Proje Hedefleri

İntihal Kontrolü

İntihal Kontrolü

Öğretim Elemanlarının Tutumları Üzerine Bir Araştırma

Kopya çekme ve intihal, akademik çalışmalarda görevi kötüye kullanma olarak kabul edilen davranışlardır. Şüphe, soruşturmaya ve olası sonuçlara neden olabilir; akademisyen için bu, araştırma itibarının ve istihdamının kaybına ve öğrenci için ders kredilerinin kaybına, askıya alınmasına veya okuldan atılmasına neden olabilir.

Hem öğrencilerin hem de akademisyenlerin ortak görüşü, birçok öğrencinin bilgisizlikten intihal yaptığı yönündedir. İntihal, akademik topluluk dışında var olur. Öğrenciler, başka yerlerde intihal gördükleri gibi, intihalin akademide uygun bir davranış olduğuna inanarak üniversite eğitimlerine başlayabilirler.

Bununla birlikte, intihal konusundaki bilgisizliğin öğrencinin eğitiminin ilk döneminin ilk haftalarından sonra da devam etmesi söz konusuysa, bu durum öğretim görevlilerinin öğrencilerin intihali nasıl görmelerini istedikleri ve bundan nasıl kaçınacakları konusunda belirsiz olmalarının bir sonucu mu yoksa fakültenin intihal tanımı ile öğrencilerin intihal algısı arasındaki mesafe çok büyük olduğu için mi, yoksa bu faktörlerin bir etkileşimi mi, yoksa fakültenin kendisinin intihalin ne olduğu konusunda net olmamasının bir sonucu mu?

Bu makale öğretim görevlilerinin intihal konusundaki bilgilerini ve tutumlarını, bilgilerini öğrencilere nasıl aktardıklarını ve üniversitelerinde şüphelenilen intihal için disiplin prosedürleri hakkındaki bilgilerini incelemektedir. Bu sınav, öğretim elemanlarının intihal yapmaya devam eden öğrenciler ve bunun çevrimiçi dünyadaki bariz yükselişi konusundaki sorumluluğunu ortaya çıkarmayı ve daha az öğrenci intihali vakasıyla sonuçlanabilecek iyileştirme alanları önermeyi amaçlamaktadır.

Birçoğu, çevrimiçi bir dünyada artan İnternet ve bilgisayar kullanımının öğrencileri intihal yapmaya teşvik ettiğini iddia etse de, bildirilen artışın çoğu, öğretim üyelerinin intihal bildirme konusundaki artan istekliliğiyle açıklandı.

VAKA ÇALIŞMASI

Öğretim görevlilerinin öğrenci intihali ve bunun görünürdeki intihali konusundaki sorumluluklarını ortaya çıkarmanın bir yolu olarak, maaşlı akademisyenlerin intihale ilişkin bilgi ve tutumlarını, bu bilgiyi öğrencilere nasıl aktardıklarını ve üniversitelerindeki şüpheli intihal için disiplin prosedürleri hakkındaki bilgilerini incelemek. Çevrimiçi dünyanın yükselişiyle birlikte, çevrimiçi bir anket tasarlandı ve dağıtıldı.

Anket, çalışmadan önce pilot olarak uygulandı ve pilot geri bildirimlerine dayanarak birkaç küçük değişiklik yapıldı.

Katılımcılar

Katılımcılar, anketi yanıtlayan Kuzey İsveç’teki Umeå Üniversitesi’nden 62 maaşlı akademisyendi. Umeå Üniversitesi, 1960’lardan kalma bir üniversitedir. 1965 yılında kurulan, İsveç’in en büyük beşinci üniversitesidir. Ankete üç profesör, dört okuyucu, 27 kıdemli öğretim görevlisi, 12 öğretim görevlisi, 14 doktora öğrencisi ve meslek kategorisi belirtmemiş iki kişi yanıt vermiştir.

En büyük katılımcı grubu tıp fakültesinden (22), azalan sırayla fen ve teknoloji fakültesi (15), sosyal bilimler fakültesi (14), edebiyat fakültesi (7) ve öğretmen eğitiminden geldi. fakülte (7). Katılımcılar tarafından bildirilen öğretmenlik deneyimi yılı sayıları şöyleydi: 0-5 yıl (13), 6-10 (8), 11-15 (4), 16-20 (10), 20+ (12).

Anket

Anket Ek A’da sunulmuştur ve aşağıdaki dört genel konu hakkında bilgi toplamaya geçmeden önce katılımcılar hakkında kişisel bilgiler toplamıştır:

1. İntihalin tanımlanması: Bu konudaki sorular, akademi içindeki intihalin ne olduğu ve farklı akademisyenlerin intihali nasıl sınırlandırdığına ilişkin tanım yelpazesini yakalamayı amaçlamıştır. Bu sorular, serbest metin yanıtları istedi ve yanıtlayanları özellikle herhangi bir şeyi intihal olarak düşünmeye sevk etmedi.

