Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma
İntihal Davranışları
Öğrencilerin intihalle ilgili davranışlara katılımlarını, intihal bilgilerini ve akademik yazma becerilerini keşfetmekti. Çalışma, çok kampüslü, büyükşehir bir Avustralya üniversitesinde yürütüldü. Tüm lisans öğrencilerine, lisans derecesi programlarının birinci, ikinci veya üçüncü yıllarının ortasında çevrimiçi bir ankete katılmaları için bir davetiye gönderildi.
Onlara (1) intihal davranışlarının insidansını; (2) kendilerinin bildirdiği akademik yazma becerileri; (3) intihal bilgileri; ve (4) intihalli çalışmaları tespit etme becerilerini sağlar.
Gizli çevrimiçi anket 2006’da gerçekleştirildi ve tüm katılımcılar ankete giriş yaptıklarında onay verdiler. Katılımcılara, özellikle davranışlarıyla ilgili verilerin üniversiteye rapor edilmeyeceği konusunda güvence verildi. Anketin genel yanıt oranı yüzde 28 oldu. Bu özel çalışma için yalnızca veri noktalarının yüzde 95’inden fazlasına sahip vakalar tutuldu.
Veriler, iki değişkenli korelasyonlar ve ANOVA kullanılarak SPSS’de analiz edildi ve yıllara ve disipline göre etkilerin ortaya çıkmasına izin verildi. Bu raporda, çoğu üniversitedeki dört ana akademik gruptaki derece programlarına tam zamanlı olarak kayıtlı, anadili İngilizce olan 1.486 lisans öğrencisinin verilerini inceliyoruz.
ÖDEV HAZIRLIKLARINDA KOPYALAMA DAVRANIŞLARI
Öğrencilere, değerlendirme görevlerinin hazırlanması ve sunulması ile ilgili çeşitli davranışların sıklığı ve bu davranışları intihal ile ilgili olarak algılamaları doğrudan sorulmuştur.
Uygunsuz öğrenci davranışlarının bir listesi, akademik personel, öğrenim hizmetleri personeli, akademik suiistimal komitesi başkanı ile yapılan görüşmeler yoluyla ve literatür referans alınarak oluşturulmuştur.
İki geniş davranış türü ilgi çekiciydi: genel olarak akademik görevi kötüye kullanma ve intihal ile ilgili olanlar (örneğin, başkalarının makalelerinden kopyalamak) ve özellikle intihal ile ilgili olanlar. Davranışlar, hiçbir zaman, bir veya iki kez ve ara sıra, sık sık ve çok sık arasında değişen bir sıklık ölçeğinde rapor edildi.
Bu sorulara verilen yanıtların modeli, lisans programlarının tüm yıllarında benzerdi, bu nedenle veriler burada tüm öğrenciler için sunulmaktadır. Sık sık ve çok sık kategorisinde yanıtların yüzde 1’inden azı vardı, bu nedenle raporlama amacıyla, davranış sıklıkları gruplandırıldı ve hiçbir zaman ve ara sıra olarak tanımlandı.
Başlangıçta, değerlendirme görevlerinin tamamlanmasında kabul edilmeyen yardımla ilgili davranışlara odaklandık. Öğrencilerin sadece %30’u bu davranışlardan hiçbirini yapmadığını iddia etmiştir. Her bir davranışa özel olarak bakıldığında, öğrencilerin çoğu bu davranışların hiçbirini yapmadıklarını iddia etmişlerdir.
Tüm öğrencilerin yaklaşık yüzde 40’ı, değerlendirme için yazılı görevlerinin hazırlanmasına yardımcı olmak için ara sıra notlarını arkadaşlarına verdiğini kabul etti ve tüm öğrencilerin yaklaşık yüzde 30’u, arkadaşlarına değerlendirme görevlerini yazmaları için ara sıra yardım ederek daha da ileri gitti. Kendi değerlendirme görevlerini hazırlarken kullanmak üzere arkadaşlarından ödünç notlar aldı.
