Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma
ARAŞTIRMA DEĞERLENDİRMESİ
“Psikoloji ve ilgili alanlarda nitel araştırma çalışmalarının yayınlanması için gelişen yönergeler” başlıklı bir makale, nicel ve nitel araştırmacılar tarafından paylaşılan kriterleri açıklar ve nitel araştırma için yönergeleri tartışmaya devam eder.
Aşağıdaki tanımlamalar, makalede sunulan yönergeleri içerir ve genişletir. Paylaşılan yönergeler, bilimsel bağlamın ve amacın belirtilmesini, uygun yöntemlerin ayrıntılı tanımını, katılımcılara saygıyı, sunumun netliğini, bulguların ve sınırlamaların anlamlı bir şekilde tartışılmasını ve bilgiye ihtiyatlı katkıyı içerir.
Bu yönergeler, yayınlarda bulunanların yanı sıra kendi araştırma projelerinizi değerlendirmek için kullanılabilir. Niteliksel araştırma uygulamaları için makale, kötü uygulama ve iyi uygulamanın yararlı örneklerini içerir.
Nitel araştırma raporları için yönergeler aşağıdakileri içerir.
1. Araştırmacılar, teorik yönelimlerini, çalışmadaki kişisel ilgi alanlarını ve hem önceden bilinenleri hem de araştırma sırasında keşfedilen varsayımları ve beklentileri belirtirler.
2. Rapor edilen katılımcı özelliklerine ek olarak, okuyucuların bulguların ilgili olabileceği çeşitli kişi ve durumları yargılamasına yardımcı olmak için katılımcıların yaşam koşulları açıklanır. Katılımcı sağlama araçları rapor edilmiştir. Genellenebilirlik elde etmekten ziyade, bulguların olası alaka alanlarının belirtilmesi, nitel araştırma için bir standarttır.
3. Yazarlar, okuyucuların bulguların nasıl geliştirildiğini anlayabilmeleri ve örnekler ile ileri sürülen iddialar arasındaki uyumu değerlendirebilmeleri için hem analitik prosedürlere hem de verilere örnekler verir. Çizimler ayrıca okuyucuların alternatif yorumları ve ifadeleri dikkate almalarını sağlar.
4. Araştırmacı konsensüs kontrollerini rapor eder. Örneğin, katılımcılardan hesaplarının doğruluğu için analizin bazı kısımlarını gözden geçirmeleri istenebilir. Meslektaşlardan analizi gözden geçirmeleri istenebilir. Gözden geçirenler arasındaki istatistiksel anlaşma katsayıları, temaları metinle eşleştirmek için hesaplanabilir.
5. Bulgular tutarlıdır. Sunulan anlayış korur, nüanslar aynı zamanda ayırt edilen yönleri bütünleştirir. Boşluklar veya çelişkiler yoktur. Bulgular yapıları içermez, ancak doğrudan verileri yansıtır.
6. Bulgular, okuyucuların verilere maruz kalmalarıyla ve kendi yaşam deneyimleriyle örtüşüyor.
7. Tartışma, literatürde bildirilen diğer keşiflerle temas noktalarını ortaya koymaktadır. Çalışma, her ne ölçüde olursa olsun, gelişen anlayışlarımıza katkıda bulunur.
ASİMİLASYON MODELİ
Lisa vakasına, bütünleştirici yaklaşımlar da dahil olmak üzere çeşitli teorik yönlerden tedavilerde incelenmiş olan asimilasyon modelini (aşamalı bir değişim modeli) kullanarak yaklaştık. Asimilasyon kelimesi, danışanın problemli bir deneyimi benliğine dahil etmesi ve bütünleştirmesi anlamına gelir.
Bu modele göre, danışanlar psikoterapide semptomları, travmatik olayların anıları, ego distonik düşünceler veya dürtüler veya rahatsız edici duygular gibi önceden istenmeyen sorunlu deneyimleri adım adım özümseyerek çözerler. Asimilasyon, danışanların sorunlu deneyimin farkındalığını dile getirme ve tolere etme becerilerindeki seanstan seansa değişiklikler incelenerek incelenmiştir.
Psikodinamik, bilişsel davranışçı ve süreç deneyimsel terapilerin bu niteliksel çalışmaları, Problemli Deneyimlerin Özümsenmesi Ölçeği’nde özetlenen, varsayılan bir aşama dizisini rafine etmiştir.
Bu çalışmalar aynı zamanda özümseme ile terapideki olumlu sonuçlar arasındaki ilişkiyi de desteklemiştir. Örneğin, başarılı ve başarısız bir vaka arasında yapılan bir karşılaştırmada, başarısız danışan özümsemede bir miktar ilerleme gösterdi, ancak araştırma projesi seans sayısını sınırlandırdığı için tedavi sonlandırıldı.
