İntihal Kontrolü
Öğretim Elemanlarının Tutumları Üzerine Bir Araştırma
Kopya çekme ve intihal, akademik çalışmalarda görevi kötüye kullanma olarak kabul edilen davranışlardır. Şüphe, soruşturmaya ve olası sonuçlara neden olabilir; akademisyen için bu, araştırma itibarının ve istihdamının kaybına ve öğrenci için ders kredilerinin kaybına, askıya alınmasına veya okuldan atılmasına neden olabilir.
Hem öğrencilerin hem de akademisyenlerin ortak görüşü, birçok öğrencinin bilgisizlikten intihal yaptığı yönündedir. İntihal, akademik topluluk dışında var olur. Öğrenciler, başka yerlerde intihal gördükleri gibi, intihalin akademide uygun bir davranış olduğuna inanarak üniversite eğitimlerine başlayabilirler.
Bununla birlikte, intihal konusundaki bilgisizliğin öğrencinin eğitiminin ilk döneminin ilk haftalarından sonra da devam etmesi söz konusuysa, bu durum öğretim görevlilerinin öğrencilerin intihali nasıl görmelerini istedikleri ve bundan nasıl kaçınacakları konusunda belirsiz olmalarının bir sonucu mu yoksa fakültenin intihal tanımı ile öğrencilerin intihal algısı arasındaki mesafe çok büyük olduğu için mi, yoksa bu faktörlerin bir etkileşimi mi, yoksa fakültenin kendisinin intihalin ne olduğu konusunda net olmamasının bir sonucu mu?
Bu makale öğretim görevlilerinin intihal konusundaki bilgilerini ve tutumlarını, bilgilerini öğrencilere nasıl aktardıklarını ve üniversitelerinde şüphelenilen intihal için disiplin prosedürleri hakkındaki bilgilerini incelemektedir. Bu sınav, öğretim elemanlarının intihal yapmaya devam eden öğrenciler ve bunun çevrimiçi dünyadaki bariz yükselişi konusundaki sorumluluğunu ortaya çıkarmayı ve daha az öğrenci intihali vakasıyla sonuçlanabilecek iyileştirme alanları önermeyi amaçlamaktadır.
Birçoğu, çevrimiçi bir dünyada artan İnternet ve bilgisayar kullanımının öğrencileri intihal yapmaya teşvik ettiğini iddia etse de, bildirilen artışın çoğu, öğretim üyelerinin intihal bildirme konusundaki artan istekliliğiyle açıklandı.
VAKA ÇALIŞMASI
Öğretim görevlilerinin öğrenci intihali ve bunun görünürdeki intihali konusundaki sorumluluklarını ortaya çıkarmanın bir yolu olarak, maaşlı akademisyenlerin intihale ilişkin bilgi ve tutumlarını, bu bilgiyi öğrencilere nasıl aktardıklarını ve üniversitelerindeki şüpheli intihal için disiplin prosedürleri hakkındaki bilgilerini incelemek. Çevrimiçi dünyanın yükselişiyle birlikte, çevrimiçi bir anket tasarlandı ve dağıtıldı.
Anket, çalışmadan önce pilot olarak uygulandı ve pilot geri bildirimlerine dayanarak birkaç küçük değişiklik yapıldı.
Katılımcılar
Katılımcılar, anketi yanıtlayan Kuzey İsveç’teki Umeå Üniversitesi’nden 62 maaşlı akademisyendi. Umeå Üniversitesi, 1960’lardan kalma bir üniversitedir. 1965 yılında kurulan, İsveç’in en büyük beşinci üniversitesidir. Ankete üç profesör, dört okuyucu, 27 kıdemli öğretim görevlisi, 12 öğretim görevlisi, 14 doktora öğrencisi ve meslek kategorisi belirtmemiş iki kişi yanıt vermiştir.
En büyük katılımcı grubu tıp fakültesinden (22), azalan sırayla fen ve teknoloji fakültesi (15), sosyal bilimler fakültesi (14), edebiyat fakültesi (7) ve öğretmen eğitiminden geldi. fakülte (7). Katılımcılar tarafından bildirilen öğretmenlik deneyimi yılı sayıları şöyleydi: 0-5 yıl (13), 6-10 (8), 11-15 (4), 16-20 (10), 20+ (12).
