Hizmet Sektörü

Hizmet Sektörü


Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma


Hizmet Sektörü

Çoğu durumda müşteriler yalnızca bir ürün satın almakla kalmaz, aynı zamanda bir dereceye kadar hizmet de beklerler. Bir motorlu araba internet üzerinden sipariş edilip satın alınırsa, araç sahibi servis düzenlemelerinin yerinde olmasını bekleyecektir. Aynı durum elektrikli ürünler için de geçerlidir.

Kullanımı kolay bir şikayet prosedürü ve müşteriye hem zaman hem de para açısından mümkün olduğunca az maliyet getiren bir iade politikası olması da önemlidir.

Pek çok küresel ürün, dünya çapında garantilerle gelir, ancak mallar bir ülkeden diğerine gönderildiğinde, tüketici koruma mevzuatının tam olarak hangi yargı alanında uygulanacağı konusunda hâlâ bir muğlaklık vardır. Büyük kredi kartı şirketleri, kart sahiplerine bir dereceye kadar koruma sağladığından, kredi kartıyla ödeme bu sorunu kolaylaştırır.

Yüz yüze bir durumda verilebileceği gibi İnternet üzerinden aynı düzeyde kişiselleştirilmiş hizmet sağlamak zordur. “Çerezler” kullanarak, amazon.com’un yaptığı gibi kişiselleştirilmiş bir karşılama sağlamak mümkündür. Yerel esnafın nesillerdir yaptığı şeyi yapmak da mümkündür.

Üretim

ICT’nin yukarıdaki kullanımı perakendede yoğunlaşırken, imalat da ICT’nin insanları gerçek zamanlı olarak birbirine bağlama yeteneklerinden faydalandı. Merkezi dünyanın en büyük iki uçak gövdesi üreticisinden biridir, diğeri ise Avrupa’daki Airbus Industrie’dir.

Havayolu dünyasının, uzun mesafeli sektörlerde performans gösterebilen çift motorlu büyük bir uçak için hazır olduğu kabul edildi. İki motorun kullanılması, hem satın alma hem de çalıştırma maliyetlerini önemli ölçüde azaltır, ancak yüksek derecede güvenilirlik gerektirir.

Tanıtıldığı andan itibaren FAA (Federal Havacılık İdaresi) tarafından ETOPS (Genişletilmiş Çift Motorlu Operasyonlar) kazanmak için inşa edilen ilk uçaktı. 5500–7000 deniz mili menzil sunan ve 300–400 yolcu taşıyan çift motorlu bir uçak, özellikle yakıt açısından çok verimli olacağı tahmin edildiğinden, dünya havayolları için muhtemelen çok çekici olacaktı.

Modern bir uçak, çok sayıda özenle tasarlanmış bileşen gerektiren oldukça karmaşık bir makinedir. İmalatçılar artık bileşen üretiminin büyük bir kısmını yalnızca ABD’de değil, aynı zamanda dünya çapında da sözleşmeli olarak yapıyor.

Yüklenicinin başlangıç masraflarını üstlenmesinin bir avantajı vardır, ancak özel bilgilerini aynı zamanda bir rakiple çalışan veya gelecekte gerçekten rakip olabilecek bir kuruluşa sunmak zorunda olması dezavantajı vardır (bu her zaman olmuştur). Uzak Doğu’dakilerle ortaklık yapan ABD şirketleri için bir endişe kaynağı olmuştur).


Hizmet sektörüne örnekler
Hizmet sektörü Nedir
türkiye’de hizmet sektörü
türkiye’de hizmet sektörünün gelişimi
Hizmet sektörü ve diğer sektörler
Dünyada hizmet sektörü
tarım, sanayi ve hizmet sektörü oranları
Turizm hizmet sektörü müdür


Yine de şirketlerin bu şekilde çalışması ve diğerlerini sürece dahil etmesi daha etkili oldu. 777 için bileşenlerin üretimi, daha önce hiç kullanılmamış bir dereceye kadar dünyaya yayıldı. Parçalar yalnızca ABD’de değil, İtalya, Japonya, Avustralya ve Birleşik Krallık’ta da üretildi.

Motorunu kullanan bir havayolu şirketi olan Tri-Star için iş birliği yaparken, Rolls-Royce mühendislerinin Atlantik’i boydan boya geçerek ABD’de tasarlanan metal boruları almak için uçtuklarını bildirdiler. Uçağa nasıl oturduğunu ve nasıl performans göstereceğini görmek için araştırmalar yapıldı.

Bu hem zaman alıcı hem de pahalıydı. Boeing daha iyi bir yol bulmaya karar verdi. Uçaklar, hepsi düzen içinde uçan binlerce bileşen olarak tanımlanabilir, bileşenlerin doğru kalitede olmasını ve nerede yapılırsa yapılsın tam olarak uymasını sağlamak zorundaydı. Bunun anahtarı bilişimde yatıyor.

