Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma
İntihal Programları
Yazarlar, programın başarılı bir şekilde geliştirilmesinin ana nedeninin, geliştirme ekibindeki akademik personel, öğrenci destek hizmetleri ve öğrenci birliğinin temsilcilerini içeren çalışma grubu tarafından benimsenen güçlü, çok yönlü yaklaşım olduğuna inanmaktadır.
Böyle bir işbirlikçi yaklaşım, intihalin yalnızca üniversitenin bir bölümünün sorumluluğu olarak görülmemesini, öğrencilere destek olmak için çalışan herkesin üzerinde bir şeyler sunabileceği bir konu olarak görülmesini sağladı. Birlikte çalışarak, bireysel olarak üretilebilecek her şeyden gerçekten daha büyük bir şey üretildi.
Yazarlar, asıl programın şu ana kadar başarılı olduğuna ve aynı derecede önemli iki nedenden dolayı gelecekte de başarılı olacağına inanıyorlar.
İlk olarak, programın geliştirilmesine yönelik itici güç, üniversitedeki en üst düzeyden geldi. Bu, tüm konu alanlarında tek tip bir yaklaşımın benimsenmesini sağlamak için esastır. İkinci olarak, program geliştirme ekibinin tamamı hevesli, tutkulu bireylerdi ve öğrencileri intihalden nasıl kaçınacakları konusunda eğitmeye kararlıydı.
Programı geliştirmek ve kullanımını savunmak için önemli miktarda zaman ayırmaya istekli ve yetenekliydiler. Bu, semineri ve faydalarını akademik personele “satmak” için çok önemliydi. Son olarak, pilot projeden toplanan veriler, öğrencilere intihali bu şekilde öğretmenin gerekliliğine ilişkin argümanları destekleyen kanıtlar olduğu anlamına geliyordu.
Seminer tasarımı, pedagojik teori tarafından güçlü bir şekilde destekleniyordu, ancak birçok akademik personeli ikna eden, öğrencilerden alıntılar ve pilot öğrenciler için intihal vakalarındaki azalmaya dair kanıtlardı.
Ancak, tüm bu vaatlere ve iyi niyete rağmen, seminerin sunumu hayal kırıklığı yaratacak kadar zayıftı. Bunun birkaç olası nedeni vardır ve bunlardan üçü burada incelenecektir. İlk olarak, rektör yardımcısı ve kayıt başkanı da dahil olmak üzere üniversitenin üst yönetim kadrosunda bir değişiklik oldu. Bu, çalışma partisinin ve dolayısıyla yaygınlaştırmanın arkasındaki güçlü yukarıdan aşağıya itici gücün kaybolmasına neden oldu.
Diğer iki neden, yüksek öğretim sektöründe çalışan herkesin aşina olacağı bir durumdur. Öğrenci görüşmelerinden elde edilen geri bildirimler, intihal yapmanın doğru referans vermenin mekanik prosedürünü uygulamaktan çok, argümanlarınızı desteklemek için literatürden yararlanmak gibi akademik yazının temel yönlerini anlamakla ilgili olduğunu vurguladı.
Mülakat konuşmaları, bazı öğrencilerin atıfta bulunma ihtiyacını ve amacını kavramada zorluk yaşadıklarını gösterdi. Tüm öğrenciler argüman oluşturma ve bilgi oluşturmadaki rollerini anlamlandırmak için “seslerin düzenlenmesi” metaforunu anlamadı. Bir öğrenci “literatür taraması kavramından hâlâ emin olmadıklarını” ve kendi öğrenme deneyimleri hakkında düşünürken yazarken “bilmek için bu kağıtlara neden ihtiyacım olsun ki?”
Bu temel meseleler tartışmasız bırakılırsa, intihali önerilen şekilde ele almak imkansız hale gelecektir. Öğrencileri intihalden nasıl kaçınacakları konusunda eğitmek gerçekten başarılı olacaksa, akademik yazmanın amacını, ilkelerini ve sürecini anlamalarına yardımcı olmak için öğrencilerle önemli çalışmalar yapılmalıdır.
Son olarak, akademik personelden seminere verilen çok olumlu yanıta ve oybirliğiyle verilen desteğe rağmen, böyle bir yanıtı müfredatta bir değişikliğe çevirmek, zaman çizelgesindeki büyük baskı nedeniyle dirençle karşılaşıyor.
Turnitin intihal programı ücretsiz
En iyi 10 intihal programı
iThenticate intihal programı
Tamamen ücretsiz intihal programı
Türkçe intihal programı
İntihal programı ekşi
Benzerlik raporu ücretsiz
Online intihal programı ücretsiz Türkçe
Ders veren personel, genellikle zaten aşırı yüklü olan müfredata bu kadar personel yoğun bir semineri dahil edemediklerini hissettiklerini bildirdi. Küçük bir grup seminerinin daha iyi sonuçlar verdiğini kabul etmek bir şeydir; 400 öğrenci için bir saatlik bir dersten iki saatlik 13 seminere geçiş başka bir şeydir.
Yazarlar, henüz bu üç engele karşı ortaya çıkacak bir çözüme sahip değiller. Ancak, aşağıdaki bölümde bunların üstesinden gelmek için bazı ilk adımlar açıklanmaktadır.
