Proje Kuralları Koymak

Doktora Programlarının Değerlendirilmesi


Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma


Doktora Programlarının Değerlendirilmesi

Doktora programlarının ve fakültelerinin kalitesine ilişkin değerlendirmeler, programların diğer benzer programlarla karşılaştırılarak kaliteyi artırma arzusuna dayanmaktadır. Bu tür karşılaştırmalar, öğrencilerin eğitimi ve araştırma üretimi yoluyla topluma hizmet etme nihai hedeflerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarına yardımcı olur.

Bu gelişme arzusuna eşlik eden, doktora eğitiminin etkinliğini artırmaya yönelik tamamlayıcı bir hedeftir ve daha yakın zamanlarda, potansiyel öğrencilere ve danışmanlarına programları karşılaştırmalarında yardımcı olacak nesnel bilgiler sağlar.

İlk iki hedef, II. Dünya Savaşı’ndan önce lisansüstü eğitimin gelişmeye başlaması ve Amerika Birleşik Devletleri’ndeki yüksek öğretimin, ağırlıklı olarak elit bir işletmeden bugün olduğu gibi yaygın ve çeşitli bir işletmeye dönüştürülmesiyle ortaya çıktı. Doktora eğitimi profesörlük eğitiminin ötesine genişledikçe, son hedef özellikle son yirmi yılda belirgin hale geldi.

Araştırma-doktora programlarının bir sonraki değerlendirmesi için bir metodoloji çalışmasına başlarken, bazı temel soruları sormak için geri adım attık: Bu sıralamaları neden yapıyoruz? Kime hizmet ediyorlar? Onları nasıl iyileştirebiliriz? Bu giriş aynı zamanda doktora programlarının değerlendirilmesinin kısa bir tarihçesini sunmaya ve doktora eğitimini geliştirmeye yönelik daha yeni hareketleri rapor etmeye hizmet edecektir.

ARAŞTIRMANIN KISA TARİHÇESİ

Amerika Birleşik Devletleri’ndeki doktora programlarının değerlendirilmesi en az 75 yıllık bir geçmişe sahiptir. Kökenleri, 1.206 Doktora derecesinin bulunduğu bir yıl olan 1925’e dayanabilir. Amerika Birleşik Devletleri’ndeki 61 doktora kurumu tarafından derece verildi.

Bu derecelerin yaklaşık üçte ikisi, sosyal bilimler de dahil olmak üzere bilimlerde ve geri kalan üçte birlik kısmın çoğu beşeri bilimlerdeydi. Yine de, Ohio Miami Üniversitesi başkanı ve Amerikan Kolejleri Birliği başkanı Raymond M. Hughes, 1925 yıllık raporunda şunları söyledi:

Şu anda ülkedeki her kolej rektörü, zamanının büyük bir bölümünü kurumundaki kadrodaki boş yerleri doldurmak için adam aramakla geçiriyor ve her erkek [başkan], nerede olmayı umabileceği sorusuyla karşı karşıya. Arzu ettiği belirli türden en iyi hazırlanmış adamı elde edin.

Hughes, her alanda 20 ila 60 öğretim üyesiyle bir çalışma yürüttü ve onlardan yaklaşık 38 kurumu “konunuzda lisansüstü çalışmanın şu anda itibarına” göre sıralamalarını istedi.

Lisansüstü eğitim yaygınlaşmaya devam etmiş ve zaman zaman lisansüstü programların itibar çalışmaları yapılmıştır. Bu çalışmalar kendilerini “en iyi” programlarla sınırladılar ve dışlanan programlar, örnekleme yanlılığından giderek daha fazla şikayet ettiler.

Tüm büyük üniversiteleri dahil etmeye çalıştı ve değerlendiricilere lisansüstü programların sahip olduğu “itibar” hakkında sorular sormak yerine, üç türden niteliksel yargılar istedi: 1) lisansüstü öğretim kadrosunun kalitesi, 2) eğitimin etkililiği doktora programı ve 3) önümüzdeki 5 ila 10 yıl içinde bir programın göreceli konumunda beklenen değişiklik söz konusudur.

Doktora programlarının değerlendirilmesine ilişkin bir konferans, puanlayıcılara derecelendirdikleri bölümlerdeki öğretim üyelerinin adlarının verilmesi gerektiği ve itibar ölçütlerine ek olarak programların özelliklerinin “nesnel ölçütlerinin” toplanması gerektiği sonucuna varmıştır. Bu tavsiyeler, Ulusal Araştırma Konseyi tarafından yürütülen 1982 değerlendirmesinde takip edildi. 

