Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma
İntihal Eğitimi
Bugün sunulan konular alanların çok ötesine uzanıyor, ancak tüm programlar gerçek dünyanın ihtiyaçlarını karşılamaya ve hayatın her alanında ilerlemeye pratik bir şekilde katkıda bulunmaya çalışıyor. Şu anda 110 ülkeden 3.000 yüksek lisans ve 1.600 uluslararası öğrenci dahil olmak üzere 14.000 öğrenciye hizmet vermektedir.
Bölüm, bu kurumun “sıfır tolerans” yaklaşımını uyguladığında intihali nasıl ele aldığının bir açıklamasıyla başlamaktadır. Bu zorlu yaklaşımı tamamlamak için akademisyenler, öğrenci destek profesyonelleri ve öğrenci birliği arasında öğrenci intihalini caydırmak için en iyi uygulamaları paylaşmak üzere bir çalışma grubu kuruldu.
Bu grup, öğrencilerin intihal ve bundan nasıl kaçınılacağı hakkında etkili bir şekilde öğrenmelerini sağlamak için bir program oluşturmaya karar verdi. Bölümün büyük bir kısmı, onu destekleyen ilkeler ve geliştirilen öğretme ve öğrenme materyalleri dahil olmak üzere bu programın gelişimini detaylandırmaktadır.
Bölüm ayrıca, bu programın pilot çalışmasının sonuçlarını ve şimdiye kadar programın üniversite genelinde yaygınlaştırılması için kullanılan yöntemleri de bildirmektedir. Yaklaşımı üzerine bazı düşünceler ve geleceğe bir bakışla sona eriyor.
Başlangıç Konumu
İntihal, 1990’ların başından beri BK yüksek öğreniminde giderek daha önemli bir sorun olarak görülüyor. Milenyumun başlangıcından itibaren konu, hem popüler basında hem de uzman yayınlarında yoğun bir şekilde yer alan yaygın bir protestoya neden oldu.
Bu arka plana karşı, intihali akademik standartları etkileyen ciddi bir sorun olarak ele alma konusunda netleşti. 2004 yılında, üniversite Senatosu, intihal cezalarını, intihal ile sınavlarda kopya çekmeyi açıkça aynı hizaya getiren mevcut tanıma uygun olarak değiştirme önerisini destekledi.
Bu noktaya kadar intihal, bölümler tarafından, genellikle ders öğretmeni veya kıdemli eğitmen tarafından ele alınıyordu ve yalnızca en ciddi vakalar disiplin kuruluna götürülüyordu.
“Sıfır tolerans” yaklaşımının teşvik edilmesiyle, departman uygulamaları prosedürlere daha sıkı bağlı kaldı ve şüphelenilen tüm intihal vakaları departman başkanına (HoD) iletilmek zorunda kaldı ve ardından HoD karar verirse bir disiplin kuruluna gönderir. Bu, görülebileceği gibi, daha fazla öğrencinin intihalle suçlanan üniversite disiplin prosedürlerine girmesine ve daha fazla okuldan atılmasına neden oldu.
Bu zorlu yaklaşımı tamamlamak için üniversite, öğrencilerine karşı bir bakım görevi olduğunu kabul etti. En iyi uygulamaları paylaşmak amacıyla intihali tespit etme ve engelleme konusunda halihazırda çalışan kişileri bir araya getirmek için bir çalışma grubu topladı.
Gruba (öğrenci disiplin prosedürlerinin düzenlenmesinden sorumlu olan) kayıt başkanı başkanlık etti ve şu üyeleri davet etti: kıdemli öğretmenler; diğer ilgili akademik personel; öğrenci birliğinden temsilciler vb.
O zamanlar standart uygulama, öğrencilere ilk geldiklerinde bir giriş dersinde intihal hakkında bilgi vermekti. En iyi uygulama dahil: intihal cezalarının ayrıntılarını öğrenci el kitaplarında veya derslerde sağlamak; intihal üzerine bir konu alanında tüm öğrenciler için zorunlu bir ders vermek; öğrenci el kitaplarında veya Web sayfalarında nasıl doğru bir şekilde referans gösterileceğine ilişkin ayrıntıların sağlanması; ve elektronik intihal tespit yazılımı kullanmaktır.
