Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma
İntihal Örnekleri
Pragmatik çözümler olarak adlandırılabilecek başka bir strateji grubu ve onların savunucuları belki de pragmatistler, öğrencilerin makul bir yakalanmama olasılığıyla kopya çekerlerse yapacakları kabulüne dayanmaktadır. Değerlendirme maddeleri intihale açık olacak şekilde yapılandırılmışsa, değerlendiricilerin tek suçu kendilerinindir. Belki de değerlendirme yöntemlerini yeniden tasarlamak için daha fazla çaba harcanmalıdır.
Bu çözüm, vurguyu açıkça ortaya koyuyor ve bazıları, çeşitli olası seçeneklere sahip olan eğitmenin suçlandığını söylüyor. Elbette, bazı bağlamlarda değerlendirme yöntemlerini intihale daha az yatkın olanlarla değiştirmek mümkün olabilir. Ancak bir denemeden, örneğin çoktan seçmeli bir teste geçmek nadiren bir seçenektir. Kompozisyon gerekliliklerini “X ve Y’yi Tanımla”dan “Karşıtlık X ve Y”ye değiştirmek biraz yardımcı olabilir.
Öğrencilerin nihai üründen önce taslaklarını göndermelerini sağlamak veya değerlendirmelerinin gelişimini detaylandıran yansıtıcı günlükler tutmak gibi özgünlüğü sağlamak için tasarlanmış diğer seçenekler, hem öğrenciler hem de eğitmenler için külfetli ve zaman alıcı olabilir.
Uç noktalarda, final notlarının yalnızca dönem sonu sınavlarıyla belirlendiği ve diğer değerlendirme öğelerinin hiçbir anlam ifade etmediği çözümler vardır.
Bununla birlikte, çoğu eğitimci bu tür çözümlerden tamamen memnun olmayacak ve bunun iyi bir nedeni var. Değerlendirme öğeleri, öğrenme sürecinin ayrılmaz bileşenleri olarak çok sık kullanılır ve potansiyel yüksek notlar şeklinde teşvikler olmadan, öğrenciler bunları tamamlamak için fazla çaba harcamak konusunda isteksiz olabilirler.
Yukarıda atıfta bulunulan ahlaki, cezalandırıcı ve pragmatik çözümler de dahil olmak üzere intihal sorunuyla başa çıkmanın tüm mevcut yöntemlerinin bariz eksiklikleri vardır. Gelecek ne tutabilir? Burada iki olası çözüm önerilmektedir; öğrencinin teknolojiyi kullanması ve kontrolün akademisyene geri verilmesi gerekir.
türkiye’de intihal örnekleri
Akademik intihal örnekleri
Dünyadan intihal örnekleri
İntihal örnekleri pdf
İntihal örnekleri makale
Dipnot kaynakça intihal nedir
Akademik intihal Nedir
Bilinçsiz intihal
Teknoloji Kullanımı
Bir olasılık, intihali gerçekleşmeden önce tespit etmek için teknolojinin kullanılmasıdır ve yüksek derecede güvenilirlikle her tür intihali tespit edebilen yazılımların geliştirilmesine dayanır.
Ana fikir, akademisyenler tarafından olaydan sonra intihali tespit etmek için kullanılan yazılım yerine, sunumdan önce öğrencilerin kendileri tarafından çalıştırılmasıdır. Sonuçlara dayalı olarak, öğrenciler daha sonra potansiyel sunumlarını iyileştirme fırsatına sahip olurlar.
Bu tür düzeltmeler rahatsız edici pasajların çıkarılmasını veya uygun referansların eklenmesini vb. içerebilir. Daha sonra işlemi gerektiği kadar tekrarlayabilirler.
Yazılım onlara temiz bir sayfa verdiğinde, çalışmalarını teslim edebilirler. Bununla birlikte, yazılım çok yüksek bir standarda sahip olmadıkça, bunun entelektüel açıdan daha önemli herhangi bir şey yerine sadece yeniden ifadeyle sonuçlanabileceğini belirtmekte de fayda var.
İkinci bir olasılık belki daha ümit vericidir ve gelecekteki olası teknolojik gelişmelere dayanmadığı için şu anda başarılabilecek bir olasılıktır. Ancak bunun yerine, intihalin nasıl ele alındığına dair zihniyette bir değişiklik elde etmenin tamamen daha zor olabileceği bir şeye de dayanır.
Çoğu zaman, intihal vakalarıyla başa çıkma prosedürleri bürokratiktir, zaman alıcıdır ve ilgili herkes için, en azından ilgili akademisyenler için de streslidir. Ayrıca, kurumlar bunu kabul eder ve intihali tespit edip bildirmeye yönelik teşvikler bu nedenle en iyi ihtimalle gönülsüz olma eğilimindedir.
Vurgu, akademisyenin intihali tespit edip bildirme zorunluluğundan, öğrencinin değerlendiriciyi materyali öğrendiğine ikna etmesi gerektiğine 180 derece kaydırılırsa ne olur? Burada önerilen şey radikal çünkü bu 180 derecelik kayma, işlenmiş bir suça ilişkin herhangi bir suçlamayı resmin dışına da çıkarıyor.
Özel bir durumu ele alalım: Bir öğrenci tarafından hayatı üzerine bir makale sunulduğunu varsayalım. Eğitmen, hangi yolla olursa olsun, doğrudan Wikipedia’dan veya başka bir kaynaktan alınmış önemli pasajlar olduğunu da belirler. Böylece eğitmen, öğrencinin hayat hakkında çok fazla (veya belki de hiç) bir şey öğrenmediğini belirler. Bu nedenle, değerlendirici düşük veya sıfır not verir.
Öğrenci, değerlendiriciyi hayat hakkında bir şey öğrendiğine ikna edemedi. Veya başka bir örnek: iki (veya daha fazla) öğrencinin birbirine yakın kompozisyonlar verdiğini varsayalım. Bu nedenle, hiçbiri materyalde uzmanlaştığına dair bireysel olarak kanıt sunmadı, bu nedenle yine notlar düşürüldü veya tamamen kayboldu.
Tabii ki, değerlendirici ilgili öğrencileri bir sohbet için çağırmaya veya bireysel öğrenmeyle ilgili daha fazla kanıt aramaya karar verebilir, ancak bunu bir suç olarak ele almaya veya bürokratik işlemlerden geçmeye de gerek yoktur.
Bunun, değerlendiriciye adil davranma konusunda bir sorumluluk yüklediği şeklinde bir itiraz ileri sürülebilir. Gerçekten de öyle. Ama bu çoğu mesleğin gereği değil mi? Ayrıca, algılanan herhangi bir haksızlık durumunda olduğu gibi, öğrenciler, intihal ile tamamen bağlantılı olmayan çeşitli durumlarda ortaya çıkabilecek haksız işaretlemeye karşı protesto edebilmekle ilgili sahip oldukları haklardan da vazgeçmezler.
Spektrumun zıt uçlarında, teknolojik çözüm ve insan çözümü olarak adlandırılabilecekleri, elbette hiç de zıt değillerdir; sorunsuz bir şekilde birlikte kullanılabilirler. Her ikisinin de bariz avantajları vardır ve belirli koşullara bağlı olarak az ya da çok çekici gelebilir.
Umarız buradaki kısa özetleri, önemi giderek artan bu soruna başarılı çözümler geliştirmek için başkalarına ilham verir. Yazar, bu kadar ilham alan herhangi bir okuyucudan haber almaktan da memnuniyet duyacaktır.
“odev.yaptırma.com.tr“ ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!
Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.
Herhangi Bir Alan Bulunamadı.