İngilizce Mesajlama

NİTEL ARAŞTIRMA

NİTEL ARAŞTIRMA

Nitel araştırmanın, zararın meydana gelişini herhangi bir kesinlikle tahmin etmeyi özellikle zorlaştıran özellikleri vardır. Bunlardan biri, bu tür araştırmaların açık uçlu bir karaktere sahip olmasıdır. Genel olarak konuşursak, test edilecek iyi tanımlanmış hipotezlerden ziyade, bazı konulara ve/veya belirli bir kişi veya yere geniş ölçüde tanımlanmış bir ilgiden başlar.

Sonuç olarak, en azından ilk aşamalarda, veri toplama çok odaklı değil, keşfedici bir karaktere sahiptir. Ayrıca, katılımcı gözlem çalışmalarında ve hatta bazen tamamen görüşmelere dayalı olanlarda bile, araştırmacı üzerinde çok sınırlı kontrole sahip olduğu bağlamlarda çalışmaktadır.

Ayrıca, bu bağlamların kendileri, fiziksel, maddi veya itibar açısından ilgili kişiler için çeşitli türlerde zarar görme tehlikesinin söz konusu olduğu bağlamlar olabilir. Başka yerlerde olduğu gibi burada da önlemler almak mümkün olsa da, hem bunların etkinliğinin hem de özellikle araştırma üzerinde potansiyel olarak zararlı etkileri göz önüne alındığında, bunları uygulamanın ne kadar istenebileceği konusunda sınırlar vardır.

Zararın, eylemden olduğu kadar eylemsizlikten de kaynaklanabileceğini kabul etmek de önemlidir. Bu örnek aynı zamanda zarara neden olan araştırma fikrinin içerdiği bazı karmaşıklıkları da göstermektedir. İlk olarak, kadın sünnetinin zararlı olup olmadığı tam bir fikir birliği meselesi değil, kültürler arası bazı anlaşmazlıkları içeriyor.

İkincisi, zarar olduğu varsayıldığında, Moore’un buna neden olmaktan ve hatta pekiştirmekten sorumlu tutulup tutulamayacağı sorusu şüpheye açıktır. Bununla birlikte, Moore’un feminist eleştirmenlerinin itirazları ve kendi rahatsızlığı, zararla ilgili sonuççu düşüncelerden çok, bu uygulamadan alenen üzüntü duymamasından kaynaklanıyor gibi görünüyor.

Eleştiri ve huzursuzluk, uygulamaya karşı olduğunu beyan etmenin ve onu gözlemlemeyi reddetmenin, hatta belki de ona karşı kampanya yürütmenin onun görevi olduğu hissinden kaynaklanabilir. Alternatif veya ek olarak, bir kız kardeşi olduğu fikrinden kaynaklanabilirler. 

Katılımlı gözlem durumunda, araştırmacıların sahada üstlendikleri yerleşik rollerden de zarar gelebilir. Bu nedenle, kapı görevlilerini inceledi ve bu süreçte rolü kendisi üstlendi. Bir keresinde, “18 yaşındaki bir kadının A Sınıfı uyuşturucu bulundurmaktan polis tarafından gözaltına alınmasıyla” sonuçlanan bir arama yaptığını bildirdi.

Bu konuda şu yorumu yapıyor: “Sanki çizgiyi aştığımı ve artık sadece alanı araştırmıyormuşum gibi hissettim.” Aktif bir üye rolü oynamak, bu olayda kolay bir hedefi kriminalize etmede etkili olduğum anlamına geliyordu.” Şöyle ekliyor: “Akademik araştırma adına, benimkiyle çelişen ahlaki kurallarla desteklenen kültürel bir çevreyi işgal ediyordum ve sonuç olarak alışık olmadığım şekillerde düşünmeye ve davranmaya kışkırtıldım.

Zarar verme riski, bir araştırmacının, katılımcılara soruları cevaplarken harcadıkları zaman ve çabanın karşılığını verme ve bunun gibi şeylerle karşılıklılık taahhüdünden de kaynaklanabilir.

Ödeme, elbette, karşılıklılık taahhüdüyle motive edilen araştırmacıların tek eylemi değildir: bir diğeri, verilerin ve/veya analizin katılımcılara geri verilmesidir.

Ve bu da her zaman faydalı olmayabilir. İlköğretim fen bilgisi öğretmeni uzmanlığı araştırmasında, ilk veri analizini çalışmasının odak noktası olan ve yakın bir ilişki kurduğu sınıf öğretmeniyle paylaşmaya karar verdi. derslerinde “olanı yanlış temsil eden birçok analiz hatası” vardı ve süreçten açıkça zarar gördü.

Ayrıca öğretmen, Traianou’nun araştırmasına katılmaya devam etmeye hazır olmadığını, çünkü “bir sınıf öğretmeninin çok savunmasız bir konumda olduğunu” açıkça belirtti. Öğretmenin analizin içerimleri hakkında güvence vermesi ve ilişkilerdeki bu kopukluğun üstesinden gelinmesi biraz zaman aldı.


