PROJE YÖNETİMİNİ ANLAMAK

Araştırma Sıkıntıları


Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma


Araştırma Sıkıntıları

Bu yazımızın amacı, nitel araştırmacıların çalışmalarında müzakere etmesi gereken tehlikeleri kavramsallaştırmaya yönelik bir çerçeve sunmaktır. Çerçeve, dört temel tehlike alanını tanımlar: fiziksel, duygusal, etik ve profesyonel. Bunlar takip eden bölümlerde gösterilmektedir.

Bu tehlike şeması, ciddi tehlike deneyimlerini basitleştirdiği ve ayırdığı için ideal tip bir niteliğe sahip olarak görülebilir. Tartışmayı kolaylaştırmak için bu bölümde her bir tehlike biçimini ayrı bir şekilde ele almamıza rağmen, katkılarda araştırma risklerinin birbirine bağlılığının vurgulandığını not etmek önemlidir.

Araştırmada tehlike ve risk deneyimini kategorize etmek için bir araç olarak bu çerçevenin sağlamlığını göstermeye çalışıyoruz. Bu, tüm araştırma ortamlarında bir olasılık olduğundan, tartışmamız tüm nitel sosyal bilim araştırmacıları için geçerlidir.

Bu bölüm, dikkatleri araştırmanın hem göze çarpan hem de gizli tehlikelerine çevirmeyi ve araştırmacıların alandaki çeşitli tehlikeleri nasıl planlayabilecekleri, azaltabilecekleri ve bunlarla nasıl başa çıkabilecekleri hakkında tartışma başlatmayı amaçlıyor.

Geleneksel olarak, sosyal araştırmacı için tehlikenin, dar anlamda, ani fiziksel tehdit olarak anlaşıldığını iddia ediyoruz. Bu boyutu kabul etmek önemli olmakla birlikte, burada tehlike kavramını diğer risk biçimlerini kapsayacak şekilde genişletmeye çalışıyoruz.

Şu basit örneği ele alalım: iki araştırmacı, katılımcı gözlem içeren bir araştırma yürütüyor, biri akarsu raftingi ve diğeri hastane kaza ve acil servislerindeki hemşirelerin çalışmaları. Araştırmacı, yaralanmanın meydana gelebileceği fiziksel olarak zorlu bir arayışa girmek zorunda olduğundan, akarsu raftingi daha tehlikeli görünebilir.

Araştırmacı veya fon alan ve onu istihdam edenler, muhtemelen veri toplamanın tehlikelerini değerlendirecek ve (belki) güvenlik ekipmanı ve eğitim hakkında kararlar alarak riski azaltmaya çalışacaklardır.

Karşılaştırıldığında, hastane çalışmasının riskleri ılımlı görünebilir, çünkü katılımcıları korumakla ilgili etik konuların dikkate alınması araştırmaya hazırlıklarda neredeyse kesinlikle önemli bir rol oynamış olsa da, bir hastane ortamı araştırmacı için araştırma kadar riskli görünmemektedir. 

Ancak daha yakından incelendiğinde, hastanenin rafting örneğimizde olduğu gibi farklı türde fiziksel tehlikelerin bulunduğu yer olduğu ortaya çıkıyor. Kaza ve acil servislerde çalışan personel giderek daha fazla fiziksel saldırının hedefi oluyor; aynı şekilde, bu ortamı gözlemleyen ve bu ortama katılan araştırmacı da kendisini fiziksel olarak tehlikeye atıyor olabilir.

Kazara hastalığa maruz kalma, kontamine vücut sıvıları veya iğne ucu yaralanmaları, bir araştırmacının bu ortamda karşılaşabileceği diğer potansiyel fiziksel tehlike kaynaklarıdır. Hastane işlerini incelemekten doğabilecek duygusal ve etik stresler de vardır.

Örneğin, araştırmacı hastanede ölümcül şekilde yaralanmış hastalara tanık olabilir, bu da ya araştırma alanında ya da belki daha sonra evde ciddi duygusal sıkıntıya neden olabilir.

Araştırma ortamlarını güvenlik ve tehlike açısından geleneksel olarak bölme şeklimiz nedeniyle, hastane çalışmalarını incelemeye dahil olan tehditlerin tahmin edilmesi daha az olasıdır. Ancak bu tür tehlikelerin sonuçları, raftingi gözlemleyen bir araştırmacının karşılaştığı sonuçlardan daha az gerçek değildir. Ayrıca, bu ortamın duygusal yönü, psikolojik nitelikte uzun vadeli sinsi etkilere sahip olabilir.

Risk ve tehlikenin genellikle sosyal araştırmanın gizli yönleri olduğunu savunuyoruz. Bu çalışma bu eksiklikleri gidermeyi amaçlamaktadır. Metin boyunca, yazarların çalışmalarının bir yönü olarak tehlikeyi nasıl yönettiklerini vurgulamak için refleksif deneyime odaklanılır.