Programın geliştirilmesindeki başarıya rağmen, özellikle seminerin müfredata entegre edilmesi konusunda yapılması gereken çok şey var. Üniversite program geliştirmenin bu sonraki aşamasına girerken, her öğrencinin intihal yapmaktan nasıl kaçınabileceklerini öğrenmesi hedefine yönelik çalışmak için bir dizi yaklaşım uyguluyoruz.
Yazarlar semineri tanıtmaya ve VLE modülünü akademik personele, hem bireylere hem de akademik yönetim yapısı aracılığıyla tanıtmaya devam ediyor. Bu promosyonun bir kısmı, semineri modelleyerek ve intihal konusu etrafında tartışmayı kolaylaştırarak “eğiticileri eğitmek” için düzenli personel geliştirme çalıştayları düzenlemeyi içerir.
Yazarlar ayrıca seminer sunumuna doğru ilerlemekle ilgilenen öğretim görevlilerine ekstra destek sağladılar. Bu yaklaşım, “aşırı yüklü müfredat” engelinin aşılmasına yardımcı olduğuna dair bazı işaretler gösteriyor.
Örneğin, yazarlar semineri bir amfide 200 İşletme ve Yönetim lisans öğrencisine verilmek üzere uyarladılar. Seminerin diğer tüm unsurları çıkarılmış olsa da, küçük grup alıştırmasını ve genel soru-cevap oturumunu vurgulamanın temel ilkeleri korunmuştur.
Bu, tartışmasız olarak küçük grup seminerinden daha az başarılı olsa da, öğrenci geri bildirimleri, intihal yapmaktan nasıl kaçınacaklarını anlamalarına yardım etmede dersten daha başarılı olduğunu gösterdi. Öğretim görevlisi, akademik okul yönetimiyle birlikte, bu modülü bir bütün olarak sunmak için şimdi küçük grup seminer formatına geçmeyi düşünüyor.
Üniversite, ihtiyaç anında öğrencilere sağlanan akademik yazma sürecine yönelik destek düzeyini de genişletebilmiştir. Artık öğrencilere akademik becerilerin tüm yönleriyle destek sağlayan ve belirli bir ödevde intihalden kaçınmalarına yardımcı olmak için bir öğrenciyle birebir çalışabilen bir durum var.
“Eğitmenleri eğitme” atölyelerimizde, personelin, öğrencilerin ek kaynaklara erişmesini ve tekniklerini sınıf dışında ve zamanında olduğunu düşündükleri bir zamanda uygulamalarını sağlamak için istediklerine dair geri bildirim aldık.
Bu, öğrencilerin daha fazla “doğru referans” örneğine erişim ve pratik yapmak için daha fazla zaman talep etmesiyle desteklendi. Ancak, böyle bir hükmün, müfredata yüz yüze semineri yerleştirmek yerine, öğretim kadrosunun öğrencilerini kendi kendine yönetilen bir yaklaşım için yönlendirmesine yol açacağından endişeliydik.
Pilot çalışmadan elde edilen kanıtlar, öğrencilerin anlamasına yardımcı olmak için seminerin en yararlı bölümlerinin kolaylaştırıcı destekli tartışmayı içerdiğini gösterdi, bu nedenle böyle bir kaynak geliştirmemeye karar verdik. Bununla birlikte, intihalin teknik ayrıntıları ve doğru referanslar hakkında çevrimiçi rehberlik Web siteleri aracılığıyla öğrencilere sunulmaktadır.
Ardından, akademik personelin iki üyesi ve ilk yazar, öğrencilere nasıl doğru şekilde atıfta bulunacaklarını ve intihal yapmaktan nasıl kaçınacaklarını öğretmek için bir dizi etkileşimli çevrimiçi aktivite kullanan bir e-öğrenme paketi geliştiriyor. Bu faaliyetler, güçlü pedagojik teori tarafından desteklenmektedir.
Bir yıl süren bu proje, finanse edildi ve bu tür öğrenme yöntemlerinin başarısının bir değerlendirmesini içeriyor. Bu paketin yüz yüze seminerin yerini alması beklenmemektedir. Bunun yerine, ihtiyaç anında öğrencilere ek bir destek katmanı sunacaktır.
Her ortak, öğrencilerin akademik becerilerinin bir yönüyle ilgili kaynaklar ve yaklaşımlar geliştirmek için çalışıyor. Bu, bu kaynakların ve yaklaşımların etkinliğine yönelik araştırmalarla tamamlanmaktadır. Amaç, tüm kaynak paketinin Birleşik Krallık’taki tüm yüksek öğretim kurumlarına açık olmasıdır.
Sonuç olarak, öğrencilere intihal yapmaktan nasıl kaçınacaklarını öğretmeye yardımcı olmak için akran tarafından gözden geçirilmiş ve öğrenci tarafından onaylanmış ek materyallere erişebilecektir.
Son olarak, üniversite öğrenme ve öğretme stratejisini güncelleme sürecindedir ve amaç, intihalden kaçınmak için öğrencileri eğitme konusunu buna dahil etmektir. Bunun, kullanıma sunma itici gücünü yeniden canlandıracağı umulmaktadır.
Programın üniversite genelinde yaygınlaştırılmasına yönelik herhangi bir hedef ve programı müfredatın zorunlu bir parçası haline getirecek bir mekanizma bulunmamaktadır.
“odev.yaptırma.com.tr“ ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!
Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.
Herhangi Bir Alan Bulunamadı.