Turnitin intihal programı ücretsiz
Tamamen ücretsiz intihal programı
Türkçe intihal programı
Online intihal programı ücretsiz Türkçe
En iyi 10 intihal programı
Online intihal kontrol
DupliChecker intihal
İntihal programı
İstatistiklere dayanarak çalışma grubu, sıfır tolerans yaklaşımının yukarıda özetlenen asgari rehberlikle birleştiğinde intihali engellemede işe yaramadığını hissetti. Ayrıca çalışma grubu, üniversitenin öğrencilerin intihalin ne olduğunu ve bundan nasıl kaçınılacağını gerçekten anlamalarını sağlamak için ahlaki bir yükümlülüğü olduğunu hissetti.
Grup, öğrencilere bu tür bilgileri sunmanın mevcut yöntemlerinin öğretim görevlisi tarafından yönlendirildiğinden ve öğrenmeye pasif yaklaşımları teşvik ettiğinden ve bu nedenle tüm öğrencilerin intihal hakkında gerçekten bilgi sahibi olmasını sağlamak için yeterli olmadığından endişe duyuyordu.
Çalışma grubunun ilk toplantısında, birinci yazar yakın zamanda katıldığı çalıştay oturumunu bildirdi. “İntihal Tespiti ve Caydırılması” başlıklı bu çalıştay Netskills tarafından yürütüldü.
Görünüşte Ortak Bilgi Sistemleri Komitesi (JISC) intihal tespit yazılımının kullanımı hakkında bir atölye çalışması olan Netskills, intihal konusunu, öğrencileri bundan kaçınmaları için nasıl eğitecekleri de dahil olmak üzere bütünüyle ele aldı. Çalışma grubu bu yaklaşımdan etkilendi ve öğrencilerin intihal ve bundan nasıl kaçınılacağı hakkında bilgi edinmelerini sağlayacak bir program oluşturmak için ilham aldı.
PROGRAMIN GELİŞTİRİLMESİ
İntihal çalışma grubunun dört üyesinden, öğrencilere intihalden nasıl kaçınılacağını öğretmek için bir program geliştirmeleri istendi. Ekip üyeleri, öğrencileri intihal konusunda eğitme ihtiyacına duydukları tutku nedeniyle seçildi. Ayrıca intihal konularında öğrencilerle günlük temasları vardı ve dolayısıyla bu alanda gerekli beceri ve bilgiye sahiptiler.
Ekip, programın temel ilkelerini oluşturmak için çeşitli kaynaklardan yararlandı. İlk karar, programın alması gereken formattı. Brunel Üniversitesi, öğrencilere eğitim verme sorumluluğunun tamamen akademik okullarının görev alanına girdiği devredilmiş bir model üzerinde çalışır.
Bunun tek istisnası, o okuldan sorumlu konu irtibat kütüphanecisi tarafından verilen bilgi becerileri eğitimidir. Merkezi hizmet birimlerinin bu programı tüm öğrencilerle yürütmesi mümkün değildi. Daha önceki benzer örneklerde, LTDU öğretim görevlilerine eğitim vermek için başarılı bir şekilde “eğitimcileri eğit” yaklaşımını kullanmıştı ve onlar da öğrencilere eğitim veriyordu.
Ek olarak, Brunel’de birden fazla kaynak gösterme yöntemi (farklı konu alanlarına göre belirli stiller) kullanılmaktadır, bu nedenle “herkese uyan tek beden” yaklaşımı uygun değildi.
Bu nedenle ilk ilke, programın herhangi bir öğretim elemanı tarafından kolayca alınabilecek ve kendi amaçlarına göre uyarlanabilecek bir oturumun “yapı taşlarını” içermesiydi.
Materyaller intihal, kaynak gösterme ve seminerin amacı hakkında bilgilendirme bilgilerini içerecektir; kolaylaştırıcı ders planı; öğrenci çalışma sayfası; bildiriler; Powerpoint sunum; ve oturumu bir araya getirmek için talimatlar. Bu materyaller, öğretim görevlilerinin kullanması ve uyarlaması için bir “araç seti” olarak sağlanacaktır.
“odev.yaptırma.com.tr“ ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!
Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.
Herhangi Bir Alan Bulunamadı.