Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma
İntihal Sebepleri
Bu çalışmada, öğrencilerden intihale yol açabilecek davranışların yanı sıra intihal olarak geniş çapta kabul gören davranışları kendi kendilerine bildirmelerini istedik. Genel olarak, öğrencilerin yüzde 30’u bu davranışlardan hiçbirini yapmadığını iddia etti, Yeni Zelandalı öğrencilerin yüzde 28’i bariz eylemlerde intihal yapmadığını iddia etti.
Öğrencilerin yüzde 20 ila 50’si, not paylaşmak veya arkadaşlarına ödev yazmalarında yardımcı olmak gibi meslektaşlık faaliyetlerine katılırken, yüzde 10 ila 20’si ödevlerinde kaynak metnin onaylanmamış bir şekilde kullanıldığını kabul etti. ABD ve Yeni Zelanda çalışmalarında olduğu gibi, öğrenciler kolej faaliyetlerini “doğrudan kopyalama” intihal türlerinden daha az ciddi olarak değerlendirdiler.
Yazılı değerlendirme görevlerinin hazırlanmasında onaylanmamış işbirliğini kabul eden öğrencilerin oranı, Academic Integrity Centre tarafından yürütülen kurumlar arası ABD araştırmasında rapor edilene benzer; öğrencilerin yüzde 24’ü yazılı bir ödevde yardım aldığını ve yüzde 42’si öğrencilerin yüzdesi, bireysel olarak yapılması gereken işlerde işbirliği yaptığını kabul etti.
Öte yandan, intihal eylemlerini kabul eden öğrencilerin oranı, başka bir Avustralya çalışmasında bildirilen yüksek yüzde 81’in ve ABD’de bildirilen yüzde 40’ın çok altında.
Çalışmalar arasındaki bazı farklılıklar, kullanılan metodolojideki farklılıklara bağlanabilir. Ek olarak, bu çalışmada gizli (yani anonim olmayan) bir anket yaklaşımı kullanılmıştır, bu nedenle öğrencilerin daha ciddi olduğunu düşündükleri davranışlardan daha az ciddi davranışları kabul etmeye daha istekli olmaları mümkündür.
İntihal Bilgisi
Öğrenciler, farklı yazma süreçleri veya farklı çalışma örnekleri sunulduğunda net intihal ve başka kelimelerle ifade etme vakalarını ayırt edebildiler, ancak “sınırdaki vakalar” arasında daha az ayrım yapabildiler. Bu çalışmada, açılış cümlesinde bir değişiklik ve/veya paragrafta içsel yapısal değişiklikler öğrenciler için kabul edilebilir bir uygulama gibi görünmektedir.
Orijinal metindeki küçük değişikliklerin, cümlelerdeki aşamaların sıralamasındaki değişikliklerin veya bir paragraf içinde cümle yer değiştirmenin meşru açımlama olarak kabul edilip edilmeyeceği konusunda öğrencilerin çalışmalarını doğrulamak konusunda kafaları karışmıştır.
Öğrenciler kafa karışıklığında yalnız değiller, birçok öğretim elemanının neyin kabul edilebilir açıklama ve intihal olduğunu belirlemekte güçlük çektiğini açıkça göstermiştir. Karışıklığa ek olarak, kabul edilebilir uygulamanın sınırlarının değişebileceğini öne sürüyor.
Öğrenciler kaynak gösterme, başka kelimelerle ifade etme ve intihal kavramlarına aşina görünüyorlar, ancak birbiriyle ilişkili bu konuları ayırt etmekte zorlanıyorlar. Örneğin, “Eğer başka kelimelerle ifade edersem, kaynak göstermek zorunda mıyım?” “Orijinal kaynağa atıfta bulunmazsam çok fazla yorum yapmak zorunda mıyım?” “Her zaman başka kelimelerle ifade etmeli miyim?”
Öğrencilerin çoğunluğu, orijinal kaynak doğru bir şekilde başka kelimelerle ifade edilmiş olsa bile, orijinal metin kaynaklarının ve fikirlerin yazılı ödevlerde belirtilmesi gerektiği konusunda hemfikirdir.
Öğrencilerin yüzde 10’undan azı bu temel ilkeye katılmadı ve neredeyse dörtte biri emin değildi. Bu, öğrencilerin başkaları tarafından yapılan işi kabul etme ihtiyacı ile kendi kelimeleriyle yazma ihtiyacı arasında kafalarının karıştığı bir gri alan örneğidir.
Tamamen ücretsiz intihal programı
Türkçe intihal programı
Turnitin intihal programı ücretsiz
DupliChecker intihal
Online intihal programı ücretsiz Türkçe
türkiye’de intihal örnekleri
Akademik intihal Nedir
Tez intihal programı
Akademik Yazma ve İntihal Bilgisi
Çoğu öğrenci için en büyük zorluk akademik yazma alanında yatmaktadır. Lisans öğrencilerinin yüzde 80’i not alma, başka kelimelerle ifade etme, alıntı yapma, kaynak gösterme vb. becerilere sahip olduklarını söylerken, tüm yıllarda öğrencilerin yalnızca yarısı bu becerilere güvendiğini bildirdi.
Akademik yazıya duyulan güven ile başka kelimelerle ifade etmeye ve intihale yol açan süreçleri doğru bir şekilde tanımlama ve bunları ayırt etme konusunda gösterilmiş yetenekleri arasında bir korelasyon vardı. Akademik yazının gelişimsel doğası, en azından üçte birinin becerilerini geliştirmeye devam etme ihtiyacını belirlediği öğrenciler tarafından kabul edilmektedir ve bu da sonuçta daha az kasıtsız intihale yol açacaktır.
