PROJE YÖNETİMİ 

NİTEL ARAŞTIRMA ÖZELLİKLERİ


Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma


NİTEL ARAŞTIRMA ÖZELLİKLERİ

Niteliksel araştırma, zaman alıcıdır ve metin üzerinde durmayı, kavrayışları izlemeyi, derinliğine ve içerimlerine yönelik değişen değerlendirme ışığında metinleri tekrar tekrar gözden geçirmeyi gerektirir. İçgörümüz geliştikçe tekrar tekrar bakıyoruz, yeniden araştırıyoruz. Bu nedenle, tezler gibi tek araştırmacılı çalışmalar tipik olarak bir ila beş ila on katılımcı protokolüyle sınırlıdır.

Bununla birlikte, suç mağduriyeti araştırmasında, polise suç ihbarında bulunan vatandaşlar tarafından sağlanan 50 tanımlamayı kullandık. Bulgularımız, belirli katılımcı raporlarıyla ilgili olarak yereldir. Genellenebilirlik iddiasında değiliz. Aslında, hem araştırmacıların hem de veri sağlayanların (katılımcılarımız) tüm insanlar gibi kendilerini değişen durumların içinde bulması nedeniyle, diğer katılımcı örnekleri ve ortamları ile bazı farklılıklar olacağını tahmin ediyoruz.

Bazen, program değerlendirme çalışmalarında olduğu gibi, bir sömestr sonunda okulu bırakan üniversite birinci sınıf öğrencileri için neler olup bittiğini anlamaya çalışmak gibi, ilgimiz öncelikle yereldir.

Yine de, dikkatli niteliksel okumanın genellikle birkaç yanıtlayanın çok ötesinde bir şey söylediğini öğrendik. Yine de, bir araştırmanın bulgularının başka bir yanıt veren gruptakilerle ne kadar iyi uyuşacağı her zaman ampirik bir meseledir.

Geleneksel araştırmalarda olduğu gibi, raporlar takip araştırması için önerilerle sona erer (örneğin, araştırmacının verilere yönelttiği soruların değiştirilmesi, katılımcıların istekleri ve karşılaştırmalı veya genişletilmiş katılımcı grupları).

Geleneksel araştırmalarla ortak yönlerden bahsetmişken, tipik olarak bahsedilmeyen pek çok şey var. Her iki girişim de araştırma raporlarının ima ettiğinden çok daha karmaşık, talepkar ve sinir bozucu. Her ikisi de tipik olarak yanlış başlangıçları ve konuya verimli bir yol bulunana kadar yeniden gruplandırmayı içerir.

Her ikisi de çalışmalarını tasarlamada ve veri toplamada tümevarımcıdır. Her ikisi de araştırma tasarlamada ve bulguların çıkarımlarını anlamada yaratıcı olabilir. Her ikisi de resmi çalışmanın dışından elde edilen içgörüyü kullanır. Her ikisi de titiz ve diğer araştırmacıların incelemesine açık olmaya çalışır. Her ikisi de tasarım ve yorumlamada araştırmacı yanlılığına karşı korunmak için çaba gerektirir.

Ama elbette sayısız farklılıklar var. Doğa bilimlerinden meslektaşlar sık sık bir avuç dolusu raporun analizinin nasıl bilimsel olarak adlandırılabileceğini soruyorlar. Ampirik araştırma alanının, bilimler alanından daha geniş olduğunu söylüyorum. Çalışmamızın ampirik verileri incelemesi, başkalarına çalışmanın bulgularını kontrol etmek için aynı verileri nasıl inceleyebileceklerini göstermesi ve sistematik bir anlayışa katkıda bulunması açısından bilimsel olduğunu açıklıyoruz.

Genellikle bir “bilgi bütünü”nden söz etmeyiz, çünkü ikincisi, keşfedilmeyi bekleyen bir hakikat birikimini, tanımlayıcılarından bağımsız tam bir doğaya sahip hakikati ima eder. Belirleyiciler olarak açıklamak yerine, insanların dünyalarından anlamaya çalıştığımızı meslektaşlarıma vurguluyorum. Yine de, bir bakıma, hiçbir boşluk içermeyen tutarlı bir betimleyici açıklama, bir açıklamadır.