Anket
Anket Ek A’da sunulmuştur ve aşağıdaki dört genel konu hakkında bilgi toplamaya geçmeden önce katılımcılar hakkında kişisel bilgiler toplamıştır:
1. İntihalin tanımlanması: Bu konudaki sorular, akademi içindeki intihalin ne olduğu ve farklı akademisyenlerin intihali nasıl sınırlandırdığına ilişkin tanım yelpazesini yakalamayı amaçlamıştır. Bu sorular, serbest metin yanıtları istedi ve yanıtlayanları özellikle herhangi bir şeyi intihal olarak düşünmeye sevk etmedi.
2. Öğrencileri intihal konusunda bilgilendirme: Bu konudaki sorular, akademisyenlerin bir derece kursu sırasında öğrencilerine intihalin ne olduğunu ve çalışmayı intihal olmadan nasıl sunacaklarını nasıl ve ne zaman öğrettiklerini veya bilgilendirdiklerini keşfetmeyi amaçladı.
Turnitin intihal programı ücretsiz
En iyi 10 intihal programı
Tez intihal programı
Online intihal programı ücretsiz Türkçe
Online intihal kontrol
Türkçe intihal programı
Duplichecker
Tamamen ücretsiz intihal programı
3. Farklı intihal türlerine karşı tutum: Bu konudaki sorular, yanıtlayanların kopya çekme olarak intihale ve örneğin birinin metnini kopyalamak, başka kelimelerle ifade etmek ve kendi metnini kopyalamak gibi bir dizi farklı intihal türüne karşı tutumlarını ortaya çıkarmayı amaçladı.
4. İntihal bildirme; Bu konudaki sorular, akademisyenlerin kişisel intihal tanımlarını üniversite politika belgelerinde kullanılanlarla nasıl ilişkilendirdiklerini ve yanıt verenlerin intihalleri nasıl bildireceklerinin farkında olup olmadıklarını keşfetmeyi amaçladı.
Biyografik veriler, katılımcıların anonimliğini garanti etmek için diğer yanıtlardan otomatik olarak çıkarıldı. Katılımcıların bireysel olarak teşhis edilemeyeceği inancını güçlendirmek için cinsiyet ve yaş sorulmadı.
Prosedür
Anketin web adresi ve erişim şifresi, üniversitenin her bir fakültesinde yükseköğretim derslerinde görev yapan akademisyenlere e-posta ile gönderilmiştir. Departmanlar, bir personel üyesiyle kişisel temas temelinde seçildi; bu kişisel unsurun tamamlanan anket sayısını artıracağını umduk.
E-postayı alan herkes, ayrıntıları diğer meslektaşlarına iletmeye teşvik edildi. E-posta, potansiyel katılımcılara, yanıtlarının otomatik olarak kişisel bilgilerinden çıkarılacağını ve isimsiz kalacaklarını bildirdi. Katılımcılar Web sayfasına giriş yapmışlar ve belirli bir seçeneği seçerek veya serbest metin yanıtı vererek soruları yanıtlamışlardır.
Katılımcı bir soruyu yanıtladıktan ve bir sonraki soruya geçtikten sonra, geri dönüp daha önceki bir yanıtı değiştirmek imkansızdı. Bu, soruların anketin başındaki soruların cevaplarını beslemesini sona doğru durdurdu. Anketin cevaplanması yaklaşık 20 dakika sürmüştür.
İntihali Tanımlamak
4. soruda katılımcılardan intihal terimini kendi sözcükleriyle tanımlamaları istenmiştir. Yirmi katılımcı intihal tanımı yapmamıştır.
Sağlanan tanımlar dört kategoriye ayrıldı: yasa dışı eylemin vurgulanması, başkasının çalışmasının kendisininmiş gibi sunulmasının vurgulanması, hatalı biçimlendirilmiş referansların kullanımının vurgulanması ve genellikle zayıf veya belirsiz tanımlar. Her kategori için sıralanan tanımların sayısı ile birlikte her kategori için açıklayıcı tanımlar sağlar.
Hukuka aykırı intihal eyleminin vurgulandığı kategoride, katılımcılar tarafından verilen tanımlar intihal eyleminin cezalandırılması gereken veya cezalandırılması gereken bir şey olduğuna işaret etmektedir. Bu tanımlar, bu katılımcıların intihali güçlü bir şekilde görevi kötüye kullanma olarak gördüklerini göstermektedir.
Tanım 1 ve 2, “kaynak belirtmeden” değiştirme yan tümcesini içerir; intihali önlemek için kaynak verilmesi gerekir. Tanımlar, eylemin kendi başına yasa dışı olduğunu belirtir, ancak bir kaynaktan bilgi kullanmak veya çalmak ve bunu belirtmek hırsızlığı izin verir.
