Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma
Araştırma Çerçevesi
Kişisel değerlerin araştırmacıların ürettiklerinde önemli bir rol oynadığını varsayarak, araştırmacıların kişisel değerleri ile araştırmaları arasındaki ilişki üzerine düşünüyoruz. Bu varsayım, öznenin ilgisi ve çalışmayla duygusal bağ kurma gibi içsel faktörlerin araştırma üretkenliğiyle bağlantılar önerdiği yönündeki önerilerle kısmen uyumludur.
Son yıllarda, yüksek öğretim sektörü, hem nicelik hem de nitelik açısından yüksek araştırma üretkenliği ile karakterize edilen bir ethos geliştirmiştir. Geniş çapta kabul görmesine rağmen, böyle bir ahlak anlayışına katı bir bağlılık, araştırma ürünlerinin çoğalmasını abartır: yoğun finansman teklifleri, yüksek araştırma çıktısı vb.
Sınırlı odaklanma, bireylerin ve araştırmacıların araştırma uygulamalarının temelini oluşturan kişisel değerleri olduğundan az gösterebilir. Bu nedenle, araştırmacıların rolünün altını çizmek, araştırma üretirken araştırmacıların kişisel değerlerinin yeniden değerlendirilmesini gerektirir.
Bu bölüm, etnografik projemi örnek olarak kullanarak araştırmacıların rollerine dikkat çekerken, araştırmacıların kişisel değerlerinin araştırma sürecini karmaşık şekillerde nasıl etkilediğini yansıtıyor. Araştırmacıların kişisel bakış açılarının bir projenin gerçekleşmesine nasıl katkıda bulunduğuna dair sohbetlere katkıda bulunmayı amaçlıyor.
İlk olarak, doktoramı destekleyen kişisel deneyimlerimi anlatıyorum. Ardından, yöntem seçimlerime ilişkin bir tartışmaya girerek araştırmamdaki fenomenlerin temel kavramlarını gözden geçiriyorum.
Son olarak, araştırmamın ona dahil olanlar tarafından nasıl algılanabileceğini ve değerlendirilebileceğini açıklıyorum. Bu açıklamalar aracılığıyla, araştırmacıların kişisel değerlerinin yalnızca bir refleks aracı olmadığını, aynı zamanda araştırma yönlerini bilgilendiren ve araştırma çabalarını sürdüren güçlü bir motivasyon gücü olduğunu savunuyorum.
KİMLİK OLUŞUMUNU ANLAMAK
Varsayımlarımı uygulanabilir bir araştırma projesine dönüştürmeye başladığımda, diğer ilgili ampirik çalışmaları gözden geçirmenin yanı sıra kimlik oluşumunu açıklamak için farklı teorik çerçeveler ve kavramlar keşfettim. Benim teorik yapı seçimimin ne doğrusal ne de keyfi bir süreç olmadığını vurgulamakta fayda var.
Araştırmanın kavramsallaştırılması, bir araştırmacının “fenomen hakkında ne düşündüğünü” düşünmesiyle ilgili örtük varsayımlarına ve inançlarına bağlıdır. Kendi projemde, eğitim araştırma projelerine önceki katılımım, beni bazı Vygotskici kişisel gelişim anlayışlarına maruz bıraktı.
Kimlik oluşumunu kişisel gelişimin bir yönü olarak gördüğümde, Vygotski’nin teorik açıklaması öğrenme ortamlarıyla ilgili kişisel gelişim anlayışı sunduğundan, araştırma sorularımı daha da geliştirmek için bir Vygotskici çerçeve keşfetmeye başladım.
Bununla birlikte, Vygotsky kimlik oluşumunu açıkça araştırmadığı için, daha sonra sorularımı ve teorik yaklaşımımı daha da geliştirmek için diğer yapıları dikkate alma ve birleştirme ihtiyacını fark ettik.
Ontolojik olarak kimlik, iki geniş araştırma kolunda kavramsallaştırılabilir. Biri, kimliğin gelişim süreci boyunca istikrar kazandığını ileri sürer. Diğeri ise kimliği, başka bir ülkeye yerleşmek gibi karmaşık sosyalleşme süreçlerinde değişen istikrarsız bir yapı olarak görüyor.
Kişisel geçmişim nedeniyle, öğrencilerin çok ırklı okullar gibi kültürel açıdan karmaşık bir ortamda kimliklerini nasıl oluşturduklarını daha iyi açıklayan ikinci kavramsallaştırmaya daha yatkındır.
