Proje Yönetim Yönetimleri

İngilizce Raporlama


Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma


İngilizce Raporlama

Küresel şirketler her zaman personelin İngilizce olarak resmi raporlar yazmasını gerektirmez. Giderek artan bir şekilde durum raporları ve teklifler vb. için sunumları kullanıyorlar. Veya iş incelemeleri ve ortak çalışmaya dayalı raporlar kullanırlar. Bunlar, bir yazarın gerçekleri topladığı ve değerlendirilmek üzere bir iş gerekçesi olarak kendisinin ve başkalarının bunlara ilişkin değerlendirmesini eklediği yerdir. Gözden geçirme, zaman içinde bir sonuca varabilecek veya vermeyebilecek açık bir diyalog oluşturma sorunu olabilir.

Yöneticilerin İşbirlikleri

En iyi işbirliğine dayalı raporlar, sorunsuz belgeler olarak okunur. Yapılan tüm noktalar mantıksal bir sırayla görünür; konular farklılaştırılmıştır ve tüm öneriler açıkça tartışılmış ve iyi düşünülmüştür. Sadece bir kişi rapor yazarken bunu başarmak çok daha kolaydır. Ancak yönetici raporları genellikle yöneticilerin işbirliği yapmasını gerektirir ve bu, eklenmiş raporların görülme sıklığının çok daha fazla olduğunu göreceğiniz zamandır.

Bununla, okuyucuların kafasının karıştığı raporları kastediyorum:

 bir raporun yazım stilinde gözle görülür farklılıklar;
 içerik ve argümanda bariz akıcılık eksikliği;
 tekrar;
 net yön eksikliği;
 çelişkili bilgi veya öneriler.

Bunun olmasının ana nedenlerinden biri, Word belgelerinden kesip yapıştırmanın çok kolay olması ve diğerlerinin raporlara girdi olarak e-posta göndermesidir. Ancak kesme ve yapıştırmanın mutlaka işe yarayacağını kabul etmeyin. Kısacası, bir kişinin yine de düzenlemesi ve raporun doğru bütünü oluşturacak şekilde toplandığından emin olması, kısacası, tam bir anlam ifade etmesi ve o tek sahibin görünür yetki mührüne sahip olması gerekir.

Her raporun içeriği doğal olarak çok önemlidir. Yönetici düzeyinde, sunmanız muhtemel kabul edilen görüş memnuniyetle karşılanmalı ve değerli olmalıdır. Okuyucularınızın ne kadar zaman baskısı altında olabileceğini anladığınızda, yönetici özetini özellikle yararlı bir araç olarak bulabilirsiniz.

Bir yönetici özeti tam da budur: onu okuması gereken meşgul yöneticinin görmesi gereken şeyin bir özeti. Anahtar mesajları ve temel verileri, kısacası, anında raporun kalbini vurmanız gerekir.

Özet, raporun başında veya sonunda görünebilse de, çoğu kişi onu başlangıçta tercih eder. Kısaca özetlemelidir:

 arka plan, mevcut konum, çıkarımlar ve olasılıklar;
 Ana bulgular ve önerdiğiniz değişiklikler.

Kılavuzlar ve Talimatlar

Bu belgeleri kendiniz yazmak zorunda olmasanız da, yazanları denetlemek zorunda kalabilirsiniz. Bu tür yazıların kapsadığı bazı önemli noktalar şimdi özetlenmiştir.

Tüm talimatların doğru sıralandığından emin olun: yani birinci adımdan son adıma kadar mantıksal bir sıra izlenir. Bu mantıksal sıra, ilgili tüm faktörleri hesaba katmalıdır.

Örneğin bir şantiyedeki elektrikçinin elektrik tesisatı ile ilgili yapması gereken adımları madde madde sıralıyorsanız, unutmayın ki birinci adım tüm elektriğin kesilip kesilmediğini kontrol etmek olmayabilir. Şunlar olabilir: “Sahaya girmeden önce bir güvenlik kaskı takın” veya “Gerekli tüm test ekipmanını toplayın” ve ardından “Bir güvenlik kaskı takın”.