1993’te yürütülen ve 1995’te yayınlanan doktoraların en son NRC değerlendirmesi daha da kapsamlıydı. 1995 Çalışması tasarımı, 1982 ölçümleriyle sürekliliği korumaya çalıştı, ancak nicel ölçümleri ekledi ve geliştirdi.


Devlet üniversiteleri doktora programları
ales’siz doktora programları
En kolay doktora nerede yapılır
Kolay doktora programları
türkiye’de uzaktan doktora eğitimi veren üniversiteler
Doktora Programları Ankara
YÖK doktora programları
Bütünleşik Doktora programı olan üniversiteler


Institute for Scientific Information (ISI) tarafından toplanan atıf ve yayın verilerinin yardımıyla yayın ve atıf ölçülerini genişletti. Ayrıca beşeri bilimler için ödül ve onur ölçülerini de içeriyordu. 274 kurumda 41 alanı kapsadı ve 3.634 doktora programı için veri sunuldu.

Ancak bu genişletme, tartışmalı olmayan bir sıralama seti oluşturmadı. Etkilerinin programlara, ortalama program kalitesi dikkate alınmaksızın, tanınabilir yıldız fakülte isimleri bazında yüksek sıralamalar verdiği yaygın olarak iddia edilmektedir. Benzer şekilde, iyi bilinen, daha büyük üniversitelerdeki programların daha az bilinen, daha küçük kurumlardaki eşdeğer programlardan daha yüksek puan almış olabileceği iddiasını destekleyen kanıtlar vardır.

Ayrıca, itibar sıralamalarının zaten prestijli olan departmanları desteklediği ve kibarca söylemek gerekirse, mükemmelliğe ulaşmaya yatırım yapan çaba programlarının vurgusunu ortadan kaldırdığı iddia edilmektedir.

Diğer bir eleştiri, çalışmanın niş ve daha küçük programların mükemmelliğini fark edememesiyle ilgilidir. İtibar ölçütlerinin, akademik başarıyı eğitimsel etkililikten ayrı bir şey olarak ele almaya çalışmasına rağmen başarılı olamadıkları da iddia edilmektedir. Bu iki ölçüm arasındaki yüksek korelasyon bu iddiayı desteklemektedir.

Son olarak ve en anlamlısı, tüm sıralama işinin eleştirisidir. Ulusal bir haber dergisi tarafından yayınlanan sıralamalara yöneltilen bu eleştirilerin çoğu, değişen değişkenlerin değişen ağırlıklarından oluşturulan kaprisli kriterlerden türetilen bu yıllık sıralamalara saldırdı.

Temel olarak, herhangi bir sıralama sistemi tarafından yaratılan teşviklerin, doktora eğitiminin bir başka önemli amacı olan gelecek nesil akademisyenlerin ve araştırmacıların yetiştirilmesi zararına, araştırma verimliliğine ve öğretim üyelerinin bilimsel sıralamasına vurgu yapmaya teşvik ettiği söylendi.

Sıralamaların, misyonu ne olursa olsun her doktora programının, araştırmaya ve öncelikle araştırmaya odaklanan fakülte üretimine ağırlık vererek ülkenin önde gelen araştırma üniversitelerindeki programları taklit etmeye teşvik edildiği bir “at yarışı” zihniyeti yarattığı söyleniyordu.

Aynı zamanda, doktora öğrencilerinin giderek artan bir bölümü araştırma üniversiteleri dışındaki kariyerlere doğru yola çıkıyor ve akademik pozisyonlar aldıklarında bile araştırma üniversitesi olmayan kurumlarda ders veriyorlardı. Doktora olarak gidilecek yerler değiştikçe, araştırma üniversitelerinin uygun eğitimi sağlayıp sağlamadığı sorusu ortaya çıktı.


odev.yaptırma.com.tr ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!



Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.


 

İletişim Formu

* işareti olan alanlar zorunludur

Talep Formu

İşleriniz Ankara'da Billgatesweb şirketi garantisiyle yapılmaktadır.

0312 276 75 93 (Telefonlara cevap vermiyoruz. Mail kanallarını kullanabilirsiniz.)

+ 90 542 371 29 52 (Whatsapp mesaj yoluyla ulaşabilirsiniz.)

bestessayhomework@gmail.com (Belgelerinizi Buraya Gönderin)

Aşağıdaki formu doldurup, anında fiyat teklifinizi alın.

Almak İstediğiniz Hizmet *
İntihal Raporu İstiyor musunuz? (Standart olarak %15 altında hazırlanacaktır)
yazar avatarı
odev yaptirmasitesi

Bir yanıt yazın