Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma
Öğrencilerin intihal ve başka sözcüklerle anlatımla ilgili yazma süreçlerinin daha soyut tanımını yorumlayamaması durumunda, öğrencilere başka sözcüklerle açıklama ve intihali temsil eden kısa bir metnin değiştirilmiş örnekleri sunulmuştur. Değiştirilmiş metin örnekleri, gösterilen metnin çeşitli işlemleriyle gevşek bir şekilde ilişkiliydi.
Astroloji ile ilgili orijinal metnin (ve değiştirilmiş metin örneklerinin) konusu üç cümle ve 50 kelimeden azdı ve çoğu öğrenci için erişilebilirdi. Öğrencilerden bir ödevde Web sitesi metninin orijinal paragrafını kullanmak istediklerini varsaymaları istendi.
Görevleri, orijinal metin ile değiştirilmiş metni karşılaştırmak ve yeniden yazılan metnin intihal, başka kelimelerle ifade etme olup olmadığını veya hangisini temsil ettiğini belirleyemediklerini belirtmekti.
Öğrencilerin başka sözcüklerle ifade edilmiş ve intihal edilmiş metinleri ayırt etme becerileri gösterilmektedir. Tüm yıllardaki öğrencilerin çoğunluğu, başka kelimelerle yazılmış metni (Örnek 5 ve 6’da gösterilen) ve Örnek 1, 2 ve 3’te gösterilen intihal metnini doğru bir şekilde tanımlayabildi.
Öğrencilerin bir azınlığı, yaklaşık yüzde 10 ila 15, bu örneklerdeki değiştirilen metnin intihal mi yoksa başka sözcüklerle ifade edilip edilmediğini belirleyemedi. Öğrenciler, iç cümle yapısındaki önemli değişikliklerle karakterize edilen intihal metnini temsil eden Örnek 3 ve 4’te en büyük zorluğu yaşadılar.
Örnek 3 ve 4’teki değiştirilen metni intihal veya başka kelimelerle ifade etme olarak tanımlayamadığını iddia eden öğrencilerin oranı neredeyse iki katına çıktı. Yeni metnin açılış sözcük(ler)indeki bir değişikliğin, değiştirilen metnin başka sözcüklerle ifade edilmiş olarak tanımlanmasında büyük bir etkisi olduğu görüldü.
Disipline göre anlamlı bir fark yoktu, ancak birinci ve üçüncü sınıf öğrencileri arasında Örnek 4’ü başka sözcüklerle ifade edilmiş veya çalıntı metin olarak doğru bir şekilde tanımlama becerilerinde önemli farklılıklar vardı.
Genel olarak, öğrencilerin başka kelimelerle ifade etme mekaniğini anlamadaki bariz başarısızlıkları, başka kelimelerle ifade edilmiş metni belirlemedeki başarısızlıklarıyla büyük ölçüde tutarlıdır.
AKADEMİK YAZILAR
İntihal ile ilgili olabilecek akademik yazma becerileri arasında bir soruyu analiz etme, notlar alma ve özetleme, yazmak için plan yapma, kanıtlarla desteklenen mantıklı bir argüman geliştirme ve başkalarının çalışmasını takdir etmek için uygun teknikleri kullanma becerisi yer alır. Bu çalışmada, öğrencilerden farklı akademik yazma becerilerine ilişkin becerilerini (yeterli değil, biraz yetenekli, yetenekli ölçeğinde) ve bu becerilere olan güven düzeylerini bildirmeleri istenmiştir.
Öğrenciler Kendi Akademik Yazma Becerilerini Ne Kadar Derecelendiriyor?
Tüm öğrencilerin çoğunluğu, bir dizi akademik yazma becerisini kullanabildiklerini bildirdi. Tüm yıllarda ve disiplinlerde öğrencilerin yüzde 1’inden azı bu becerileri geliştirmediklerini ve yüzde 10’dan azı bu alanlarda “biraz yetenekli” olduklarını belirtti.
Bu yetenekler açısından yıllar arasında önemli bir fark yoktu. Bilim ve teknoloji programlarındaki öğrenciler, iş, sağlık ve sanat, eğitim ve hukuk ile karşılaştırıldığında tüm bu becerilerin az gelişmiş olduğunu bildirme eğilimindeydiler.
Öğrenciler Akademik Yazılarına Ne Kadar Güveniyorlar?
Öğrencilerin büyük bir oranı yazma becerileri konusunda olumlu görüş bildirirken, öğrencilerin sadece yarısı bu becerilere yüksek düzeyde güven bildirmiştir.
Tüm yıllarda öğrencilerin beşte ikisi akademik yazma becerilerine güvendiğini bildirdi ve her yıl kabaca benzer bir öğrenci oranı becerilerinin “iyi” olduğunu belirtti. Öğrencilerin en az güven duydukları beceriler, kaynak göstermenin teknik yönleriyle (örneğin alıntı kurallarının uygulanması) ilgili olanlardır.
Bilim ve teknolojideki öğrenciler, işletme, sağlık ve sanat, eğitim ve hukuka kayıtlı öğrencilere kıyasla metni başka kelimelerle ifade etme konusunda önemli ölçüde daha düşük güven bildirdiler (p<.001). Genel olarak, bilim ve teknoloji öğrencileri, diğer disiplinlerdeki öğrencilere kıyasla akademik yazma becerileri yelpazesinde daha düşük güven bildirme eğilimindeydiler.
