Keşfetme Prosedürü

Alıntı Yapmak


Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma


Alıntı Yapmak

Alıntılara gelmişken izinlerden bahsetmek faydalı olabilir. Tezde alıntı kullanma izni, yayınlanmış bir eserde kullanımını kapsamaz. Bir tez yazarı,  aile arşivlerinin kullanımına izin veren dostça bir mektup alırsa, gereken her şeyin yapıldığını hissedebilir.

Yazar ve yayıncı, cömert kontun yarım milyon dolarlık dava açtığını öğrenince kaba bir uyanış yaşayabilir. Çoğu vaka bu kadar sarsıcı olmasa da, tam da bu nedenlerle kitapçılardan kitaplar geri çağrıldı ve her yerde çok fazla para ve uyku kaybedildi.

Yayınlanmamış materyaller (örneğin mektuplar) söz konusu olduğunda, bu materyalin saklandığı kütüphaneden izin almak da yeterli değildir; izin sahibinden veya mirasından da alınmalıdır.

Bir mektubun yazarı (veya onun varisleri veya vekilleri) telif hakkı sahibidir. Zaman ve sabır gerektirse bile telif hakkı sahibinin izini sürmek ve sahibinden veya varisinden yayıncınızın dosyaları için size kesin izin veren başka bir mektup yazmasını sağlamak her zaman en iyisidir.

Bununla birlikte, Birleşik Krallık’ta, yazarın ölümünden elli yıl sonra ve yüz yıl sonra başlayarak, bir bilim adamının (1956’dan beri) bir kütüphanede veya müzede halkın incelemesine açık olan herhangi bir yayınlanmamış el yazmasını veya bir kopyasını çoğaltmasına izin verilir. işin oluşturulması.

Çoğu yayıncı, yazar evin adını vermedikçe izin taleplerini işleme koymayacağından, el yazması bir yayıncı tarafından kabul edilene kadar telif hakkıyla korunan materyalin kullanımına izin vermek için genellikle fazla çaba harcamaya değmez. kitabı yayınlayacak olandır.

Ek olarak, yayıncı yazara birçok durumda uygulamaların gerekli olup olmadığı konusunda tavsiyede bulunacaktır, telif hakkı kanunundaki adil kullanım veya adil muameleyi kapsayan maddenin uygulanması, talepleri gereksiz kılar, ancak yayıncılar bu konuda farklı görüşlere sahiptir. Ayrıca, yayıncının, izne dahil edilmesi gereken pazar hakları hakkında yapması gereken hükümleri olabilir.

Söylemeye gerek yok ki, içerdiği fazladan zahmet nedeniyle, telif hakkı çalışmalarından çok sayıda uzun alıntıların dahil edilmesi, müstakbel bir yayıncının gözünde bir taslağın çekiciliğine katkıda bulunmaz.

Modern bir yazar üzerine bir tezi, yazarın eserlerinden kapsamlı alıntıların olduğu bir kitaba dönüştürmeye, önce yazarın yayıncısına veya temsilcisine izin verilip verilmeyeceğini sormadan başlamak da akıllıca olmayacaktır. Böyle bir soruşturma, çalışmadaki orijinal yayıncıyı muhtemelen ilgilendirmek veya başka birinin konuyu önceden boşalttığına dair bir uyarı üretmek gibi katma değere sahiptir.

Bir tezin belirtileri ortadan kalktıktan sonra, yazarın üzerinde çalışmaya başlayabileceği ve bir kitap haline getirebileceği bir el yazması olmalıdır. Bu daha olumlu süreçteki ilk adım, yeni okuyucuların ne kadar arka plan bilgisine ihtiyaç duyacağına karar vermektir.

Bu nadiren kolaydır, çünkü okuyucuların bilgisi konudan konuya ve ayrıca zaman zaman değişiklik gösterecektir. Örneğin, bugünün lise öğrencileri belirli alanlarda (özellikle bilimsel alanlarda) birkaç yıl önceki akranlarından çok daha bilgilidir. Bu koşullara uyarlanabilecek iyi bilinen bir özdeyiş vardır: Bir okuyucunun zekasını asla küçümseme veya bilgisini abartma.

Kendi kendine yeten bir kitap yaratmak için yazarların kendilerini okuyucunun derisine koymaya çalışmaları gerekir. Tez yazarlarında olmayan bir hayal gücü ve algı eylemi gerçekleştirmelidirler. Bir uzmanlık alanına dalmış bir bilgin, aynı bilgiye sahip olmayan başkalarıyla iletişim kurmak için onun ötesinde düşünmeyi kolay bulmaz.

