Proje Yönetim Yönetimleri

Odak Noktasının Yüksek Olması


Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma


Odak Noktasının Yüksek Olması

Zamanında ve bütçenin altında kalan proje yöneticileri, ekipteki insanları feda ederek imkansız hedeflere ulaşmaya teşvik edilebilir. Her sektörde ve her zaman aynı nedenle olur: Proje hedeflerine ulaşmak, bireysel ekip üyelerinin ihtiyaçlarından daha ağır basar.

Ve bu tutum sadece proje ekibine özgü değildir; satıcılar ve hatta müşteriler, proje hedeflerini karşılamak için sık sık zahmete giriyor. Ancak insanlardan proje üstüne proje yüzde 120 vermelerini istemek işe yaramıyor. Yıpranırlar, moralleri bozulur ve sadece öfkelenirler.

Proje yöneticileri için nihai zorluk, insanlara zarar vermeden projenin maliyet, program ve kalite hedeflerini karşılamaktır. Bu, projenin yüksek moralle, müşterilerle harika ilişkilerle ve bir sonraki projede sizinle çalışmak için sabırsızlanan satıcılarla sona erdiği anlamına gelir.

PROJE YÖNETİMİ FONKSİYONLARI

Gerçekçi beklentiler belirlemek, tüm taraflar arasında anlaşma sağlamak ve ardından ürünü teslim etmek genellikle zordur ve her zaman çok çeşitli teknikler gerektirir. Yüksek düzeyde bu teknikler, üç proje yönetimi işlevinde gruplandırılabilir.

1. Proje tanımı, bir projenin temelini oluşturur. Bu altyapıda yer alan iki faaliyet vardır.

• Proje yöneticisi, projenin amacını, hedeflerini ve kısıtlamalarını belirlemelidir. “Bunu neden yapıyoruz?” gibi sorulara cevap vermelidir. ve “Başarılı olmak ne demektir?” Cevaplar, maliyet-program-kalite dengesini tanımladıkları ve projeyi organizasyonun misyonuna bağladıkları için, tüm proje kararlarını almanın temeli haline gelir.

• Yönetici, temel proje yönetimi kontrollerini oluşturmalıdır. Projede hangi kişi ve kuruluşların yer alacağı ve rollerinin ne olacağı konusunda anlaşmaya varmalıdır. Yöneticinin ayrıca emir komuta zincirini, iletişim stratejisini ve değişiklik kontrol sürecini netleştirmesi gerekir.

Bu kararların ve stratejilerin belgelenmiş kabulü, projenin yönetilme şekliyle ilgili beklentileri iletir. Aynı zamanda, herkesin projedeki sorumluluklarından sorumlu olmasını sağlamak için başvurabileceğiniz bir anlaşma haline gelir.

Bu tanımlama sürecinden çıkan yazılı belge, proje kuralları olarak tanımlanabilir, çünkü herhangi bir oyunun kuralları gibi, nasıl oynanacağını ve kazanmak için ne gerektiğini ana hatlarıyla belirtirler.

2. Proje planlaması, verilen kısıtlamalar çerçevesinde projenin hedeflerine nasıl ulaşılacağına dair ayrıntıları bir araya getirir. Yaygın tahmin ve çizelgeleme teknikleri, projenin ne kadar iş gerektirdiğini, işi kimin yapacağını, ne zaman tamamlanacağını ve ne kadara mal olacağını ortaya koyacaktır.

Yol boyunca, risk yönetimi faaliyetleri en büyük belirsizlik alanlarını belirleyecek ve bunları yönetmek için stratejiler oluşturacaktır. Planda ortaya konan ayrıntılı strateji, proje tanımı sırasında geliştirilen maliyet-program-kalite dengesi için bir gerçeklik kontrolü haline gelir.

3. Proje kontrolü, projenin hedefe doğru ilerlemesini sağlayan tüm faaliyetleri içerir. Bu faaliyetler şunları içerir:

• İlerleme ölçümü. İlerlemeyi ölçmek, sıklıkla sorunları erkenden tespit ederek çözümlerini kolaylaştırır.

Ölçüm aynı zamanda tahmini doğrulayan bir geri bildirim mekanizmasıdır. Plandaki montaj ilişkileri ve maliyet-program-kalite dengesi önemlidir.

• İletişim. İletişim, bir projeyi kontrol etmede kritik öneme sahiptir, çünkü tüm katılımcıları koordineli ve bilinçli tutar.
proje ilerlemesi ve değişiklikleri.