Son yirmi yılda, yüksek öğretime katılımın demografisi, alternatif eğitim yollarından, farklı sosyal katmanlardan ve daha geniş bir kültürel ve dilsel geçmiş yelpazesinden gelen daha fazla öğrenciyi içerecek şekilde hareket etti.
Ne yazık ki, pek çok üniversite öğretim kadrosu bu yeni çeşitliliğe yanıt verememekte ve akademik yazmayı lisans ve lisansüstü eğitim yıllarında geliştirilen bir beceri olarak değil, ortaokullar için bir eksiklik ve sorun olarak görmektedir.
Zayıf akademik yazma ve araştırma becerileri, kolayca kasıtsız intihale yol açabilir. Öğrencilerin dikkat etmesi gereken alanlardan biri de not almadır. Kaynakların kayıtlarının tutulmaması ve orijinal kaynak metin ile başka kelimelerle yazılmış metin arasında ayrım yapılmaması, yazma sürecinde kafa karışıklığına neden olabilir.
Ek olarak, öğrenciler bilmeli ve orijinal kaynak bilgilerini yorumlama veya özetleme niyetlerinde net olmalıdır. İkincisinde, bir yazar orijinal metnin özünü, belki de orijinal metinden çok sayıda kelime veya hatta kelime öbeği kullanarak yakalar, oysa birincisinde yazar, orijinal kaynak bilgisinin anlamını metin bağlamında aktarır.
Ancak, bu beceriler gerekli olan her şey değildir. Bir disiplin alanında yeni olan akademisyenler, sınırlı bir kelime dağarcığına sahip olma eğilimindedir ve bir ödeve hazırlanırken okuduklarının tamamını nadiren tam olarak anlarlar.
Disiplin alanında acemiden uzmanlığa geçiş sırasında, orijinal kaynak metnin bazı cümlelerinin kendi yazılarıyla iç içe geçtiği bir yama yazma sürecini kullanmaları muhtemeldir. İntihale yanıt vermenin anahtarlarından biri, öğrencilerin akademik başarı için gerekli becerileri uygun şekilde geliştirme fırsatına sahip olmalarını sağlamaktır.
“odev.yaptırma.com.tr“ ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!
Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.
Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Güvenilir Tez Yazdırma – Tez Yazdırma Fiyatları – Yüksek Lisans Tez Yazdırma – En İyi Tez Yazdırma Siteleri – Tez Yazdırma Siteleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Fransızca Ödev Yaptırma – Java Ödev Yaptırma – İngilizce Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma İngilizce – Ödev Yaptırma Programı – Grafik Tasarım Ödev Yaptırma – Sketchup Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Sunum Yaptırma Merkezi – Sunum Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Parayla Ödev Yaptırma – Mühendislik Ödev Yaptırma – Rapor Yaptırma – Rapor Ödevi Yaptırma – Rapor Yaptırma Merkezi – Proje Yaptırma – Ücretli Proje Yaptırma – Proje Yaptırma Sitesi – Armut Ödev Yaptırma – Ödev Tez Proje Merkezi – Üniversite Ödev Yaptırma – SPSS Analizi Yapan Yerler – Spss Ödev Yaptırma – Spss Analiz Ücretleri – Spss Analizi Yapan Siteler – Spss Analizi Nasıl Yapılır – Proje Ödevi Yaptırma – Tercüme Yaptırma – Formasyon – Formasyon Alma – Formasyon Yaptırma – Blog – Blog Yaptırma – Blog Yazdırma – Blog Yaptırma Sitesi – Blog Yaptırma Merkezi – Literatür Taraması Yaptırma – Veri Analizi – Veri Analizi Nedir – Veri Analizi Nasıl Yapılır – Mimarlık Ödev Yaptırma – Tarih Ödev Yaptırma – Ekonomi Ödev Yaptırma – Veri Analizi Yaptırma – Tez Yazdırma – Spss Analizi Yaptırma – Tezsiz Proje Yaptırma – Doktora Tezi Yaptırma – Makale Ödevi Yaptırma – Essay Yaptırma – Essay Sepeti İletişim – Essay Yazdırma – Essay Yaptırma Sitesi – Essay Yazdırmak İstiyorum – İngilizce Essay Yazdırma – Essay Yaptırmak İstiyorum – Online Sınav Yardımı Alma – Online Sınav Yaptırma – Excel Ödev Yaptırma – Staj Defteri – Staj Defteri Yazdırma – Staj Defteri Yaptırma – Vaka Ödevi Yaptırma – Ücretli Makale Ödevi Yaptırma – Akademik Danışmanlık – Tercüme Danışmanlık – Yazılım Danışmanlık – Staj Danışmanlığı – İntihal Raporu Yaptırma – İntihal Oranı – Soru Çözdürme – Soru Çözdürme Sitesi – Ücretli Soru Çözdürme – Soru Çözümü Yaptırma – Soru Çözümü Yardım – Turnitin Raporu – Turnitin Raporu Alma – İntihal Oranı Düşürme – Turnitin Oranı Düşürme – Web Sitene Makale Yazdır – Web Sitesine Makale Yazdırma – Tez Danışmanlığı – Dergi Makalesi Yazdırma