Online intihal programı ücretsiz Türkçe
DupliChecker intihal
Online intihal kontrol
Copyleaks intihal
Duplichecker
Turnitin intihal programı ücretsiz
iThenticate intihal programı
Wordde intihal programı
Öğrenciler Akademik Yazma Becerilerini Nasıl Geliştirdiler?
Çoğu öğrenci, üniversiteye girmeden önce akademik becerilerini geliştirdiğini belirtmiştir. Her yıl ve her disiplin alanındaki öğrencilerin yaklaşık yarısı, akademik yazma becerilerinin üniversitedeki öğrenimleri sırasında öğrenildiğini ve bu öğrencilerin önemli bir bölümünün akademik öğrenme destek hizmetleriyle birlikte çalıştaylara katıldığını belirtti.
Bu, yazma becerilerinin öğrenilmesiyle ilgili olumlu yüzü temsil eder. Akademik yazmaya önemli derecede güven duymalarına rağmen, öğrencilerin yüzde 30 ila 40’ı, zaman içinde akademik yazma becerilerini geliştirmeye devam etme ihtiyacını kabul etti.
Akademik Yazma Becerileri ve Bilgisi Arasındaki İlişkiler
Kendi kendine bildirilen beceri ile akademik yazıya duyulan güven arasındaki ilişkiler ve başka kelimelerle ifade etme ile intihal arasında ayrım yapma konusunda gösterilen yetenek incelenmiştir. Yazma güvenini temsil eden bir puan, puan güvenle artacak şekilde listelenen her bir yazma becerisinde kişinin kendi bildirdiği güveni toplayarak oluşturulmuştur.
Her bir akademik yazma becerisinde kişisel olarak bildirilen yetenek ile bu beceriye duyulan güven arasında anlamlı bir ilişki vardı (tüm beceriler için r > 0.4). puanı arasında, yani pratik bilgiyi değerlendirmenin farklı yolları arasında anlamlı bir korelasyon vardı (r=0.524, p< .001). Son olarak, öğrencinin yazma güven puanı, pratik bilgi puanı ile anlamlı bir şekilde ilişkilidir (r=0.302, p< .001).
Tartışma
Bu çalışmadan ortaya çıkan iki önemli bulgu vardı. Birincisi, intihal ve başka kelimelerle ifade etme bilgisi yüksekti, ancak öğrenciler bu bilgiyi her zaman pratiğe dökemiyorlardı. İkincisi, akademik yazıya duyulan güven ile pratik intihal bilgisi arasında bir ilişki vardı.
“odev.yaptırma.com.tr“ ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!
Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.
Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Güvenilir Tez Yazdırma – Tez Yazdırma Fiyatları – Yüksek Lisans Tez Yazdırma – En İyi Tez Yazdırma Siteleri – Tez Yazdırma Siteleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Fransızca Ödev Yaptırma – Java Ödev Yaptırma – İngilizce Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma İngilizce – Ödev Yaptırma Programı – Grafik Tasarım Ödev Yaptırma – Sketchup Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Sunum Yaptırma Merkezi – Sunum Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Parayla Ödev Yaptırma – Mühendislik Ödev Yaptırma – Rapor Yaptırma – Rapor Ödevi Yaptırma – Rapor Yaptırma Merkezi – Proje Yaptırma – Ücretli Proje Yaptırma – Proje Yaptırma Sitesi – Armut Ödev Yaptırma – Ödev Tez Proje Merkezi – Üniversite Ödev Yaptırma – SPSS Analizi Yapan Yerler – Spss Ödev Yaptırma – Spss Analiz Ücretleri – Spss Analizi Yapan Siteler – Spss Analizi Nasıl Yapılır – Proje Ödevi Yaptırma – Tercüme Yaptırma – Formasyon – Formasyon Alma – Formasyon Yaptırma – Blog – Blog Yaptırma – Blog Yazdırma – Blog Yaptırma Sitesi – Blog Yaptırma Merkezi – Literatür Taraması Yaptırma – Veri Analizi – Veri Analizi Nedir – Veri Analizi Nasıl Yapılır – Mimarlık Ödev Yaptırma – Tarih Ödev Yaptırma – Ekonomi Ödev Yaptırma – Veri Analizi Yaptırma – Tez Yazdırma – Spss Analizi Yaptırma – Tezsiz Proje Yaptırma – Doktora Tezi Yaptırma – Makale Ödevi Yaptırma – Essay Yaptırma – Essay Sepeti İletişim – Essay Yazdırma – Essay Yaptırma Sitesi – Essay Yazdırmak İstiyorum – İngilizce Essay Yazdırma – Essay Yaptırmak İstiyorum – Online Sınav Yardımı Alma – Online Sınav Yaptırma – Excel Ödev Yaptırma – Staj Defteri – Staj Defteri Yazdırma – Staj Defteri Yaptırma – Vaka Ödevi Yaptırma – Ücretli Makale Ödevi Yaptırma – Akademik Danışmanlık – Tercüme Danışmanlık – Yazılım Danışmanlık – Staj Danışmanlığı – İntihal Raporu Yaptırma – İntihal Oranı – Soru Çözdürme – Soru Çözdürme Sitesi – Ücretli Soru Çözdürme – Soru Çözümü Yaptırma – Soru Çözümü Yardım – Turnitin Raporu – Turnitin Raporu Alma – İntihal Oranı Düşürme – Turnitin Oranı Düşürme – Web Sitene Makale Yazdır – Web Sitesine Makale Yazdırma – Tez Danışmanlığı – Dergi Makalesi Yazdırma