PROJE YAŞAM DÖNGÜSÜ

PROJE YAŞAM DÖNGÜSÜ


Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma


PROJE YAŞAM DÖNGÜSÜ

Proje yönetimi tekniklerinin popülaritesinin artmasının nedenlerinden biri, yeni ürün geliştirmedeki rollerinden kaynaklanmaktadır. Çaba ister yeni bir ilaç, ister yeni bir yazılım ürünü, ister yeni bir model araba veya yeni bir beyzbol stadyumu olsun, bir kere yapılır ve benzersiz bir ürün ortaya çıkar.

Ürün geliştirme, bir proje ile aynı özelliklere sahip olduğundan, bu yeni ürünleri yaratmak, proje yönetimini uygulamak için mükemmel fırsatlar sunar.

Yeni bir ürün yaratmak için gerekli olan dört adım, ürün geliştirme yaşam döngüsü olarak bilinir:

1. Gereksinimler. Bu adım, ürün için işlev ve performans gereksinimlerini tanımlar. İster bir ev, ister bir uçak veya bir bilgi sistemi inşa edin, gereksinimler, ürünün müşterinin ihtiyaçlarını nasıl karşılayacağını açıklar.
2. Tasarım. Tasarım, gereksinimleri karşılayacak bir ürün tasarlar ve ayrıntılı olarak açıklar. Örneğin, bir plan, bir evin ayrıntılı bir açıklamasıdır.
3. İnşa et. Daha sonra ürün inşa edilir ve çalışması için gerekli belgeler yazılır. Bir bina yapılıyorsa burada çukurlar kazılır, çivi çakılır. Yeni bir uçak modeli söz konusu olduğunda, inşaat, yeni üretim süreçlerinin oluşturulması da dahil olmak üzere çok çeşitli faaliyetleri kapsayabilir. (Bu durumda, ürün tam olarak yeni bir uçak değil, uçak yapımı için yeni bir süreçtir.)
4. Çalıştırın. Ürün geliştirildikten sonra fiilen kullanıldığı bir ömrü vardır. Projeler daha sonra devam eden operasyonlara dönüşür: Bir beyzbol stadyumunda oyunlar oynanır, bir üretim sürecinde yeni otomobiller üretilir veya bir yazılım şirketi kullanıcılarını destekler. İşletme aşaması yıllarca sürebilir ve birçok projeyi içerebilir.

Ürün geliştirme yaşam döngüsü hakkında anlaşılması gereken iki önemli nokta vardır. İlk olarak, bu basitleştirilmiş bir yaşam döngüsü modelidir. Geliştirme sürecini belgeleyen herhangi bir firma, yalnızca daha fazla aşama değil, aynı zamanda bir dizi alt aşama veya adımı içeren çok daha ayrıntılı bir modele sahip olacaktır.

Örneğin, bilgi sistemleri üretmek için ayrıntılı bir geliştirme yaşam döngüsü 50 ila 100 ayrı adım içerebilir. İlk araştırmadan FDA onayına kadar yeni bir ilaç getirme süreci 1.000 adımdan oluşabilir.

İkincisi, basitleştirilmiş olmasına rağmen, geliştirme yaşam döngüsü modeli muhtemelen sektörünüze ve çevrenize (hatta bir hizmet sektörü) uygulanabilir. Bu model, kitap boyunca örneklerde kullanılacaktır, çünkü çoğu duruma uygulanabilecek kadar basit olmasına rağmen, ürün geliştirme yaşam döngüleri ile bir proje yaşam döngüsü arasındaki temel farklılıkları hala göstermektedir.


Proje yaşam döngüsü Aşamaları
Proje yaşam döngüsü modelleri
Proje yaşam döngüsünün son aşaması
Proje yaşam döngüsü örnekleri
Yinelemeli yaşam döngüsü
Proje yaşam çevrimi
PMI proje yönetim süreçleri
Proje yaşam çevrimi belgesi


Ürün Yaşam Döngüsü ve Proje Yaşam Döngüsü

Yeni ürün geliştirme, tıpkı bir proje gibi bir başlangıcı ve sonu olan ve benzersiz bir ürün ortaya koyan bir süreç olmasına rağmen, birden fazla projeden oluşabilir. Proje yönetimini yeni ürün geliştirmeye uygulamak isteyen herkes, ürün yaşam döngüsü ile proje yaşam döngüsü arasındaki farkları anlamalıdır. Bu farklılıklar kolayca tanımlanır.