Bu tanımlara göre hukuka aykırı fiil kaynak belirtilerek çözülmez. Aslında, tanım 1 ve 2’ye göre hırsızlıktan kaçınmak için öğrencilerin başka kaynaklardan hiçbir bilgi veya metin almadan kendi materyallerini yazmaları gerekir. Bu tanımlarla öğrencilerin kafası karışabilir, çünkü akademi dışından hırsızlıkla ilgili ahlak kuralları akademik bir çalışma yazarken geçerli görünmüyor.
Bir şeyi çalma ve onu nereden çaldığınızı kabul etme ve bunun normal olduğunu kabul etme fikri, çalıntı bir BMW sürerken yakalandığında mahkemede bir savunma işlevi görmez.
Bir başkasının çalışmasını kendisininmiş gibi sunmayı vurgulayan kategori (Kategori İki), intihali kopya çekmekle ilgili bir şey olarak tanımlar. Eylem, kişinin kendisine aitmiş gibi sunmak amacıyla bir kaynaktan materyal almayı içerir. Bu tanımlar, Kategori Bir’de bulunan tanım gibi intihali yasa dışı eylemler açısından çerçevelemez, ancak başka birinin çalışmasının alınmasına vurgu yapar.
Bu nedenle Kategori Bir tanımlarından daha az güçlüdürler. Bu kategorideki tanımlar, örneğin tanım 4 ve 5, intihalden nasıl kaçınılacağını bilen öğrencilere yardımcı olmaz. Örtülü de olsa kaynak göstermenin önemli olduğunu belirtiyorlar, ancak tanımlar bunun nasıl yapılması gerektiğine dair cevaplar vermiyor.
Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Güvenilir Tez Yazdırma – Tez Yazdırma Fiyatları – Yüksek Lisans Tez Yazdırma – En İyi Tez Yazdırma Siteleri – Tez Yazdırma Siteleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Fransızca Ödev Yaptırma – Java Ödev Yaptırma – İngilizce Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma İngilizce – Ödev Yaptırma Programı – Grafik Tasarım Ödev Yaptırma – Sketchup Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Sunum Yaptırma Merkezi – Sunum Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Parayla Ödev Yaptırma – Mühendislik Ödev Yaptırma – Rapor Yaptırma – Rapor Ödevi Yaptırma – Rapor Yaptırma Merkezi – Proje Yaptırma – Ücretli Proje Yaptırma – Proje Yaptırma Sitesi – Armut Ödev Yaptırma – Ödev Tez Proje Merkezi – Üniversite Ödev Yaptırma – SPSS Analizi Yapan Yerler – Spss Ödev Yaptırma – Spss Analiz Ücretleri – Spss Analizi Yapan Siteler – Spss Analizi Nasıl Yapılır – Proje Ödevi Yaptırma – Tercüme Yaptırma – Formasyon – Formasyon Alma – Formasyon Yaptırma – Blog – Blog Yaptırma – Blog Yazdırma – Blog Yaptırma Sitesi – Blog Yaptırma Merkezi – Literatür Taraması Yaptırma – Veri Analizi – Veri Analizi Nedir – Veri Analizi Nasıl Yapılır – Mimarlık Ödev Yaptırma – Tarih Ödev Yaptırma – Ekonomi Ödev Yaptırma – Veri Analizi Yaptırma – Tez Yazdırma – Spss Analizi Yaptırma – Tezsiz Proje Yaptırma – Doktora Tezi Yaptırma – Makale Ödevi Yaptırma – Essay Yaptırma – Essay Sepeti İletişim – Essay Yazdırma – Essay Yaptırma Sitesi – Essay Yazdırmak İstiyorum – İngilizce Essay Yazdırma – Essay Yaptırmak İstiyorum – Online Sınav Yardımı Alma – Online Sınav Yaptırma – Excel Ödev Yaptırma – Staj Defteri – Staj Defteri Yazdırma – Staj Defteri Yaptırma – Vaka Ödevi Yaptırma – Ücretli Makale Ödevi Yaptırma – Akademik Danışmanlık – Tercüme Danışmanlık – Yazılım Danışmanlık – Staj Danışmanlığı – İntihal Raporu Yaptırma – İntihal Oranı – Soru Çözdürme – Soru Çözdürme Sitesi – Ücretli Soru Çözdürme – Soru Çözümü Yaptırma – Soru Çözümü Yardım – Turnitin Raporu – Turnitin Raporu Alma – İntihal Oranı Düşürme – Turnitin Oranı Düşürme – Web Sitene Makale Yazdır – Web Sitesine Makale Yazdırma – Tez Danışmanlığı – Dergi Makalesi Yazdırma