Nitel araştırma Yöntemleri
Nicel araştırma Nedir
Nitel araştırma Nedir
Nitel araştırma örneği
Nitel ve nicel araştırma nedir
Nicel araştırma Yöntemleri
Nitel araştırma Yöntemleri PDF
Nitel araştırma Türleri


Sosyal araştırmalardaki zarar tartışmalarının çoğunda odak noktası, ister bir görüşmede hangi takip sorusunun sorulacağı gibi belirli ve anlık, ister hangi veri toplama yönteminin sorulacağı gibi daha ihtiyatlı ve stratejik olsun, belirli metodolojik kararların etkileri üzerinedir. 

Örneğin, cinsel yönelim veya cinsiyet kimliği ile ilgili soruların bazı durumlarda katılımcılar için nasıl risk oluşturabileceğini not eder; ve yöntemler açısından, odak gruplarının bu açıdan önemli riskler oluşturabileceğini öne sürüyor.

Aynı çizgide, hapsedilmeye ve işkenceye yol açabileceği için ‘siyasi’ olarak değerlendirilebilecek herhangi bir şey hakkında konuşurken büyük bir ihtiyatlılığın gerekli olduğu otoriter bir siyasi kültürde araştırma yapmanın zorlukları hakkında raporlar.

Zarar riskini öngörmek için tamamen güvenilir bir temel olmasa da, bazı çalışma türleri genellikle katılımcılar için yüksek riskler içeriyor olarak görülür. Bu nedenle, araştırma konuları az ya da çok ‘hassas’ olabilir; belirli türdeki verilerin tehlike içerdiği görülüyor; ve bazı katılımcı türlerinin genellikle daha savunmasız olduğuna inanılır ve bu nedenle korunmaya muhtaç olarak görülür.

Bir sonraki bölümde, bu varyasyonlardan bazılarını keşfetmek için, bu terimler açısından özellikle sorunlu olduğu düşünülen bir kanıt biçiminin kullanımını, görsel verileri ve genellikle katılımcı kategorisiyle ilgili olarak inceleyeceğiz. 

GÖRSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİNİN KULLANIMI

“Görsel yöntemlerin” tanımları değişiklik gösterir, ancak bu kategorinin merkezinde fotoğraf çekmek, filme almak ve video kaydı yapmak yer alır; ve bunlar bazı belirgin etik sorunları gündeme getiren araştırma stratejileridir.

Ancak son zamanlarda, ucuz, yüksek kaliteli dijital teknolojinin bir sonucu olarak, bu yöntemler daha genel olarak nitel araştırmacılar arasında, özellikle de çocuklar ve gençler üzerinde araştırma yapanlar arasında popüler hale geldi. Aynı zamanda, toplumda daha genel olarak, artan ilgi ve ihtiyat, çocuk resimlerinin kullanımını kuşatmıştır.

Araştırmacılar, fotoğrafları veya video kayıtlarını, özellikle çocukların yaşam veya çalışma koşullarını ve dahil oldukları faaliyetleri belgelemek gibi çeşitli amaçlarla kullanabilir.

Ayrıca, araştırmacıların çocuklara ve gençlere durağan veya video kameralar vererek çevrelerinin veya yaşamlarının ilgili yönlerinin görüntülerini çekmelerini isteme konusunda artan bir eğilim var. Ayrıca bazen video günlükleri oluşturmaları da istenir.

Araştırma amaçlı görüntülerin üretilmesiyle ilgili çeşitli etik kaygılar ortaya çıkar. Bazıları veri toplama sürecinin kendisiyle ilgilidir; örneğin fotoğraf veya video kaydı, çalışılan durumu ciddi şekilde bozabilir, katılımcıları normal kaygılarından uzaklaştırabilir ve belki de onları zarar görme riskine maruz bırakabilir.

Katılımcılar görsel görüntüler oluşturmaya davet edildiğinde ek tehlikeler ortaya çıkabilir: bunu yapmak, fotoğraflarının çekilmesine veya videoya kaydedilmesine itiraz eden kişiler tarafından tehlikeye maruz kalabilir; ve/veya fotoğraflar veya video kayıtları, örneğin onları utandırmak veya alay konusu etmek yoluyla başkalarına zarar vermek için kullanılabilir.

Çocuklar, belki de yetişkinlerden daha fazla, güç ve statüde önemli eşitsizlikler içeren ve çeşitli türlerde zorbalık potansiyeli içeren yerel sosyal sistemler içinde faaliyet gösterirler.

Belki de daha önemli etik kaygılar, görüntülerin yayınlanmasıyla ilgilidir. Korku, bunların kötüye kullanılabileceği veya resimde görülenler, özellikle çocuklar için olumsuz sonuçlara yol açabileceğidir. Ne de olsa, resimlerdekiler muhtemelen onları zaten tanıyan insanlar tarafından hemen tanınabilir ve belki başkaları tarafından da tanımlanabilir hale gelebilir.

Bu tehlikeyi en aza indirmek için araştırmacılar tarafından çeşitli stratejiler kullanılmaktadır. Kimlikleri korumak için bulanık yüzlerden ve tanınabilirliği en aza indiren video eskizleri ve fotoğraflar üretme olasılığından bahseder.

Herhangi Bir Alan Bulunamadı.
yazar avatarı
odev yaptirmasitesi

Bir yanıt yazın