Öğrencilerin yaklaşık dörtte biri, bireysel olarak yapılması gereken değerlendirme görevlerini tamamlamak için başkalarıyla birlikte çalıştıklarını bildirdi. Genel olarak, tüm öğrencilerin çoğunluğu (yaklaşık yüzde 80’i) bu kolej tipi etkinliklerin sahtekârlık veya intihal gerektirmediğini düşündü.
Daha sonra, öncelikle internetten gelen bilgilerle uğraşma bağlamında açık intihal eylemlerine yöneldik. Tüm yıllar boyunca, öğrencilerin yaklaşık yüzde 90’ı, metnin veya fikirlerin onaylanmadan doğrudan kopyalanmasının intihal teşkil ettiğine inanırken, yaklaşık yüzde 5’i bunun intihal teşkil edip etmediğinden emin değil. Öğrencilerin çoğunluğu (yüzde 80 veya daha fazlası) hiçbir zaman intihal yapmadıklarını iddia etti.
Tüm öğrencilerin yaklaşık yüzde 11’i ara sıra Web sitelerinden veya kitaplardan bilgileri onay almadan doğrudan kopyaladıklarını ve dörtte birinden fazlası değerlendirme görevlerinde onay almadan orijinal kaynaklardan gelen yaratıcı fikirleri kullandıklarını bildirdi.
Tüm öğrencilerin yaklaşık beşte biri, kaynak belgelerden alıntılanan metni tanımlamadıklarını bildirdi. Zaman zaman Web sitelerinden, makalelerden veya kitaplardan doğrudan kopyalandığını veya alıntıları belirlemede başarısız olduğunu bildiren öğrencilerin yüzde 80’i veya daha fazlası, eylemlerinin intihal oluşturduğunu kesin olarak biliyordu.
Online intihal programı
Tez intihal programı
Tamamen ücretsiz intihal programı
Turnitin intihal raporu Alma
Akademik intihal Nedir
Türkçe intihal programı
iThenticate intihal programı
intihal.net ekşi
KAYNAKLARIN KABUL EDİLMESİ
Fikrin veya orijinal metnin kaynağının belirtilmesi gerekiyor mu? Öğrencilere önce bir makale, kitap veya Web sitesindeki metnin bir bölümündeki bir fikrin, orijinal metin tamamen kendi kelimeleriyle yeniden yazılmış olsa bile (yani uygun şekilde başka kelimelerle ifade edilmiş) bir denemede değerlendirilmesi için onaylanması gerekip gerekmediği soruldu.
Bu sorulara verilen yanıtların modeli tüm yıllarda ve tüm disiplinlerde benzerdi. Tüm yıllar boyunca öğrencilerin yarısı (yüzde 55), orijinal metin tamamen yeniden yazılmış ve başka sözcüklerle ifade edilmiş olsa bile orijinal kaynağın onaylanması gerektiğine inanmıştır.
Tüm öğrencilerin yüzde 20’sinden azı, orijinal metin iyi bir şekilde başka kelimelerle ifade edilmiş olsa bile, fikrin kabul edilmeden kullanılabileceğine inandı. Öğrencilerin yaklaşık dörtte biri, onayın gerekli olup olmadığından emin olmadıklarını belirtti. Genel olarak, başkalarının çalışmalarının yıllar boyunca ve dört disiplin alanında benzer olduğunu kabul etme ihtiyacına dair geniş bir anlayış vardı.
Öğrenciler intihal ve intihal metin sürecini uygun veya uygunsuz olarak tanımlayabilirler mi? İki paralel görev belirlendi. Öğrencilerden önce akademik yazıda metin kullanmanın çeşitli yollarını uygun ve uygunsuz kullanım olarak kategorize etmeleri istendi. İkinci olarak, bir metin paragrafının başka kelimelerle yazılmış ve çalıntı versiyonlarını doğru bir şekilde belirlemeleri istendi.