Modern teknoloji, tasarımcılarını yüklenicilere ve hatta parçaları üretmek için kullanılan gerçek takım tezgahlarına bağlamasına izin verdi.

Bir uçak kadar karmaşık bir şey tasarlamanın sorunlarından biri, aynı alanı işgal etmeye çalışan iki bileşenin birbirine karışmasıdır. İki boyutlu çizimlerin olduğu günlerde bu çok sık görülen bir olaydı. Bilgisayar destekli tasarım (CAD), üç boyutlu çizimler üretebilir ve böylece bileşenler arasındaki uzaydaki ilişkiyi gösterebilir.

CATIA (Bilgisayar Grafikleri Destekli Üç Boyutlu Etkileşimli Uygulama) ve EPIC (CATIA’da Elektronik Ön Montaj) olarak bilinen bir sistemde büyük miktarda bilgisayar gücünü bir araya getirdi. EPIC, bitmiş uçağın bilgisayar modelinin sanal bir uçak üretilmesine izin verdi.

CATIA, sistem üzerinde tasarlanan parçaların teknik özelliklerine anında ulaşabilmeleri ve gerekirse doğrudan takım tezgahlarına beslenebilmeleri için bileşen üreticilerine bağlandı.

Uçak tasarımı bir olaydan ziyade bir süreçtir ve genellikle birçok tasarım değişikliği vardır. CATIA gibi sistemlerden önce bunlar postalanabilir, fakslanabilir ve hatta elden teslim edilebilirdi. Boeing’in kullandığı sistemle, yeni tasarım sisteme girer girmez o parçayla ilgilenen herkes değişikliklerden haberdar olacaktı. Zaman tasarrufu çok büyüktü.

EPIC herhangi bir girişimi tespit edebildiğinden, bu, bitmiş ürünün düzgün bir şekilde birbirine uyma olasılığının çok daha yüksek olduğu anlamına geliyordu. Tüm süreç mükemmel bir kitap olan 21st Century Jet için belgelendi.

İnternet ve ICT, e-posta ve video konferansı kolay ve kullanışlı bir araç haline getirdiğinden, her bir bileşen veya ana bileşen grubu, uzaktaki üyeleri içerebilen bir DBT’nin (Tasarım Oluşturma Ekibi) sorumluluğundaydı.

Tasarımcılar artık sorun olup olmadığını görmek için çizimlerini veya modellerini başka bir kattaki bir meslektaşına, hatta başka bir şehir veya kıtaya götürmek zorunda değildi. Tüm süreç artık bir bilgisayar ağı üzerinden yürütülebilir.

DBT’ler ayrıca yalnızca tartışma için değil, aynı zamanda bir bileşenin mülkiyeti için de bir forum oluşturdu. Uzak konumlardaki ekip üyelerini dahil etmek için teknolojiyi kullanarak, herkes sürece dahil oldu. Bu, taşeronluk yaparken genellikle ihmal edilen önemli bir motivasyon noktasıdır. Alt yüklenicinin personeli ne kadar uzaktaysa, kendilerini ekibin bir parçası gibi hissetmeleri ve dolayısıyla projeyi sahiplenmeleri o kadar az olasıdır.

Büyük miktarda veriyi işlemek için özel bir bilgisayar bankası kurarken, daha küçük projeler bu kavramları bir yerel (LAN) veya geniş alan (WAN) ağı üzerinden bağlı bilgisayarlarla kullanabilir.

CATIA’dan EPIC’e bilgi beslenerek, havayolunun tam olarak nasıl görüneceğini görmek mümkün oldu ve bu aynı zamanda performansını simüle etme işini de kolaylaştırdı. Aslında tasarımı o kadar iyiydi ki, 777 tahmin edilenden daha fazla yakıt tasarrufu sağladı ve piyasaya sürüldüğünde ETOPS derecesi alan ilk uçak oldu.

Bir uçağa uygulanabilenler, herhangi bir üretim sürecine daha küçük ölçekte uygulanabilir. Ortaklara ve makinelerine bağlı bilgisayar destekli tasarım, hataları önemli ölçüde azaltabilir ve daha yüksek kaliteli bir ürün sağlayabilir. Parçaların dünyanın farklı yerlerinden sevk edilmesi gerekebilirken, tasarım işi elektronik olarak da yapılabilir. Süreçlerin uzaktan kontrolü için bile mümkündür. Bu özellikle tehlikeli faaliyetler vb. için geçerlidir.


odev.yaptırma.com.tr ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!



Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.


Bir yanıt yazın