Araştırma önerisi örnekleri
araştırma önerisi örneği hacettepe.
Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları pdf
türkiye’nin sorunları maddeler halinde
türkiye’nin sorunları 2022
türkiye’deki sorunlar ve çözümleri
türkiye’nin en önemli sorunları
Bilim ve araştırma Etiği Ders Notları


Sosyal Araştırma

Riski en aza indirme ve ölçme girişimlerinin çağdaş toplumların tanımlayıcı özellikleri haline geldiğini savunur. Bu endişe, bilgi çağının yan ürünleri olan yeni risklerin ortaya çıkmasından ve belirli hastalık türleri gibi önceki tehditleri tahmin etme ve kontrol altına alma kapasitesinin artmasından kaynaklanmaktadır.

Bununla birlikte, genel toplumda, işyerinde ve evde tehdidi kontrol etmeye yönelik bir kayma olsa da, eşit olmayan bir toplumda bazı bireyler ve sosyal gruplar risk hakkında bilgiye daha fazla erişime ve riske maruz kalmalarını sınırlamak için diğerlerine göre daha fazla yetkiye sahiptir. 

Akademisyenler ve araştırmacılar için risk yönetiminden kaynaklanan sorunlar olduğunu da ekleyeceğiz, örneğin, toplum için hastalık, sağlık veya suç vb. riskleri sıklıkla inceliyoruz, ancak araştırma yürütmenin içerdiği tehlikeleri nadiren dikkate alıyoruz.

Sosyal bilim araştırmacıları, garip bir şekilde risk toplumu içinde yer almaktadır. Kamu ve özel sektör kuruluşları, hizmet verdikleri seçmenler ve genel olarak toplum için ilgili risk değerlendirmelerini yapmaktan sorumlu tutulur. Örneğin, çoğu ülkede işverenler, işyeri tehlikelerini belirlemek ve en aza indirmek için uygun adımları atarak çalışanlarının sağlık ve güvenliğini korumakla yükümlüdür.

Ancak nihayetinde, yanlış bir riskin en aza indirilmesinin yararları, tazminatın mali maliyetleriyle bağlantılı olarak tartılır. Sosyal araştırmacı, kampüste veya araştırma merkezinde, ofislerin ve koridorların, iş istasyonlarının ve elektrikli eşyaların vb. yerlerde olabilir.

İşverenlerin, iş yeri dışında iş yapan çalışanlara karşı hâlâ yükümlülükleri olsa da, risk değerlendirmesi daha zor hale gelir ve bir dereceye kadar araştırmacıların karşılaştıkları riskler hakkında seçim yapmaları beklenir.

Sosyal araştırma, diğer insanların işyerlerine, evlerine ve topluluklarına girmemizi içerir ve bir süre orada bulunana kadar genellikle alanın tehditlerinden habersiz oluruz. Dahası, bireysel bir meslek ve zanaat olarak araştırmaya ilişkin geleneksel görüş, araştırma yapmanın mesleki risklerinin tanınmadığı anlamına gelmektedir.

Pek çoğu olmasa da çoğu sosyal araştırmacı, akademik kurumlarla çalışan ya da öğrenci olarak bağlantılı olsa da, aldıkları riskler genellikle tamamen kendilerine aitmiş gibi görülür.

Aslında araştırma “mükemmelliği”, geleneksel olarak, çığır açan ve çığır açan bir araştırmacı kavramıyla bağlantılıdır. Bu formülasyonda, araştırmacı sosyal bilim bilgisinin parametrelerini genişletmek için risk almalıdır ve bunu yapmak stratejik bir seçim gerektirir.

Bu nedenle, tüm nitel araştırmaların bir dereceye kadar potansiyel olarak tehlikeli olduğunu varsayıyoruz. Araştırmacıların aldıkları risklerin daha fazla farkında olmaları ve ilgili kurumlar adına daha fazla sorumluluk almaları gerektiğini vurgularken, bununla birlikte, bu tür risklerin özünde olumsuz olduğunu iddia etmiyoruz.

Nitel araştırmanın doğası, araştırmacıların, katılımcıların dünyasını anlama girişimlerinin bir parçası olarak beklenmedik ve tehdit edici şeylerle karşılaşmaları anlamına gelir.

Bu tür deneyimler, katılımcıların kendilerinin yaşadığı tehditler dizisinin normal bir parçası olduğundan, oldukça sık olarak içgörü sağlar. Sosyal araştırmaya dahil olan tüm tehditleri ortadan kaldırmak gerçekçi olmayacaktır. Bu, sahada karşılaşılabilecek potansiyel risklere karşı hazırlanma ihtiyacını ortadan kaldırmaz.


odev.yaptırma.com.tr ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!



Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.


 

yazar avatarı
odev yaptirmasitesi

Bir yanıt yazın