2. Öğrencileri intihal konusunda bilgilendirme: Bu konudaki sorular, akademisyenlerin bir derece kursu sırasında öğrencilerine intihalin ne olduğunu ve çalışmayı intihal olmadan nasıl sunacaklarını nasıl ve ne zaman öğrettiklerini veya bilgilendirdiklerini keşfetmeyi amaçladı.


Turnitin intihal programı ücretsiz
En iyi 10 intihal programı
Tez intihal programı
Online intihal programı ücretsiz Türkçe
Online intihal kontrol
Türkçe intihal programı
Duplichecker
Tamamen ücretsiz intihal programı


3. Farklı intihal türlerine karşı tutum: Bu konudaki sorular, yanıtlayanların kopya çekme olarak intihale ve örneğin birinin metnini kopyalamak, başka kelimelerle ifade etmek ve kendi metnini kopyalamak gibi bir dizi farklı intihal türüne karşı tutumlarını ortaya çıkarmayı amaçladı.

4. İntihal bildirme; Bu konudaki sorular, akademisyenlerin kişisel intihal tanımlarını üniversite politika belgelerinde kullanılanlarla nasıl ilişkilendirdiklerini ve yanıt verenlerin intihalleri nasıl bildireceklerinin farkında olup olmadıklarını keşfetmeyi amaçladı.

Biyografik veriler, katılımcıların anonimliğini garanti etmek için diğer yanıtlardan otomatik olarak çıkarıldı. Katılımcıların bireysel olarak teşhis edilemeyeceği inancını güçlendirmek için cinsiyet ve yaş sorulmadı.

Prosedür

Anketin web adresi ve erişim şifresi, üniversitenin her bir fakültesinde yükseköğretim derslerinde görev yapan akademisyenlere e-posta ile gönderilmiştir. Departmanlar, bir personel üyesiyle kişisel temas temelinde seçildi; bu kişisel unsurun tamamlanan anket sayısını artıracağını umduk.

E-postayı alan herkes, ayrıntıları diğer meslektaşlarına iletmeye teşvik edildi. E-posta, potansiyel katılımcılara, yanıtlarının otomatik olarak kişisel bilgilerinden çıkarılacağını ve isimsiz kalacaklarını bildirdi. Katılımcılar Web sayfasına giriş yapmışlar ve belirli bir seçeneği seçerek veya serbest metin yanıtı vererek soruları yanıtlamışlardır.

Katılımcı bir soruyu yanıtladıktan ve bir sonraki soruya geçtikten sonra, geri dönüp daha önceki bir yanıtı değiştirmek imkansızdı. Bu, soruların anketin başındaki soruların cevaplarını beslemesini sona doğru durdurdu. Anketin cevaplanması yaklaşık 20 dakika sürmüştür.

İntihali Tanımlamak

4. soruda katılımcılardan intihal terimini kendi sözcükleriyle tanımlamaları istenmiştir. Yirmi katılımcı intihal tanımı yapmamıştır.

Sağlanan tanımlar dört kategoriye ayrıldı: yasa dışı eylemin vurgulanması, başkasının çalışmasının kendisininmiş gibi sunulmasının vurgulanması, hatalı biçimlendirilmiş referansların kullanımının vurgulanması ve genellikle zayıf veya belirsiz tanımlar. Her kategori için sıralanan tanımların sayısı ile birlikte her kategori için açıklayıcı tanımlar sağlar.

Hukuka aykırı intihal eyleminin vurgulandığı kategoride, katılımcılar tarafından verilen tanımlar intihal eyleminin cezalandırılması gereken veya cezalandırılması gereken bir şey olduğuna işaret etmektedir. Bu tanımlar, bu katılımcıların intihali güçlü bir şekilde görevi kötüye kullanma olarak gördüklerini göstermektedir.

Tanım 1 ve 2, “kaynak belirtmeden” değiştirme yan tümcesini içerir; intihali önlemek için kaynak verilmesi gerekir. Tanımlar, eylemin kendi başına yasa dışı olduğunu belirtir, ancak bir kaynaktan bilgi kullanmak veya çalmak ve bunu belirtmek hırsızlığı izin verir.

Bu tanımlara göre hukuka aykırı fiil kaynak belirtilerek çözülmez. Aslında, tanım 1 ve 2’ye göre hırsızlıktan kaçınmak için öğrencilerin başka kaynaklardan hiçbir bilgi veya metin almadan kendi materyallerini yazmaları gerekir. Bu tanımlarla öğrencilerin kafası karışabilir, çünkü akademi dışından hırsızlıkla ilgili ahlak kuralları akademik bir çalışma yazarken geçerli görünmüyor.

Bir şeyi çalma ve onu nereden çaldığınızı kabul etme ve bunun normal olduğunu kabul etme fikri, çalıntı bir BMW sürerken yakalandığında mahkemede bir savunma işlevi görmez.

