personel geliştirme oturumunun kısaltılmış bir versiyonu, Yüksek Öğretimde Öğretme ve Öğrenme Lisansüstü Sertifikası ve programlarına dahil edilmiştir. Bu, ilgili programları üstlenen tüm yeni atanan öğretim görevlilerinin ve lisansüstü öğretim asistanlarının bu alandaki sorunların, kaynakların ve olası çözümlerin farkında olmasını sağlayacaktır.
Yukarıda listelenen yazar liderliğindeki etkileşimlere ek olarak, üç öğretim üyesi proaktif bir şekilde semineri kendi öğrencileriyle yürütmekle ilgilendiğini ifade etti. Üniversite çapında yaygınlaştırmanın bir kartopu ilkesine göre (sadece yukarıdan aşağıya değil) çalıştığı varsayımına dayanarak, yazarlar bu “erken benimseyenler”e ek destek sunmuşlardır; ilgili tüm personele sunmanın mümkün olmayacağı konusunda destek.
Kıdemli bir öğretim görevlisi, “sorunla ilgili yıllardır edindiğim deneyime dayanarak” lisansüstü öğrenciler için intihal üzerine bir oturum planlıyordu. İntihal çalışma grubunun uğraştığı işi duymuştu ve yaklaşımı hakkında yorum yapmak için yazarlarla temasa geçti.
Yazarlar geri bildirimde bulundular ve ekibin geliştirdiği ve kendisinin de yaptığı materyalleri kullanmak isteyebileceğini önerdiler. İşbirliği ruhuyla, diğer öğretim üyelerinin deneyimlerinden yararlanabilmesi için slayt sunumunun VLE’ye eklenmesine izin verdi.
İkinci olarak, iki Biyoloji öğretim görevlisi, semineri ikinci sınıf lisans öğrencileriyle birlikte yürütme arzusuyla yazarlara yaklaştı. Seminerin kullanımı konusunda eğitimler verildi ve kendi materyallerini oluşturmak için VLE modülünü kullanmalarına yardımcı olundu. Ayrıca slaytlarının eklenmesine izin verdiler.
Bu karşılıklılık, intihal sorununun üstesinden gelmek için konu/bölüm sınırları ötesinde birlikte çalışan personelinin bir başka örneğidir. Ancak, bu tür işbirlikçi uygulama örneklerine rağmen, programın yaygınlaştırılması umulduğu kadar hızlı ve kapsamlı olmamıştır.
“odev.yaptırma.com.tr“ ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!
Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.
Herhangi Bir Alan Bulunamadı.