• Düzeltici eylem. Bu, günlük yanıtlardan oluşur.
Bir projenin karşılaşabileceği tüm engeller ve sorunlar.

Bu işlevler, proje yöneticisinin sorumluluklarını özetlemektedir. Fonksiyonlar sıralıdır: Bir proje tanımla başlamalı, ardından planlamaya ve son olarak da kontrole geçmelidir.

Ve fonksiyonlar tekrar tekrar tekrarlanmalıdır çünkü planlama kaçınılmaz olarak tanımda değişikliklere yol açacaktır ve kontrol eylemleri planda sürekli değişiklikler ve bazen de tanımda değişiklikler gerektirecektir. Devam eden bir proje sırasında, bir yönetici projeyi tanımlamak, planlamak ve kontrol etmek için her gün zaman harcayabilir.


Fotoğrafta odak noktası nedir
odak noktası nedir
Odak noktası eş anlamlısı
Odak noktası ne Demek TDK
Odak noktası Nedir deprem
Odak nedir
Çukur aynada odak noktası nasıl bulunur
Parabolün odak noktası nasıl bulunur


PROJE YAŞAM DÖNGÜSÜ

Bir proje yaşam döngüsü, projenin tanımlanmasından plan yapılmasına, işin yürütülmesine ve projenin kapatılmasına kadar bir projenin doğrusal ilerlemesini temsil eder. İlk bakışta bu yaşam döngüsü, proje yönetimi fonksiyonları ile aynıymış gibi görünebilir. Tanımla, planla ve yürüt, doğrudan tanım, planlama ve kontrolle eşleşiyor gibi görünüyor. Aradaki fark, yaşam döngüsünün doğrusal olması ve faz sınırlarının karar noktalarını temsil etmesidir.

Bu dört karar noktasına daha yakından bakalım:

1. Tanımlayın. Aşama, proje başlatma belgesinde bir proje ve proje yöneticisinin adı geçtiğinde başlar ve proje kuralları onaylandığında tamamlanır. Bu yazılı belgenin onaylanması, ilgili tüm tarafların proje hedefleri, yaklaşımı ve maliyet-program-kalite dengesi üzerinde hemfikir olduğu anlamına gelir.

2. Planlayın. Kurallar onaylandıktan sonra, proje yöneticisi proje planını oluşturmaya başlar. Elbette, projenin nasıl yürütüleceğine dair ayrıntılar ortaya çıktıkça, proje kurallarındaki bazı kararların değişmesi muhtemeldir. Planlama aşamasının sonunda, tüm taraflar yalnızca planı onaylamakla kalmaz, aynı zamanda proje kurallarındaki gerekli değişiklikleri de onaylar.

Tanımlama ve planlama, özellikle kısa projeler için kısa aşamalar olabilir. Planlama genellikle proje kurallarını değiştirdiğinden, bazı şirketler bu faaliyetlerin her ikisini de tanımlamak için başlatma adı verilen tek bir aşama kullanır.

Aşamaları ayrı tutmanın en iyi argümanı, ayrıntılı bir plan oluşturulmadan önce tanımlama aşamasında bir dizi sorunun yanıtlanması gerektiğidir. Tanımlama sırasında oluşturulan temel varsayımlar ve anlaşmalar, planlama faaliyetlerini daha odaklı ve verimli hale getirir.

3. Yürütün. Artık fiili çalışmayı planda onaylanan şekilde gerçekleştirme aşamasına geldik. Bu aşama muhtemelen projenin çabasının yüzde 90’ını veya daha fazlasını alır. Yürütme aşaması, projenin amacına ulaşıldığında tamamlanır.

4. Kapatın. Bu, projenin en küçük aşamasıdır, ancak diğerlerinden daha az önemli değildir. Kapanış faaliyetleri üç önemli işlevi yerine getirir: (1) ister operasyonlar ister başka bir ürün geliştirme aşaması olsun, bir sonraki aşamaya geçiş yapmak; (2) müşterinin gözünde projenin resmi kapanışını sağlamak; ve (3) gelecekteki projeleri iyileştirmek amacıyla proje başarılarının ve başarısızlıklarının gözden geçirilmesi gerekir.

Proje yaşam döngüsündeki ilk iki fazın önemi ne kadar vurgulansa azdır. Bu iki aşama -tanımla ve planla- genellikle toplam çabanın yüzde 10’unu veya daha azını temsil etse de, yürütme aşamasında ekibi verimli performansa hazırlamak için çok önemlidir.


odev.yaptırma.com.tr ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!



Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.


yazar avatarı
odev yaptirmasitesi

Bir yanıt yazın