Bilimsel araştırma ödevi örnekleri
Bilimsel bir araştırma yaparken nelere dikkat edilmesi gerektiğini belirtiniz
Tarihsel araştırma yöntemi
Bir araştırma problemi örneği
Bilimsel araştırma sürecinin Aşamaları
Bilimsel araştırma örnekleri
Bilimsel araştırma Nedir
Bilimsel araştırma Modelleri
Danışan zorlu duygularının farkına varma konusunda bir miktar ilerleme kaydettiği için, daha önce maskelediği duygusal acısının daha fazla farkına vararak terapiyi sonlandırdı. Farkındalığını arttırmada ilerleme kaydetmesine rağmen, semptom yoğunluğunda (kişisel bildirim ölçümleriyle belirlendiği üzere) hiçbir iyileşme olmaması şaşırtıcı değildir.
Başarısız olan danışan, terapi sırasında duygusal yaşamıyla, terapiye girmeden öncekinden daha özgün bir bağlantı kurdu, ancak öznel olarak bu, kendisini daha iyi hissetmesini sağlamadı. Buna karşılık, başarılı danışan terapiye duygusal acısının yüksek düzeyde farkındalığıyla girdi ve acısını duygusal bir çözüme kavuşturmak için çalışabildi. Takipte devam eden depresif belirtilerinde azalma görüldü.
APES aşamaları, savuşturulmaktan (aşama 0) ustalığa kadar değişir. APES 0 aşamasında (savunuldu), sorunlu deneyime erişilemez. Rahatsız edici ve önceden savuşturulan materyal, farkındalığa müdahale eder ve 1. aşamada (istenmeyen düşünceler) aktif olarak kaçınılır ve 2. aşamada (belirsiz farkındalık/ortaya çıkma) daha net bir şekilde ortaya çıkar.
Aşama 1 ve 2, çok az anlayışla birlikte olumsuz duygulanım ile karakterize edilir. Aşama 3’te (sorun bildirimi/açıklama), deneyim farkındalıkta daha odaklıdır ve danışan sorunu kelimelerle ifade edebilir.
4. aşamaya geçiş (anlama/içgörü), “aha” deneyim türleri ve olumlu ve olumsuz etki karışımıyla sorunlu deneyimin daha net bir tanımıyla karakterize edilir. 5. aşamada (uygulama/baştan sona çalışma), danışanlar belirli sorunları çözmek için daha olumlu etki ve çaba bildirirler.
6. aşamada (sorun çözümü), danışan belirli bir soruna başarılı bir çözüm elde eder. Son aşamada, aşama 7’de (ustalık), duygulanım daha nötrdür ve danışan, değişikliği günlük yaşama dahil ettiği için problemli deneyime odaklanma olasılığı daha düşüktür.
Sorunlu deneyimlerin aşamalar boyunca ilerlemesi teorik olarak yekpare bir birlikten ziyade bir sesler topluluğu olarak kabul edilen bir benlik açısından tanımlanmıştır.
Sesler düşünceler, duygular veya anılardır. Nesne ilişkileri teorisinde nesneler, bilişsel davranışçı terapilerde otomatik düşünceler ve gestalt yaklaşımlarında üstün ve zayıf olarak adlandırılanları kapsarlar. Sesler topluluğu, sesler arasında pürüzsüz ve rahat geçişlerle (ayrışmada olduğu gibi sesler arasında parçalanmadan ziyade) çok sesli olan doğası gereği çoğul bir benliği ifade eder.
Baskın ses topluluğu, kabul edilmiş deneyimleri temsil eder. Teorik olarak, sorunsuz deneyimlerin sesleri topluluğa kolayca asimile edilir, ancak travmayı, bozulan birincil ilişkileri ve diğer sorunlu deneyimleri temsil eden seslerden kaçınılabilir ve bu nedenle baskın olmayan seslerdir.
Asimilasyon modeli, psikoterapi yoluyla, başlangıçta savuşturulan veya istenmeyen sorunlu bir sesin ifade bulduğu ve baskın topluluğa meydan okuyana kadar güç kazandığı bir gelişim dizisi önerir.
Asimilasyon aşamaları dizisi (APES), bu iki ses arasında değişen bir ilişkiyi temsil eder. Başarılı vakalarda bu, karşılıklı uzlaşmaya yol açar; Hem baskın olmayan hem de topluluk sesleri, birbirleri arasında bir anlayış geliştirdikçe değişir.
Önceden baskın olmayan ses topluluğa katılır (içinde asimile edilir) ve kişinin kendisiyle ilgili deneyiminin kabul edilen bir yönü haline gelir. Böylece, danışan, benliği istikrarlı bir bütünsel benlik olarak deneyimlemekten, benliği esnek ve karmaşık olarak deneyimlemeye geçer.
“odev.yaptırma.com.tr“ ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!
Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.
Herhangi Bir Alan Bulunamadı.