Bir ürün geliştirme yaşam döngüsü sektöre özgü olacaktır. Bir acil servise kabul sürecinin yeniden yapılandırılmasına yönelik özel adımlar, bir rafineri inşa etme adımlarından farklıdır. Proje yaşam döngüsü endüstriden bağımsızdır, çünkü proje yönetimi teorisi endüstriden bağımsızdır.

Bu farklılıkları daha fazla tanımlamak:

• Ürün geliştirme yaşam döngüsü, ürünü oluşturmak için gereken işi tanımlar. Proje yaşam döngüsü, işi yönetmeye odaklanır.
• Bir ürün geliştirme yaşam döngüsü, her biri tüm proje yaşam döngüsünden geçmesi gereken birçok proje içerebilir.

Herhangi bir geliştirme çabasının birden çok proje içerebileceğini ve her birinin eksiksiz bir proje olarak yönetilmesi gerektiğini anlamak, proje yönetiminde başarının anahtarlarından biridir.

PROJELER İÇİN ORGANİZASYON

Bazı firmalar proje çalışmasından başka bir şey yapmıyorlar; büyük inşaat şirketleri bu modele uyar. Organizasyonlarının çoğunluğu belirli projelere ayrılmıştır. Spektrumun diğer ucunda, kamu hizmetleri operasyon odaklıdır. Bununla birlikte, şirketlerin çoğunluğu devam eden operasyonlar ve projeler yürütmektedir.

Projeleri destekleyen bir organizasyon yapısı oluşturmak hiç bu kadar kolay olmamıştı. Ne de olsa, bir proje yalnızca bir kez oluyorsa, benzersiz bir insan karışımı gerektiriyorsa ve benzersiz bir raporlama yapısına sahipse, herhangi bir firma bir sonraki projenin sonundan sonra da devam edecek bir organizasyon şemasını nasıl oluşturabilir?

Projeler organizasyon şemalarını mahvedebilirken, yıllar boyunca proje ortamına yönelik bazı klasik organizasyonel tepkiler olmuştur. Aşağıdaki organizasyon stilleri yelpazesi, bir tarafta devam eden operasyonları ve diğer tarafta projeleri desteklemektedir.

Fonksiyon odaklı firmalar, reklamcılık, mühendislik, bilgi sistemleri, üretim ve insan kaynakları gibi birincil fonksiyonlar etrafında organize edilir. Çalışanların, işlerini hem atayan hem de izleyen ve tazminat gibi idari görevleri yerine getiren bir yöneticisi vardır.

İşlevsel gruplar içindeki projeler herhangi bir organizasyon sorunu oluşturmaz, ancak işlevsel grupları kapsayan projelerin yönetilmesi zordur çünkü proje yöneticilerinin işlevsel bir yetkisi yoktur ve işi atamak, izlemek ve koordine etmek için işlevsel yöneticiler aracılığıyla çalışması gerekir.

Birçok proje işlevsel sınırları aştığında, matris organizasyonları gerekir. Bu yapı hem proje yöneticilerine hem de fonksiyonel yöneticilere aynı yöneticiye rapor verme yetkisi verir.

Fonksiyonel yöneticiler, proje ekiplerinde kimin çalışacağına ve uzun vadeli yönetim sorunlarının sorumluluğunu üstleneceğine karar verme sürecine dahil olacak. Proje yöneticileri, proje ekibi arasında işleri atar, izler ve koordine eder. Matris organizasyonun temel sorunu, bir projede çalışan herkesin iki patronunun olmasıdır ve bu insanlar birden fazla projede çalışırlarsa daha da fazlasına sahip olacaklardır.


odev.yaptırma.com.tr ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!



Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.


yazar avatarı
odev yaptirmasitesi

Bir yanıt yazın