İLETİŞİM PLANI OLUŞTURMA

Doktora İnceleme Süreçleri 


Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma


Doktora İnceleme Süreçleri 

Çoğu profesör ve diğer üst düzey figürler üç nedenden dolayı gözetim ve inceleme üstlenirler: yeni ve orijinal çalışmalarla karşılaşmayı veya onları teşvik etmeyi umarlar; gelecek vaat eden genç akademisyenleri hayatlarını adadıkları disiplinlere dahil etmek istiyorlar; ve bunu departmanlarındaki ve daha geniş meslekteki meslektaşlarına karşı bir görev olarak görüyorlar.

Dolayısıyla onlara net ve erişilebilir bir metin sağlamak, bekleyebilecekleri en temel nezakettir. Mümkün olan en geniş bilgili, profesyonel okuyucu kitlesi tarafından anlaşılacak şekilde yazmak, danışmanlarınızın ve denetçilerinizin çalışmanız hakkında en iyi izlenimi oluşturmalarına ve zorlu görevlerini en hızlı ve kolay şekilde gerçekleştirmelerine yardımcı olacaktır.

Buna karşılık, huysuz ve erişilemez bir şekilde yazılmış karmaşık veya belirsiz bir metin, sizinle çalışmayı daha itici hale getirir.

Bitirme ve tezi sunmanın son aşamasında, danışmanların veya sınav görevlilerinin kafasında, öğrencilere etkili bir şekilde ders vermek veya düzenli olarak dergilerde yayın yapmak gibi daha sonraki bir akademik kariyer için gerekli olan profesyonel faaliyetleri sürdürme beceriniz hakkında temel şüpheler bile uyandırabilir.

Yazınızın okuyucuların beklentilerini oluşturmasının birçok farklı yolu vardır. Birkaç sayfadan daha uzun olan erişilebilir herhangi bir metin parçası, “yönlendirme cihazları”, yani ne olacağına dair önceden bildirimde bulunma yolları içermelidir.

Ek olarak, akademik tezler, üstlenilen belirli bir çalışmayı daha geniş bir bilimsel çaba bağlamına yerleştirmek için genellikle çok gelişmiş bir aygıt gerektirir. Bir “büyük kitap” tezinde en önemli sinyal öğeleri, önceki literatürün gözden geçirilmesi ve bir veya daha fazla teorik bölümdür.

Herhangi bir araştırma tezinde veya makalesinde okuyucular, çalışmalarının neyi başaracağına dair yazarın kendi ifadelerine çok dikkatli bakarlar. Yazarlar daha sonraki bölümlerde, bölümlerde veya paragraflarda ne olacağına dair herhangi bir belirti vermediğinde okuyucular hayal kırıklığına uğrar; veya bir şeyin geleceğine dair sinyal verin ve asla gelmez; veya işaret edilenden farklı bir şey iletmek; veya onları düşündüklerinden farklı sonuçlanan bir projede zaman geçirmeye yönlendirin.

Bu sonuçların her biri okuyucuları endişelendiriyor: belki de yazar ne düşündüğünü bilmiyor, ele almak için yola çıktığı konuyu anlamıyor? Hemen ardından şu ima çıkıyor: belki de bu kitap ya da makale benim zamanımı ya da ilgimi çekmeye değmiyor?

Tez sınav görevlileri veya bir tez komitesi için bu duygu çok kolay bir şekilde şuna yayılabilir: belki bu tez bir doktoranın olması gereken standardı karşılamıyordur? Bu nedenle, çoğu yazardan daha fazla doktora öğrencileri için bunlar doğurması tehlikeli düşüncelerdir.

Yazarlar çoğu kez okuyucuların beklentilerini istemeden, niyetlenmeden yaratabilirler. Doktora tezleri ve akademik araştırma makaleleri genellikle bir düzeyde literatür taramasıyla başlar.