Orijinal kaynak metni kullanma
Akademik yazıda metin hangi yollarla uygun şekilde ele alınabilir? Öğrencilere, bir kompozisyon veya ödevde metnin kısa bir bölümünü kullanabilecekleri altı farklı yoldan oluşan bir liste sunuldu.
Metni kullanmanın altı farklı yolu, açıklananlardan değiştirildi ve metnin uygunsuz kullanımından metnin uygun kullanımlarına başka kelimelerle ifade etme veya alıntı yapma) kadar uzanıyordu. Öğrencilerden metnin hangi kullanımlarını belirlemeleri istendi. metin, başka kelimelerle ifade etme veya intihal ile sonuçlanacak veya emin olmadıklarını belirtecektir.
“odev.yaptırma.com.tr“ ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!
Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.
Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Güvenilir Tez Yazdırma – Tez Yazdırma Fiyatları – Yüksek Lisans Tez Yazdırma – En İyi Tez Yazdırma Siteleri – Tez Yazdırma Siteleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Fransızca Ödev Yaptırma – Java Ödev Yaptırma – İngilizce Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma İngilizce – Ödev Yaptırma Programı – Grafik Tasarım Ödev Yaptırma – Sketchup Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Sunum Yaptırma Merkezi – Sunum Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Parayla Ödev Yaptırma – Mühendislik Ödev Yaptırma – Rapor Yaptırma – Rapor Ödevi Yaptırma – Rapor Yaptırma Merkezi – Proje Yaptırma – Ücretli Proje Yaptırma – Proje Yaptırma Sitesi – Armut Ödev Yaptırma – Ödev Tez Proje Merkezi – Üniversite Ödev Yaptırma – SPSS Analizi Yapan Yerler – Spss Ödev Yaptırma – Spss Analiz Ücretleri – Spss Analizi Yapan Siteler – Spss Analizi Nasıl Yapılır – Proje Ödevi Yaptırma – Tercüme Yaptırma – Formasyon – Formasyon Alma – Formasyon Yaptırma – Blog – Blog Yaptırma – Blog Yazdırma – Blog Yaptırma Sitesi – Blog Yaptırma Merkezi – Literatür Taraması Yaptırma – Veri Analizi – Veri Analizi Nedir – Veri Analizi Nasıl Yapılır – Mimarlık Ödev Yaptırma – Tarih Ödev Yaptırma – Ekonomi Ödev Yaptırma – Veri Analizi Yaptırma – Tez Yazdırma – Spss Analizi Yaptırma – Tezsiz Proje Yaptırma – Doktora Tezi Yaptırma – Makale Ödevi Yaptırma – Essay Yaptırma – Essay Sepeti İletişim – Essay Yazdırma – Essay Yaptırma Sitesi – Essay Yazdırmak İstiyorum – İngilizce Essay Yazdırma – Essay Yaptırmak İstiyorum – Online Sınav Yardımı Alma – Online Sınav Yaptırma – Excel Ödev Yaptırma – Staj Defteri – Staj Defteri Yazdırma – Staj Defteri Yaptırma – Vaka Ödevi Yaptırma – Ücretli Makale Ödevi Yaptırma – Akademik Danışmanlık – Tercüme Danışmanlık – Yazılım Danışmanlık – Staj Danışmanlığı – İntihal Raporu Yaptırma – İntihal Oranı – Soru Çözdürme – Soru Çözdürme Sitesi – Ücretli Soru Çözdürme – Soru Çözümü Yaptırma – Soru Çözümü Yardım – Turnitin Raporu – Turnitin Raporu Alma – İntihal Oranı Düşürme – Turnitin Oranı Düşürme – Web Sitene Makale Yazdır – Web Sitesine Makale Yazdırma – Tez Danışmanlığı – Dergi Makalesi Yazdırma