Sonuç olarak, etnik kimlik oluşumunun kişinin kendisiyle kültürel ötekiler arasına etnik sınırlar çizmesiyle ilgili olduğu anlayışına dayandım. Bu, kişinin etnik kimliğinin yalnızca kendini tanımlamasına değil, aynı zamanda bir bireyin başkaları tarafından nasıl algılandığına da bağlı olduğu anlamına gelir. Burada ilgi çekici olan, yalnızca seçtikleri etnik etiketler değil, öğrencilerin etnik kimliğinin oluşumunda yer alan dinamiklerdir.
Kimlik oluşumunun dinamiklerine olan bu dikkat, bireylerin kültürel konumlandırma geliştirme ve farklı sosyal alanlarda hareket ederken başkaları tarafından konumlandırılma yollarını açıklama potansiyeline götürdü.
Etnik kimliği bir okul bağlamında araştırırken, daha sonra, bireylerin kurumsal bir ortamda arabulucu araçlarla ve eski eserlerle nasıl etkileşime girdiğini gösteren daha yeni teoriler vardır.
Makalede kavramsal çerçeve nasıl yazılır
KURAMSAL ÇERÇEVE örneği
Teorik çerçeve örnekleri
Kavramsal kuramsal çerçeve nedir
Kuramsal çerçeve nasıl oluşturulur
Tez KURAMSAL ÇERÇEVE örneği
Teorik çerçeve nedir
Kavramsal çerçeve nedir
Bu mercek kullanılarak, bağlamsal katmanlardaki farklı öğelerin, kişiselden sınıfa, sosyal ilişkilere (okulun nüfus yapısı) ve kurumsal bağlama kadar tanımlama oluşumuna katkıda bulunduğu varsayılabilir.
Veri toplama yaklaşımına karar verirken, araştırmacılara önce metafizik inançlarını keşfetmelerini tavsiye etti. Genel olarak, metafizik inançlar, araştırmacıların gerçeklik olarak kabul ettiklerini temsil eder.
Kullandığım teorik bakış açıları, yapılandırmacı bir paradigmaya giriyor. Yapılandırmacılar, gerçekliğin belirlenemez olduğuna ve bireylerin dünya görüşleri tarafından tahmin edildiğine inanırlar. Bu paradigma içinde faaliyet gösteren araştırmacılar, doğalcı araştırma ortamlarındaki yaşam deneyimlerini ortaya koyarken bulgularını genellikle katılımcılarının bakış açılarına dayandırırlar.
Gerçek anlamda, böyle bir ortamdan elde edilebilecek “bilgi” “nesnel değil, sembolik olarak inşa edilmiştir”. Hedeflerim dar anlamda gerçekler değil, katılımcılarımın kimlik duygusunu, özellikle de onu şekillendiren okuldaki süreçleri temsil eden açıklamalardı.
Etnik kimlik oluşumu, önceki bölümde tanımlandığı gibi, akıcıdır ve öğrencilerin kendi kültürel geçmişlerinden farklı insanlarla bir öğrenme ortamında sosyalleştiği çok katlı bir kültüre dahil edilmiştir. Bu tür fenomenlerin yakalanması, kimlik oluşumunun belirli bir bağlamda katılımcıların ifadeleri aracılığıyla gözlemlenmesine izin veren yöntemler gerektirir.
Kimlik sorum beni her zaman büyülediği için, genç kuşakların kendilerininki hakkında ne düşündüklerini sık sık merak etmişimdir. Doğası gereği etnografik pratikler olan katılımcılarla sohbet etmeyi ve onları okulda gözlemlemeyi faydalı buldum.
Başlangıçta, araştırmamın karşılaştırma için Hintli, Pakistanlı ve Nepalli öğrencileri içermesi gerekiyordu. Teorik yaklaşımımı yeniden gözden geçirdiğimde, verilerimde ihtiyaç duyulan derinlik ve ayrıntı, yalnızca bir etnik öğrenci grubuna odaklanmam gerektiği anlamına geliyordu.
Öğrencileri hedef kitlem olarak seçmek, onlarla aynı dili ve etnik kökeni paylaştığım için benim için doğal bir adımdı. Aynı zamanda, ilgili literatürdeki kayda değer bir eksiklik nedeniyle pragmatik bir hareketti.
“odev.yaptırma.com.tr“ ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!
Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.