Yeni başlayan öğrencilerin bu bölümlerde kendi alanlarındaki önceki araştırmaların sınırları veya yetersizlikleri hakkında lirik konuşmaları oldukça yaygındır. Çoğu insan, araştırma materyalleriyle boğuşmanın ve onlardan yararlı veya ilginç bilgiler çıkarmanın zorluklarını tam olarak anlamadan önce erken dönemlerde literatür incelemeleri yazar.


doktora tezi – ekşi
doktora 1. tik sunumu
Doktora tez savunma Jürisi kimlerden oluşur
Doktora tezi örneği
Doktora tezi bitince ne olur
Doktora Tez Savunması ne zaman yapılır
Doktora tezi kaç sayfa olmalı
Doktora tez önerisi


Bu nedenle, farklı yöntemler veya yeni bir teorik yaklaşım kullanmanın çok daha aydınlatıcı sonuçlar doğuracağı inancına kapılmak kolaydır. Ancak daha önceki çalışmalara yönelik bazı güçlü eleştiriler yaparsanız, bunun okuyucular üzerinde nasıl bir etkisi olur? Kendi araştırmanızın daha önce yapılanlardan çok daha iyi olacağına dair bir beklenti yaratma eğilimindedir.

Önceki çalışmalarda neyin yanlış olduğunu araştırarak ortaya çıkardıktan sonra, okuyucular bu sınırlamaları aşabileceğinizden emin olduğunuza inanmalıdır. Bu nedenle, yaptığınız her eleştiri, kendi araştırmanızın üstesinden gelmesi için zor bir eşik oluşturabilir. Kümülatif olarak, aşırı coşkulu eleştirinin etkileri etkisiz hale gelebilir.

Benzer şekilde, akademik okuyucular metin yazma şeklinizden düzinelerce küçük ipucu alacak ve bu da yapmaya çalıştığınız şey hakkında beklentiler doğuracaktır. Örneğin, disiplininizdeki düşünce okullarını nasıl etiketlediğiniz ve daha sonra kendi çalışmanızı nasıl tanımladığınız, okuyucuların konunun entelektüel akımlarında nerede durduğunuza, kiminle aynı çizgide olduğunuza ve kime karşı olduğunuza dair ipuçları verecektir.

Pek çok yorumcu, akademisyenler arasında, düşünce okullarında kümelenmeleri ve kendi aralarında muhtemelen sahte hizip çatışmaları yaratmaları gereken kabileci eğilimler tespit etti. Diğerleri, konumların sürekli olarak farklılaşmasına yol açan sahiplenme içgüdüsünden yakınıyor.

Her bilgi dalındaki profesörler, kendi teorilerini gerçeğe tercih ederler; Bunun nedeni, teorilerinin özel mülkiyet olması, ancak gerçeklerin hisse senedi olmasıdır.

Yine de akademik farklılaşmanın ve ipucu vermenin bazı yönleri, yalnızca konu dışı unsurlar değildir. Etiketler ve jargon, sıradan varoluşta olduğu gibi akademik hayatta da büyük zaman kazandıran araçlardır.

Bu özellikleri her seferinde hecelemek zorunda kalırsam, açıklamak üç kelimeden çok daha uzun sürer. Benzer şekilde, akademik jargon, anlamların kesin olduğu ve uzmanlık konularının esnek ve ekonomik bir şekilde ele alınabildiği profesyonel bir görüşmeyi (yüz yüze ve yazılı olarak) sürdürmenin temel bir unsurudur.

Doktora teziniz biraz olsun ilgi çekici olacaksa, büyük ölçüde disiplininizdeki bir tür ihtilafa, farklı teoriler arasındaki bazı tartışma bağlantılarına veya tematik yorumlara veya metodolojik konumlara veya ampirik duruşa odaklanması kaçınılmazdır. 

Bu nedenle, pozisyonları tartışmanız, eleştirileri kaydetmeniz, bazı sadakatleri kısaca taraf tutmanız gerekecek. Yeni başlayan öğrenciler genellikle metinlerinin aktardığı taraf tutma ipuçlarının önemini ve yaygınlığını hafife alırlar.

Bazı okuyucuların onun varlığını nasıl çözeceğini anlamadan ‘yüklü’ terminolojiyi veya kavramları alıp kullanırlar. Bu nedenle, okuyucuların beklentilerini etkili bir şekilde yönetmek, sunumunuzun tüm unsurlarını, çalışmanızın niyetleri ve disiplinle ilişkisi hakkında okuyuculara verdiğiniz açık vaatler ve üstü kapalı işaretleri dikkatlice değerlendirmenizi gerektirir.


odev.yaptırma.com.tr ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!



Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.


 

Herhangi Bir Alan Bulunamadı.

Bir yanıt yazın