Word Power 2.0'ın Önemi

Metin Erişilebilirliği


Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma


Metin Erişilebilirliği

Akademik çalışmalarda sizi her zaman metninizin erişilebilirliğini azaltmaya itecek üç genel baskı da vardır. Sağ sütunda gösterildiği gibi, bu faktörler ne kadar çok vurgulanırsa, metniniz o kadar zor ve daha az erişilebilir görünür:

◆ Mesleki özgünlük genellikle (özellikle genç akademisyenler tarafından) özel bir argoda ustalaşmak, içerdekilerle sınırlı ve bu nedenle dışarıdakiler için anlaşılmaz olan bir ‘simya’ terminolojisini öğrenmek ve kullanmak açısından görülür.

Tüm özel sözlüklerde olduğu gibi, profesyonel jargonun daha kesin, ince ayarlı olduğu ve genellikle eşdeğer sıradan dil terimlerinin doğasında bulunan çoklu anlamlardan ve normatif veya değer çağrışımlarından kaçınmaya yardımcı olduğu bir durum vardır. Ancak öğrenciler, yalnızca yazarın “inisiye” üyesi olarak niteliklerini göstermek için tasarlanmış, karmaşık sözcüklerin ve gramer yapılarının üretken kullanımının ardındaki bu mantığı genellikle gözden kaçırırlar.

◆ Orijinal bir metnin [veya bir vaka çalışmasının veya bir saha deneyiminin veya bir veri setinin] hissini yeniden üretmenin bir şekilde benzer bir etkisi vardır. Burada bir analistin yazma tarzı ele aldığı konuya doğru çekilir.

Örneğin, bir filozofun yorumcusu sonunda bilgenin meşum üslubunu taklit edebilir. Ya da edebi bir metin üzerine yorum yapan biri, belki de bilinçsizce kendi yaklaşımında metnin tavırlarını taklit etmeye başlayabilir.

Benzer şekilde, belirli bir bürokrasiyi veya örgütü analiz eden bir araştırmacı, genellikle bilinçsizce, örgütsel kısaltmaları gereğinden fazla kullanarak ve bürokrasinin hantal ve edilgen ifadelerini kendisininmiş gibi kullanarak yetkilileri taklit edebilir.

◆ Özlü içerik doldurma çabası, bu etki grubunun sonuncusudur. Akademik yazarlar genellikle tartışma yöntemleri ve araştırma teknikleri hakkında çok fazla ayrıntı aktarmaya çalışırlar, bu da materyalle dolu ve okunması zor görünen bir metinle sonuçlanır.

Tüm bu taklit etkiler, metninizi daha ezoterik, daha çok heceli, daha özel hale getirme eğilimindedir. Ortalama cümle uzunlukları ve cümle başına çok heceli kelimelerin sayısı ile artan ‘sis indeksi’ gibi bazı yaygın olarak kullanılan okunabilirlik ölçütleri vardır. Birçok tez, sis indeksi puanlarının en üstündeki dış sınırı aşacaktır.

Üçüncü bir stil baskısı seti, farklı türde bir etkiye sahiptir. Ortadaki sütunda görüldüğü gibi, bu faktörlerin vurgulanması daha iyi stil ve belirli bir noktaya kadar daha okunabilir ve erişilebilir bir metin sağlayacaktır. Ancak bu noktanın ötesine geçmek, bu faktörleri optimum seviyenin ötesinde aşırı vurgulamak, bundan sonra metninizin okunmasını giderek zorlaştırmaya başlayacaktır.

◆ Tüm gereksiz metinleri ortadan kaldıran bir stil olan cimri ifadeler için bir baskı, ‘az çoktur’ politikasını takip eder. Bu duruş, koşullara bağlı olarak iyi veya kötü bir güç olabilir.

Serbest bir şekilde örülmüş bir metinde, argümanın çıplak kemiklerini kesmek, stil ve okunabilirlik açısından önemli gelişmeler sağlayacaktır. Çoğu zaman temel bir argümanın anlamsız, asgari düzeyde yeniden şekillendirilmiş uzantılarını keser ve okuyucular için yazarın düşüncelerinin profilini netleştirmeye yardımcı olur.


