Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma
İNTİHAL NEDİR?
İnternetin ortaya çıkışı, öğrenciler tarafından intihali yalnızca kolaylaştırmakla kalmayıp, aynı zamanda tespit edilmesini de kolaylaştırdı. Bu alandaki istatistikler, toplama ve hesaplama için kullanılan yöntemlere bağlı olarak biraz farklılık gösterme eğilimindedir, ancak kendi kendine intihal bildiren öğrencilerin yüzdesi bir ankette yüzde 35 veya diğerinde yüzde 45 olsun, sonuç aynıdır.
İntihal artık ahlaki değerleri sorgulanabilir zavallı talihsiz bir azınlığın işlediği bir suç olarak görülemez; daha ziyade, önemli sayıda öğrenci tarafından, belki de çoğunluk tarafından işlenen bir suçtur.
• ….yazarın veya kaynağın uygun onayı olmaksızın, bir başkasının yaratıcı eserlerini kendi orijinal çalışması gibi temsil etme eylemidir.
• ….bir başkasının fikir ve çalışmasının çalınmasıdır. Bir öğrenci kelimesi kelimesine kopyalasa da, başka birinin fikirlerini kaynağı doğru bir şekilde belirtmeden yeniden ifade etse de, hırsızlık aynıdır.
• ….başkalarının çalışmasının veya fikirlerinin tam olarak onaylanmadan kopyalanması veya başka kelimelerle ifade edilmesidir.
Bu tür tanımlardan ne çıkarabiliriz? İlk olarak, intihalci başkasının çalışmasını veya fikirlerini kullanıyor; ikincisi, bunu uygun bir onay almadan yapması; ve üçüncüsü, bu tür çalışma veya fikirlerin başka sözcüklerle ifade edilmesi veya yeniden ifade edilmesi hiçbir şekilde suçu hafifletmez.
İntihal bazen öğrencinin kasten aldatmak için yola çıkıp çıkmadığına göre betimlenir; eğer öyleyse, suç, intihalin kasıtsız olmasına göre daha ciddi olarak algılanır.
Ölçeğin son derece ciddi ucunda, genellikle İnternet’teki bir “hile” sitesinden bir makale veya dönem ödevi satın almak; Yelpazenin en az ciddi olan ucunda, yanlış atıfta bulunulan veya belki de hiç atıfta bulunulmayan bir kaynaktan alınan bir ifadenin kullanılması olabilir.
ÖĞRENCİLER NEDEN İNTİHAL YAPAR?
Öğrencilerin neden intihal yaptıklarına ilişkin nedenlerin listeleri birçok yerde bulunabilir. Tipik bir liste aşağıdaki gibi görünebilir:
• Araştırma becerileri eksikliği
• Yazma becerisi eksikliği
• İnternet kaynaklarını değerlendirme sorunları
• Kaynaklardan nasıl alıntı yapılacağı konusunda kafa karışıklığı
• Terminoloji hakkında yanlış anlamalar
• Zayıf zaman yönetimi ve organizasyon becerileri
• Ürün odaklı yazma ödevleri
• Kültürel faktörler
Öğrencilerin daha alaycı bir zihniyete sahip biri tarafından derlenen intihal yapma nedenlerinin bir listesi, bir öğe daha ortaya çıkarabilir: çünkü yapabilirler.
Amaç, öğrenmekten ziyade belirli bir notu elde etmek olduğu sürece ve tespit edilmekten kaçınmanın makul olasılıkları olduğu sürece, öğrenciler intihal yaparak zamanlarını ve kaynaklarını optimize ediyorlar. Altta yatan bu temel gerçeği fark etmeyen potansiyel çözümlerin başarılı olma olasılığı düşüktür.