Günlük iletişimde bile, bir kişinin açıklamaya ihtiyacı olmadığını veya konumuzun ölümüne açıklanması gerektiğini varsayma eğilimindeyiz. Başkalarının boşluklarını tenezzül etmeden doldurmayı öğrenenler, diğerlerinin bilmek istediği kadarını sunmayı öğrenenler, ancak daha fazlasını değil, basılı sayfada olduğu kadar günlük yaşamda da yararlı olan bir beceri geliştirirler. Elbette bir öğretmen için özellikle yararlıdır. Seçici bir şekilde dinleme yeteneği ile ilgilidir.


Başka bir tezden alıntı yapmak
Alıntı yapma Örnekleri
Doğrudan alıntı örneği
Doğrudan alıntı nasıl yapılır
Tez yazarken alıntı yapma Kuralları
Alıntıdan alıntı yapmak Örnekleri
APA alıntı yapma
Makaleden alıntı yapma APA


Her kitabın anlamını zenginleştirip derinleştirebilecek ve ilgisini çekebilecek bir bağlamı vardır. Basılı olarak yakalanan parçalı yaşam parçası, asla tüm hikaye değildir. Odaklanmak çok önemli olsa da, paradoksal olarak bir kitap, ufkunu genişleterek daha bağımsız hale gelir.

Bu hazırlıkla birlikte yazarın, “Üç farklı kültür türü arasında yaptığım ayrımlar yaşadığımız dönemin bir yansımasıdır” diye başlayan birinci bölümü için hazırız. -Yaşadığımız dönemin sayfalarını incelerken, kitabın akışı içinde ne söylediği hemen anlaşılıyor.

Genç bir akademisyen, tezi bir kitaba dönüştürmek için ne tür bir arka plan hazırlayacağına karar verirken, diğer alanlardaki bilimsel kitapların bir dizi tanıtımını okumayı faydalı bulabilir. Alanla ilgili hiçbir bilgisi olmayan arkadaşlar da eğer açılış bölümünü okurlarsa ve onu anlamak için ne tür bilgilere ihtiyaçları olduğunu belirtirlerse değerli tavsiyeler verebilirler.

Bir yazar ne kadar ve ne tür bir arka plan malzemesi sunacağına karar verdikten sonra, onu nereye koyacağı sorusu kalır. Büyük bir arka plan yığını genellikle bir el yazmasının ileriye doğru hareketini durdurur; bu nedenle, bir kerede çok fazla arka plan verilmesi gerekiyorsa, bunu başlangıca yakın bir yere koymak en iyisidir. Okuyucuya arka plan bilgisi sağlamanın en zor ama en etkili yolu, onu her seferinde küçük miktarlarda ve gerektiği kadar vermektir.

Bilinmeyen bir isim veya terim ortaya çıktığında basitçe kısaca açıklanarak bazı arka planlar tanıtılabilir. Rabindranath Tagore ile ilgili bir kitaptan yapılan aşağıdaki alıntıda yazar, geçmişini ustaca örüyor.

Bengal’deki ilişkilerin ayrıntılarını çoğumuz bilmiyoruz ve anlatının bu noktasında uzmanların bile çalıştığı iklimi hatırlatmaya ihtiyacı olabilir. Ancak yazar, biraz İngiliz ve Hint tarihini araya sokarak kenarda bırakmadı.

Onu yakın tuttu ve onu paragrafın içine geri çekerek, tarihi manzaraya karşı hareket eden merkezi figür olduğunun farkında olmamızı sağladı. Bu arka plan metni yavaşlatmaz, aksine derinleştirir ve geliştirir.

Elbette tezde böyle bir arka plan sağlanmış olabilir, ancak kitabın yeni okuyucularının muhtemelen doktora komitesinden daha kapsamlı bir brifinge ihtiyacı vardır. Onlara doğru yerde doğru miktarı veren yazarlar, izleyicilerini dahil etme ve bağımsız bir kitap yaratma yolunda uzun bir adım atmış olacaklar.


odev.yaptırma.com.tr ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!



Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.


 

İletişim Formu

* işareti olan alanlar zorunludur

Talep Formu

İşleriniz Ankara'da Billgatesweb şirketi garantisiyle yapılmaktadır.

0312 276 75 93 (Telefonlara cevap vermiyoruz. Mail kanallarını kullanabilirsiniz.)

+ 90 542 371 29 52 (Whatsapp mesaj yoluyla ulaşabilirsiniz.)

bestessayhomework@gmail.com (Belgelerinizi Buraya Gönderin)

Aşağıdaki formu doldurup, anında fiyat teklifinizi alın.

Almak İstediğiniz Hizmet *
İntihal Raporu İstiyor musunuz? (Standart olarak %15 altında hazırlanacaktır)
yazar avatarı
odev yaptirmasitesi

Bir yanıt yazın