Ulusal Tez Merkezi
YÖK Tez
Google Akademik
Google Tez arama
İSAM Tez
YÖK Tez Merkezi
Tez Arşivi
Tez örnekleri


Ancak zaten ayrıştırılmış ve iyi organize edilmiş bir metinde aynı duruşun farklı etkileri olabilir. Gereksiz tüm kelimeleri kesin, yalnızca kesinlikle gerekli olanları bırakın (kenar, ‘örnekler için’ yok, tatlandırıcı yok) ve sonunda birçok okuyucunun giremeyeceği kadar yoğun veya resmi bir yazı parçasıyla karşılaşabilirsiniz.

Dergi editörleri ve hakemler sık sık yakın yazılmış metinlerin bu şekilde ayıklanmasının altını çizerler. Ancak aşırı derecede katı, uzak, yeterince açıklanmamış ve gereksiz yere zor metin parçaları üretebilir.

Bu bölümün kitabesinde de belirtildiği gibi, okuyucular için hayatı zorlaştırmak iki tepkiyi tetikler ve bunların hiçbiri metninizin kabul edilmesini teşvik etmez. Okuyucular sizi yazar olarak belirsiz olmakla suçlarsa, final sınavını düzeltme yapmak zorunda kalmadan geçmeniz için doğrudan bir tehdit vardır.

Okuyucular, metninizi ölçemedikleri için kendilerini suçlarlarsa, bu, çalışmanıza yönelik sempatik olmayan görüşlerde geri tepebilir. Hepimizin kaçınmayı tercih edeceği tetikleyici farkındalıklar, geniş çapta okunacak bir yol değildir.

◆ ‘Bir kez söyle ve doğru söyle’ yaklaşımı, sizi X hakkındaki tek bir bağlantılı noktalar kümesinin tartışmaya dayalı etkisini, onları biraz burada ve sonra tekrar orada ve başka bir yerde üçüncü bir yerde damlalar ve sıkıcılar halinde dağıtarak bulanıklaştırmamaya teşvik eder. zaman. Bunun yerine, ilgili tüm küçük ‘x’leri tek bir büyük blok X argümanında bir araya getirmelisiniz.

Zayıf bir şekilde organize edilmiş metinde bu fikir yine iyilik için büyük bir güç olabilir. Hiçbir şey okuyucuların bir yazara olan güvenini, düzensiz bir metinde zaten betimlenmiş olan malzemeyle yeniden karşılaştıkları ya da belki de üçüncü, dördüncü ya da beşinci için zaten yapılmış noktaları yalnızca çok az farklı bir biçimde yeniden ziyaret ettikleri duygusu kadar yıpratıcı olabilir. zaman.

Ancak bir metin boyunca ileri geri bir dereceye kadar bağlantı kaçınılmaz ve gereklidir. Örneğin, çapraz referans verme ve kısa “hatırlatma” pasajları genellikle “bilinmesi gereken” kriterine göre gerekçelendirilebilir. “Bir kez söyle ve doğru söyle” mantığının aşırıya kaçması, bazen zaten iyi yapılandırılmış bir metni erişilemezliğe itebilir ve okuyucuların daha geniş bir tartışma modelini kavramaları için ihtiyaç duydukları “ısınma” bağlantılarını inkar edebilir.

◆ Metninizin orijinalliğini en üst düzeye çıkarma kaygısı, sağlam temellere dayandığı ve çabalarınız çalışmanızın katma değerli öğelerini netleştirmeye ve çerçevelemeye odaklandığı sürece olumlu bir dürtüdür. Bu bileşenleri daha belirgin hale getirmek ve yazar olarak sizin tarafınızdan önemlerinin anlaşılmasını ve ardından okuyuculara iletilmesini sağlamak erişilebilirliği artıracaktır.

Bununla birlikte, özgünlüğünüz araştırmanızda sağlam temellere dayanmıyorsa ve bunun yerine, bir bakıma ‘yapay olarak’ katma değer enjekte etmeye çalışırsanız, bu endişeyi abartmaya başlayabilirsiniz. Gerçekten ihtiyaç duyulmayan veya çok az etkili iş yapan yeni kavram veya terminoloji icat etmek veya diğer profesyonel okuyucuların bile takip etmesi zor olan aşırı yoğun veya eksik metin yazmak gerçekten orijinal değildir.