Bir başkasının çalışmasını kendisininmiş gibi sunmayı vurgulayan kategori (Kategori İki), intihali kopya çekmekle ilgili bir şey olarak tanımlar. Eylem, kişinin kendisine aitmiş gibi sunmak amacıyla bir kaynaktan materyal almayı içerir. Bu tanımlar, Kategori Bir’de bulunan tanım gibi intihali yasa dışı eylemler açısından çerçevelemez, ancak başka birinin çalışmasının alınmasına vurgu yapar.

Bu nedenle Kategori Bir tanımlarından daha az güçlüdürler. Bu kategorideki tanımlar, örneğin tanım 4 ve 5, intihalden nasıl kaçınılacağını bilen öğrencilere yardımcı olmaz. Örtülü de olsa kaynak göstermenin önemli olduğunu belirtiyorlar, ancak tanımlar bunun nasıl yapılması gerektiğine dair cevaplar vermiyor.


Ödev Nasıl Yapılır?Ödev YaptırmaÖdev Yaptırma ÜcretleriGüvenilir Tez YazdırmaTez Yazdırma FiyatlarıYüksek Lisans Tez YazdırmaEn İyi Tez Yazdırma SiteleriTez Yazdırma Siteleri – Tez YaptırmaÖdev Yaptırma FiyatlarıÜcretli Ödev YaptırmaFransızca Ödev YaptırmaJava Ödev Yaptırmaİngilizce Ödev YaptırmaÖdev Yaptırma İngilizceÖdev Yaptırma ProgramıGrafik Tasarım Ödev YaptırmaSketchup Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma ÜcretleriSunum Hazırlığı YaptırmaSunum Yaptırma MerkeziSunum Yaptırma – Dergi Makalesi YaptırmaParayla Ödev YaptırmaMühendislik Ödev YaptırmaRapor YaptırmaRapor Ödevi YaptırmaRapor Yaptırma Merkezi – Proje YaptırmaÜcretli Proje YaptırmaProje Yaptırma SitesiArmut Ödev YaptırmaÖdev Tez Proje MerkeziÜniversite Ödev YaptırmaSPSS Analizi Yapan YerlerSpss Ödev YaptırmaSpss Analiz ÜcretleriSpss Analizi Yapan SitelerSpss Analizi Nasıl YapılırProje Ödevi YaptırmaTercüme YaptırmaFormasyonFormasyon AlmaFormasyon YaptırmaBlogBlog YaptırmaBlog YazdırmaBlog Yaptırma SitesiBlog Yaptırma MerkeziLiteratür Taraması YaptırmaVeri AnaliziVeri Analizi NedirVeri Analizi Nasıl YapılırMimarlık Ödev YaptırmaTarih Ödev YaptırmaEkonomi Ödev Yaptırma – Veri Analizi YaptırmaTez YazdırmaSpss Analizi YaptırmaTezsiz Proje YaptırmaDoktora Tezi Yaptırma – Makale Ödevi YaptırmaEssay YaptırmaEssay Sepeti İletişimEssay YazdırmaEssay Yaptırma Sitesi – Essay Yazdırmak İstiyorumİngilizce Essay YazdırmaEssay Yaptırmak İstiyorumOnline Sınav Yardımı AlmaOnline Sınav Yaptırma – Excel Ödev YaptırmaStaj DefteriStaj Defteri YazdırmaStaj Defteri YaptırmaVaka Ödevi YaptırmaÜcretli Makale Ödevi YaptırmaAkademik DanışmanlıkTercüme DanışmanlıkYazılım DanışmanlıkStaj Danışmanlığıİntihal Raporu Yaptırmaİntihal OranıSoru ÇözdürmeSoru Çözdürme SitesiÜcretli Soru ÇözdürmeSoru Çözümü YaptırmaSoru Çözümü Yardım – Turnitin RaporuTurnitin Raporu Almaİntihal Oranı DüşürmeTurnitin Oranı DüşürmeWeb Sitene Makale YazdırWeb Sitesine Makale Yazdırma – Tez Danışmanlığı – Dergi Makalesi Yazdırma

İletişim Formu

* işareti olan alanlar zorunludur

Talep Formu

İşleriniz Ankara'da Billgatesweb şirketi garantisiyle yapılmaktadır.

0312 276 75 93 (Telefonlara cevap vermiyoruz. Mail kanallarını kullanabilirsiniz.)

+ 90 542 371 29 52 (Whatsapp mesaj yoluyla ulaşabilirsiniz.)

bestessayhomework@gmail.com (Belgelerinizi Buraya Gönderin)

Aşağıdaki formu doldurup, anında fiyat teklifinizi alın.

Almak İstediğiniz Hizmet *
İntihal Raporu İstiyor musunuz? (Standart olarak %15 altında hazırlanacaktır)
yazar avatarı
odev yaptirmasitesi

Bir yanıt yazın