İngilizce rapor Örnekleri
Doktor raporu İngilizce
Tıbbi rapor çevirisi
İstirahat raporu İngilizce
Sağlık raporu İngilizce
İlaç raporu İngilizce
Raporu sunacak Duolingo
Doktor Raporu


Tartışıldığı gibi, İngilizce’de pasif ses yerine aktif sesle yazmaya doğru belirgin bir kayma var. Kılavuzların ve diğer talimatların yazılması söz konusu olduğunda bu değişim çok belirgindir. Prosedürler ve süreçlerle geçmişteki bir meşguliyet, yavaş yavaş yerini prosedürleri yönetenlerin aslında insanlar olduğu gerçeğine bırakıyor.

İlk cümle, okuyucunun kişisel olarak bir şeyler yapması gerektiğini ve anahtarın “kapalı” konumda olup olmadığını kontrol etmesi gerektiğini anlamasını kolaylaştırır.

İkinci cümlenin anlamı daha dolambaçlıdır: belki anahtarın “kapalı” konumda olup olmadığını kontrol etmek, birisinin (ama özellikle kimsenin) yapması tavsiye edilen bir şeydir. Tarz olarak daha az doğrudan olduğu için yapılması daha az acil görünüyor. Yine de konuyu tekrar düşündüğümüzde, özellikle Sağlık ve Güvenlik mevzuatının bilinçli olduğu bu çağda, ampul değiştirmeden önce bir anahtarın kapatılması kesinlikle çok önemlidir.

Bu diğer iki örnekte de benzer bir ilke geçerlidir. Günümüzde kılavuzlar için tercih edilen aktif stil ilk örnekte gösterilmiştir. İkincisi pasif stili gösterir.

Bu konularda yazmanız gerekebilir veya gerekmeyebilir, ancak süreci yönetmede bir rolünüz olması çok muhtemeldir. Neden? Çünkü tutanağınız İngilizce bir şey kaydettiği anda, “gerçek olarak” kaydedilir. Dakika tutucunuz tamamen İngilizce bilmiyorsa veya karar vericiler İngilizce’yi tam olarak ifade edemiyorsa, bu çok zor olabilir.

Sonra ne olur? Bir yönetici olarak, bu gerçeğin yanında ölçülürsünüz. Bu nedenle, ne yaparsanız yapın, toplantıdan ayrılmadan önce neyin kaydedileceğini kontrol etmenin önemini kavrayın.

İnanın bana, katılımcıların farklı bakış açılarına sahip olduğu etkinlikten sonra genellikle tutanaklar sorgulanır. Nitekim, belirli bir toplantıya katılan herkes aynı milletten olsa bile, sıklıkla tutanaklara veya notlara itiraz ederler. Meslektaşlar “alınan kararlar” ve “atanan eylemler” kaydına şaşkınlıkla bakarken, “Aynı toplantıda mıydık?” evrensel bir şikayet olabilir.

Farklı milletlerden kişiler söz konusu olduğunda ortaya çıkabilecek ekstra sorunları hayal edebiliyor musunuz? İnsanlar neredeyse kesin olarak İngilizce kullanımlarında farklı uzmanlık seviyelerine sahip olacaklardır.

(Ana dili İngilizce olan bir yazar bile gerçek bir profesyonel zorluk bulacaktır) aşağıdakileri yapmak zorunda kalacakları bir konuma getirilirler:

 toplantıda söylenenleri anlayın;
 söz konusu toplantıda (sorgulama, fikir birliğine varma, tartışma, değişiklik yapma vb. olabilir) İngilizce etkileşim kurma güvenine ve becerisine sahip olmak;
 kaydedilen kararın her durumda doğru olup olmadığına karar vermek;
 tüm takibin doğru bir şekilde kaydedildiğinden ve herkesin kimin neyi ne zaman yapması gerektiğini bildiğinden emin olun.


odev.yaptırma.com.tr ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!



Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.


yazar avatarı
odev yaptirmasitesi

Bir yanıt yazın