Bazen sosyal bilimlerde insanlar, bunun kesinlikle gerekli veya anlayışlı olmadığı durumlarda argümanları çok resmi veya cebirsel bir şekilde ifade etme yolunu benimseyerek benzer bir şekilde işleri abartabilirler.

Bir şeyleri kelimeler yerine denklemlerle ifade etmek, argümanınız için alternatif, gayri resmi bir açıklama yapmazsanız, okuyucu sayınızı her zaman önemli ölçüde azaltacaktır. Bu nedenle, resmileştirme adımını yalnızca net entelektüel veya analitik faydalar gösterdiğinde atın. Ve o zaman bile, paralel olarak, biçimsel analizde gerçekleştirilen işlemlerin ve gösterdiklerinin mümkün olan en sezgisel açıklamasını sağlamaya çalışın.


odev.yaptırma.com.tr ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!



Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.


Ödev Nasıl Yapılır?Ödev YaptırmaÖdev Yaptırma ÜcretleriGüvenilir Tez YazdırmaTez Yazdırma FiyatlarıYüksek Lisans Tez YazdırmaEn İyi Tez Yazdırma SiteleriTez Yazdırma Siteleri – Tez YaptırmaÖdev Yaptırma FiyatlarıÜcretli Ödev YaptırmaFransızca Ödev YaptırmaJava Ödev Yaptırmaİngilizce Ödev YaptırmaÖdev Yaptırma İngilizceÖdev Yaptırma ProgramıGrafik Tasarım Ödev YaptırmaSketchup Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma ÜcretleriSunum Hazırlığı YaptırmaSunum Yaptırma MerkeziSunum Yaptırma – Dergi Makalesi YaptırmaParayla Ödev YaptırmaMühendislik Ödev YaptırmaRapor YaptırmaRapor Ödevi YaptırmaRapor Yaptırma Merkezi – Proje YaptırmaÜcretli Proje YaptırmaProje Yaptırma SitesiArmut Ödev YaptırmaÖdev Tez Proje MerkeziÜniversite Ödev YaptırmaSPSS Analizi Yapan YerlerSpss Ödev YaptırmaSpss Analiz ÜcretleriSpss Analizi Yapan SitelerSpss Analizi Nasıl YapılırProje Ödevi YaptırmaTercüme YaptırmaFormasyonFormasyon AlmaFormasyon YaptırmaBlogBlog YaptırmaBlog YazdırmaBlog Yaptırma SitesiBlog Yaptırma MerkeziLiteratür Taraması YaptırmaVeri AnaliziVeri Analizi NedirVeri Analizi Nasıl YapılırMimarlık Ödev YaptırmaTarih Ödev YaptırmaEkonomi Ödev Yaptırma – Veri Analizi YaptırmaTez YazdırmaSpss Analizi YaptırmaTezsiz Proje YaptırmaDoktora Tezi Yaptırma – Makale Ödevi YaptırmaEssay YaptırmaEssay Sepeti İletişimEssay YazdırmaEssay Yaptırma Sitesi – Essay Yazdırmak İstiyorumİngilizce Essay YazdırmaEssay Yaptırmak İstiyorumOnline Sınav Yardımı AlmaOnline Sınav Yaptırma – Excel Ödev YaptırmaStaj DefteriStaj Defteri YazdırmaStaj Defteri YaptırmaVaka Ödevi YaptırmaÜcretli Makale Ödevi YaptırmaAkademik DanışmanlıkTercüme DanışmanlıkYazılım DanışmanlıkStaj Danışmanlığıİntihal Raporu Yaptırmaİntihal OranıTurnitin RaporuTurnitin Raporu Almaİntihal Oranı DüşürmeTurnitin Oranı DüşürmeWeb Sitene Makale YazdırWeb Sitesine Makale Yazdırma – Tez Danışmanlığı – Dergi Makalesi Yazdırma

Bir yanıt yazın