Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma
Doktora Eğitimi
Doktora eğitiminde daha resmi ve kollektif bir eğilimin nedenlerinden biri, öğrencilerin fikirlerini ve iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak için daha çok kullanılan akran grubu seminerleri ile ihtiyaç duyulan bireysel öğretim miktarını azaltmak olmuştur.
Doktora eğitiminin her öğrencinin tek bir gözetmen tarafından bire bir göreve başlamasını vurgulayan en geleneksel görüşünde bile, yazarlık becerilerinin aktarımı savunmasızdır. Bazı süpervizörler kayıtsız yazarlar olabilir veya diğer insanların yazma yeteneklerini geliştirmekle pek ilgilenmeyebilir veya bu konuda yetkin olmayabilir.
Öğrencileri, herhangi bir geri dönüş rehberlik kaynağı olmadan kendilerini bulabilirler. Her şeyden önce, bir şeyleri yapmanın yan ürünleri çok zaman alıcı ve düzensiz olabilir, dolayısıyla öğrenciler için endişe verici ve psikolojik olarak yorucu olabilir.
Gayri resmi veya “deneme yanılma” yöntemleri, insanların doktora tamamlamak için harcadıkları süreyi gereksiz yere uzatabilir. Ve kendi başınıza yetkin ve yetenekli bir yazar olma sürecini olması gerekenden daha sorunlu hale getirebilir.
Doktora öğrencilerinin ve danışmanlarının yazarlık becerileri hakkında daha sistematik düşünmelerine yardımcı olmak için bu çalışmanın yararlı olmayı amaçladığı yer burasıdır. Yıllar boyunca kendi öğrencilerime nezaret etmem ve on yıldan fazla bir süredir üniversitemde doktora taslağı hazırlama ve yazma üzerine geniş ve yoğun bir ders vermem temelinde, daha geleneksel meslektaşlarım tarafından ‘aşırı’ olarak nitelendirilebilecek bir görüşü benimsiyorum.
Sosyal bilimlerin çoğunda ve tüm beşeri bilimler disiplinlerinde, bir dizi genel yazarlık becerisinin, herhangi birinin doktora tamamlama başarısının yaklaşık yüzde 40 ila 50’sini belirlediğine inanıyorum.
Tabii ki, doktora düzeyinde çalışmayı tamamlama yeteneğiniz, öncelikle kendi araştırma fikirleriniz ve ‘yerli’ özgünlüğünüz ile sıkı çalışmanız, uygulamanız ve disiplininiz hakkında özel bilgi ve yöntemlerindeki yetkinliği elde etme beceriniz tarafından koşullandırılacaktır.
Ancak yazarlık becerilerinizi aynı anda geliştirmez ve geliştirmezseniz, tezinizi doğru düzeyde ve makul bir sürede bitirmenize kadar fikirlerinizin yeterince ileri veya yeterince hızlı gelişmemesi gibi güçlü riskler vardır.
İyi araştırma yapmak ve etkili bir yazar olmak ayrı süreçler değil, paralel olarak çalışması gereken entelektüel gelişimin yakından ilişkili yönleridir.
Ayrıca yazarlık becerilerinin, doktora düzeyinde bir dizi disiplinde geniş ölçüde benzer şekilde uygulanabilen nispeten genel beceriler olduğuna inanıyorum. Bu nedenle, bu çalışma, önceki nesil üniversite akademisyenlerinin çok çeşitli önceki yazılarından ve içgörülerinden yararlanmaktadır.
Doktora kaç yıl
Doktora yapmak ne kazandırır
Sınavsız doktora programları
türkiye’de uzaktan doktora eğitimi veren üniversiteler
En kolay doktora nasıl yapılır
Doktora nedir kaç yıl sürer
Özel üniversitelerde doktora yapma şartları
Tezsiz yüksek lisans doktora kabul eden üniversiteler
Farklı Doktora Modelleri
Çağdaş üniversitelerde, bir doktoranın nelerden oluştuğuna dair bir dizi farklı model vardır. Yazarlık becerilerini geliştirmeniz gereken yol, bu modellerin her biri arasında olduğu kadar farklı beşeri bilimler ve sosyal bilimler disiplinleri arasında da bir ölçüde farklılık gösterecektir.
İki ana doktora eğitimi türü vardır: “büyük kitap” tipi tezlerle yakından ilişkili “klasik” model; ve normalde daha kısa bir “makale modeli tezi” ile ilişkilendirilen daha modern “öğretilen doktora modeli”.