Nitel araştırma Nedir
Nicel araştırmanın özellikleri
Nitel araştırma Yöntemleri Nelerdir
Nitel araştırma yöntemleri Örnekleri
Nitel araştırma çeşitleri
Nitel araştırma basamakları
Nitel araştırma örneği
Nitel araştırma Desenleri


Nitel araştırmanın araştırmacı gazeteciliğe benzediğini de düşünüyorum. Araştırmacı gazeteci, okullarımızdaki zorbalık, evsizlerin yaşamları veya hapishane koşulları gibi yerel bir sosyal durumu derinlemesine araştırır. O, o veya bir ekip röportajlar yapar, gözlemler ve notları uzun süre gözden geçirdikten, verileri iki kez kontrol ettikten, derinlemesine düşündükten ve editörlerle görüştükten sonra, tüm tarafların durumu nasıl deneyimlediğini ve duruma katıldığını anımsatan açıklayıcı bir rapor yazar.

İlk başlarda rapor, araştırmacının konuya ilk ilgisini açıklar, diğer raporlara atıfta bulunur ve yöntemleri, kaynakları ve sınırlamaları ortaya koyar. Rapor, altta yatan tek bir nedeni belirlemeye çalışmaz, ancak okuyucular resmin tamamını kavrar.

Bildirilen örnekler ve resimler aracılığıyla bu anlayışa varırlar. Her biri yapısal bütünde bir değişime katkıda bulunabilecek birçok olası müdahale noktasını görebilirler.

Gazeteci sağlam, disiplinli bir çalışma yaptığında, okuyucular bulguların meşruiyetine saygı duyarken, başka bir araştırmacı muhabirin ek ve biraz farklı açıklamalarla ortaya çıkacağını kabul eder. Okuyucular ayrıca, raporun yerel bir durumla ilgili olmasına rağmen, birçok yönünün muhtemelen diğer yerel ayarlarla da ilgili olduğunu anlıyor.

Bu çalışmanın okuyucuları, tıpkı araştırmacı gazeteciler gibi, araştırmacılarımızın da konuya kişisel bir ilgi gösterdiklerini göreceklerdir; verileri ve bağlamları sadakatle temsil etme çabalarında disiplinli, yeni veriler, teoriler ve bağlamlarla devam eden karşılaşmaların ışığında anlayışlarını sürekli olarak yeniden işlediler; ve kişisel erişim noktaları veya kişisel önyargı olabilecek şeyler için defalarca kendi kendini incelemeye girişti.

Psikolojik araştırmaların doğal bilim geleneklerinden meslektaşlarımız da bazen bir nitel araştırma yöntemi bölümünü okuduktan sonra çalışmayı kendilerinin nasıl yürüteceklerini hâlâ bilemeyeceklerini söylediler. Kolayca empati kurabilir ve projede bir değişikliğin gerekli olduğunu açıklayabiliriz.

Proje, yöntemi mekanik bir şekilde uygulamak, prosedür ve ürün aynılığını sağlamak değil; bunun yerine proje, yazarın daha önce bulunduğu yere ulaşmak için bir tur rehberini takip etmeye ve manzaraları (veri ve yorumlayıcı açıklamalar) görüntülerken takdir edici bir modda olmaya benzer.

Araştırmacı ve tur rehberi, bir şekilde yorumlayıcı portreciler gibi hizmet eder. Evet, nitel araştırmacı izlenimlerini kavramak, takdir etmek ve tasvir etmek için kendini kullanır.

Bu proje ister istemez biraz yaratıcı ve sanatsal olsa da, aynı zamanda, bir analizin yürütüldüğü bakış açılarını belirlemede ve bulguların sunulduğu özenle verilere sadık kalma konusunda titizdir. Diğer izleyiciler de, daha önce yeni izleyiciye görünmemiş olsa bile, araştırmacının bildirdiğini görebilmelidir. Ve yeni izleyici, muhabirin açıklamasına eklemeler yapabilir, bunları düzeltebilir veya geliştirebilir.


odev.yaptırma.com.tr ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!



Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.


Herhangi Bir Alan Bulunamadı.

yazar avatarı
odev yaptirmasitesi

Bir yanıt yazın