Akademik intihal Nedir
Tez intihal
İntihal nedir edebiyat
Tezde İntihal Nedir
Bilimsel intihal örnekleri
Bilinçsiz intihal ne Demek
İntihal programı
Dünyadan intihal örnekleri
SORUNUN KAPSAMI
Bu alandaki istatistikler, en az iki nedenden dolayı mutlaka dikkatle ele alınmalıdır. Birincisi, çevrimiçi ortam sürekli değiştiği için öğrencilerin intihale karşı tutumlarının da değişmesi olasıdır. Örneğin, müzik ve video endüstrilerinde telif hakkı sorunlarına yönelik değişen tutumlara tanık olun. Bu nedenle, kökenleri geçen yüzyıldan çok, son birkaç yılda toplanan kanıtlara daha fazla ağırlık vermek belki de önemlidir.
İkincisi, bu tür istatistiklerin neredeyse tamamı kişisel raporlama yoluyla toplanır. Bu nedenle, bu tür istatistiklerin tamamen güvenilmez olabileceği oldukça açık olmalıdır; ve belki de tersinden ziyade sorunu hafife alma olasılığı daha yüksektir.
Bu iki endişe bir yana, bulgular oldukça tutarlı olma eğilimindedir. 2002’de 700 kadar lisans öğrencisiyle yapılan bir anket, yanıt verenlerin yaklaşık yüzde 25’inin alıntı yapmadan kes-yapıştır yapmak için internete girdiğini ortaya çıkardı.
2002/2003 akademik yılında ABD ve Kanada’da yaklaşık 35.000 öğrenciyle yapılan bir ankette McCabe, yanıt verenlerin yaklaşık yüzde 36’sının gönüllü olarak İnternet kaynaklarından bir veya daha fazla “kes-yapıştır” intihal vakası bildirdiğini bildirdi. Yanıt oranları yüzde 20 civarındaydı. Muhtemelen o zaman, yaklaşık 7.000 yanıtlayandan yaklaşık 2.500’ü “teslim olmayı” seçti.
Yukarıda belirtildiği gibi, bu tür anketlerin neredeyse tamamında, öğrencilerin intihal yapmamış olsalardı kendilerini bildirmeleri olası değildir; sohbet durum böyle değilken. Sonuçlardan duyulan korkunun gerçekten de pek çok kişinin dürüst olmayan bir şekilde yanıt vermesine neden olabileceği oldukça makuldür. Bu kabul edilirse, bu tür anketlerden doğan istatistikler belki de en iyi şekilde minimum olarak kabul edilebilir.
2006 yılında Kanada’da yapılan bir ankette, “ankete katılan lisans öğrencilerinin yarısından fazlası ve yüksek lisans öğrencilerinin yüzde 35’i yazılı ders ödevlerinde dipnot yazmamak, başka birinin çalışmasını teslim etmek veya bir bibliyografyayı tahrif etmek gibi bir şekilde kopya çektiklerini kabul ettiler.
Yine 2006’da Etik Enstitüsü, ankete katılan lise öğrencilerinin yüzde 33’ünün son 12 ay içinde bir sınıf ödevi için bir İnternet belgesini kopyaladıklarını kabul ettiğini bildirdi – yüzde 18’i bunu iki veya daha fazla kez yaptı.
Birkaç yıl önce başka bir kurumda yaşadığım bir deneyimi anlatayım. Bilgisayar bilimi derslerinden birinde, öğrencilerin belki yüzde 25’i arasında bazıları küçük, bazıları büyük intihal vakalarını tespit etmek oldukça yaygın bir olaydı.
Ama sonra belirli bir terimde intihali kontrol etmek için otomatik bir araç kullanmaya karar verdim. Bu, öğrencilerin büyük çoğunluğunun (kesin istatistiği unuttum, ancak yüzde 70’i kaba bir rakam olurdu) birbirlerinden veya Web’deki mevcut kaynaklardan kopyaladığını bildirdi.
Bununla ne yapmam gerekiyordu? Yapmam gereken şeyle gerçekte yaptığım şey iki farklı şeydi. Yaptığım ilk şey, bir daha (en azından soruna makul bir çözüm bulana kadar) bir intihal tespit aracı kullanmamaya karar vermek oldu.
“odev.yaptırma.com.tr“ ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!
Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.
Herhangi Bir Alan Bulunamadı.