Burada ve bu çalışmanın geri kalanında verilen tavsiyelerin, tamamlamakta olduğunuz doktora modeline uyacak şekilde nasıl ayarlanabileceğini gösteriyoruz. Bu yaklaşımın en geleneksel versiyonu, öğrencilerin kendi alanlarında uzun zaman önce büyük bir kitap yazmış büyük bir erkek ya da kadın olan bireysel bir süpervizörün ayaklarına kapandığı “büyücü çırağı” geleneğine çok yakındır.
Şimdi gözetmen, disiplinin birikmiş bilgeliğini sözlü olarak aktararak ve öğrencinin birbirini takip eden yazma çabaları hakkında uzun uzadıya yorum yaparak doktora adayına doğru ruhu el yapımı bir şekilde aşılayacak ve bu çabaları birden fazla üzerinde çalışmasına yardımcı olacaktır.
Disipline sosyalleşme, bu yaklaşımda çok gayrı resmiydi. Süpervizör ve süpervizyon alan arasındaki ilişki çok güçlü bir bağdır ve öğrencinin ilerlemesi için kritik öneme sahiptir.
Modelde danışman, nihai tezi incelemekle değil, yalnızca doktorayı geliştirmek ve doktora adayına yardım etmekle ilgilenir. Bu ayrı görev, genellikle daha önce öğrencinin çalışmasına dahil olmayan iki (bazen üç) kişi tarafından üstlenilir. Sınav görevlilerinin, tüm üniversitelerde doktora derecesi vermek için tutarlı bir profesyonel standart sağlamak için bir özeti vardır.
Bununla birlikte, birçok yerde ve disiplinde kurs çalışmaları artık klasik doktora eğitimi modelinde bile çok daha önemli bir rol oynamaktadır. Avrupa’da, tek danışmanın yerini sıklıkla, bir grup olarak tüm doktora öğrencilerinin daha aktif bölüm vesayetiyle desteklenen üç veya dört kişilik bir denetleme komitesi alır.
Burada disipline sosyalleşme yarı resmileştirilmiş ve daha kolektif olarak organize edilmiştir. Ve nasıl profesyonel bir yazar olunacağını öğrenmek, daha çok, tekrarlanan araştırma seminerlerinde oturmak, birçok farklı ekip üyesiyle etkileşimde bulunmak, seminer meslektaşlarından deneme makalelerine tepkiler almak ve yine denetleyiciden taslak bölümler hakkında sözlü ve yazılı yorumlar almak meselesidir.
Normal olarak Avrupa üniversitelerinde birkaç gözetmen aynı zamanda öğrencinin bitirme tezinin doktora olarak kabul edilip edilmeyeceğine karar verme görevi ile son aşamalarında sınav görevlisidir. Bu nedenle, danışman/destekleyici bir rolleri olduğu gibi aynı zamanda düzenleyici/değerlendirici bir rolleri de vardır. İki rolü bir arada uzlaştırmaları ve yönetmeleri zor olabilir.
Klasik doktora modelinin farklı versiyonları, her şey yolunda gittiğinde iyi çalışır, aksi takdirde kötü çalışır. Daha eski, bireyselleştirilmiş versiyonda, süpervizör ve öğrencisi kişisel düzeyde iyi anlaşır ve hemen hemen aynı ilgi alanlarını dostane bir şekilde paylaşırsa, fikirlerin aktarımı hızlı ve sorunsuz bir şekilde gerçekleşebilir.
Ancak işler çoğu zaman ters gidebilir. Müfettişin, daha genç bir rakibin kendi arazisine tecavüz etmesi konusunda nevrotik hale gelmesiyle veya öğrencinin, amirinin ayakları yere basmadığını keşfetmesiyle, ikisi arasındaki ilişkiler bozulabilir.
Ya da süpervizörün ilişkide o kadar baskın olmasıyla öğrenci yeniden yaratmaktansa tekrar eden veya kopyalayan sadece bir öğrenciye dönüşecek kadar yakınlaşabilirler. Ya da öğrenci ve danışman, öğrencinin odak noktası ve ilgilerinin danışmanın uzmanlığından farklı olması nedeniyle bağlantı kurmakta başarısız olabilir ve süpervizörü değiştirmek zordur.
Çoğu zaman meşgul danışmanların dikkati başka birçok akademik yükümlülükle dağılır ve çok önemli zamanlarda ücretli izinde veya araştırma izninde tamamen yok olabilir.
“odev.yaptırma.com.tr“ ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!
Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.