Proje Odaklı Organizasyon

İNTİHAL KAPSAMI


Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma


İNTİHAL KAPSAMI

Özellikle intihal kavramını açıklamak oldukça zor olduğu için öğrencilere sadece intihal yapmamalarını söylemek yeterli değildir. Bazı örnekler belirsiz bir alandadır ve deneyimli akademisyenler bile neyin kabul edilebilir olup olmadığı konusunda her zaman hemfikir değildir. Ayrıca, öğrenciler intihali her zaman ciddi bir suç olarak değerlendirmezler. Bu nedenle çok yönlü bir yaklaşımın benimsenmesi gerektiğini öneriyoruz.

Uzun vadeli hedefimiz, öğrencilerin tutumunu değiştirmek ve intihalin etik olarak kabul edilemez olduğu bir ortam yaratmaktır. Bu, dört uçlu bir çalışma gerektirir:

• İntihal konusunda tutarlı bir kurumsal yaklaşım
• İntihal fırsatlarını olabildiğince ortadan kaldırmak
• Öğrencileri intihalin ne olduğunu ve nasıl önlenebileceğini anlamaları için eğitmek
• Belki de en önemlisi, akademik çalışmalarında etik davranışı teşvik etmek

Öğrencilerin aşırmacılığı meslek etiği bağlamında öğrenmesi ve bu mesajın önerilen sarmal müfredat yönteminde olduğu gibi tekrarlanması gerektiğine inanıyoruz.

Biyoetik kursları, intihale karşı tutumlar da dahil olmak üzere mesleki etik ilkelerini aşmak için ideal bir yer sağlar. Biyoetik, son zamanlarda Biyobilimler öğretimi için Kalite Güvence Ajansı kriterlerine dahil edilen bir konudur.

İntihal, genel olarak bilimsel yayınlarda da etik bir sorun olarak kabul edilmiştir. Bu konuları mesleki etik bağlamında öğrenmek, öğrencilerde kendi akademik çalışmalarına ve gelecekteki davranışlarına karşı olgun bir yaklaşım geliştirecek ve ayrıca intihalin neden kabul edilemez ve aslında kendi kendini baltalayıcı olduğunu anlamalarına yardımcı olacaktır.

HEDEF STRATEJİSİ

İntihalle etkili bir şekilde başa çıkmak, hem yerel olarak bölüm düzeyinde hem de bir bütün olarak üniversite genelinde eylemi içeren net bir strateji gerektirir. Kapsamlı stratejimizin yukarıda özetlenen dört saldırı hattının her birini ele aldığı farklı yollardan bazıları aşağıda listelenmiştir. Bu yaklaşımların çoğu, bir kurs ister çevrimiçi ister geleneksel olsun, kullanılabilir.

Kurumsal Yaklaşım

• Üniversitenin Web sitesinde bulunan, uygun disipline sahip net politikalar
• Bölüm ve kurs Web sitelerinde bulunan kurs bilgi belgelerinde yazılı politikalar
• Her akademik oturumun başında politikalar hakkında bilgi içeren oturumlar
• Ders çalışmalarını teslim etmeden önce intihal karşıtı beyanları imzalayan öğrenciler

İntihal için Fırsatlardan Kaçınma

• Sınav koşullarında yapılan ders çalışmaları
• İntihali zorlaştırmak için tasarlanmış değerlendirmeler
eğitim
• İntihalin anlaşılmasına yardımcı olacak alıştırmalar
• Referans verme alıştırması
• Öğrencilerin kendi yeteneklerine daha fazla güvenmeleri ve bu nedenle intihal yapma ihtiyacı hissetme olasılıklarının daha düşük olması için yazma becerilerinin geliştirilmesi

Etik Davranışın Teşviki

• Biyoetik ve araştırma etiği derslerine dahil etme

Yakın zamana kadar, IBLS intihal ile başa çıkmak için tutarlı ve tutarlı bir stratejiye sahip değildi. Personel grupları, bu sorunun çeşitli yönleriyle başa çıkmak için çok sayıda ad hoc yol geliştirdi.

Ancak, intihalin doğası ve öğrencilerin algıları hakkında daha fazla şey öğrendikçe, konuyu ele almak için iyi düşünülmüş, entegre bir yaklaşım geliştirmeye ihtiyaç olduğu ortaya çıktı. Bu bölümde, bu yaklaşımı uygulamanın mevcut durumunu açıklıyoruz.


Tez intihal programı
Online intihal programı
Türkçe intihal programı
Tamamen ücretsiz intihal programı
Turnitin intihal raporu Alma
Akademik intihal Nedir
iThenticate intihal programı
intihal.net ekşi


Birimiz (DA) “İntihali tespit etme ve caydırma” konulu bir çalıştaya gittiğimizde bu stratejiyi geliştirmemize yardımcı oldu. Diğer kuruluşlardan akademisyenlerin katıldığı Web: engel mi yoksa yardım mı?

Bu, değerli bir deneyim olduğunu kanıtladı ve intihal sorunuyla başa çıkmak için personeli de eğitmemiz gerektiğini fark etmemizi sağladı. Atölyeden döndükten sonra DA öğrendiklerini diğer personele dağıttı. Çalıştay aynı zamanda bu bölümün ilerleyen kısımlarında anlatılacak olan 3. Düzey “Bilimsel Yazma Becerileri” atölyesinin kurulması için teşvik sağladı.

KURUMSAL YAKLAŞIM

Üniversitenin intihal konusunda resmi bir politikası vardır. Öğrencilerin bu politikadan haberdar olmaları ve ona erişebilmeleri önemlidir. Tutarlı, adil ve hızlı bir şekilde yanıt verebilmeleri için personelin de bunu ve bir intihal vakası tespit etmeleri halinde izlenecek prosedürleri bilmesi gerekir.

IBLS, üniversite politikası gereğince yayınladığı her ders bilgi belgesinde (CID) intihal hakkında ayrıntılı bir beyana yer verir. CID’ler, öğrencilere her akademik dönemin başında verilen, ders ana hatlarını, amaçlarını ve hedeflerini ve ayrıca üniversite kural ve yönetmeliklerini içeren belgelerdir.

Onlar da çevrimiçi olarak mevcuttur. CID’ler hem lisans hem de lisansüstü düzeydeki tüm dersler için verilmektedir. Öğrencilerin bu düzenlemelerden tamamen haberdar olmaları gerekir ve bu nedenle tüm öğrencilerin CID’lerini okumaları şiddetle tavsiye edilir.

İntihal ayrıca her yılın başında Seviye 1’den Seviye 4’e kadar giriş derslerinde vurgulanır. Bu dersler her yıl ve konu alanı için farklı biçim ve içeriklere sahiptir, ancak ortak temaları kapsar.

Tipik bir örnek, Seviye 3 Fizyoloji ve Spor Bilimleri dersinin durumudur. Adaylık gününde öğrenciler, intihali tanımlayan, bazı örnekler veren, neden yapmamaları gerektiğini söyleyen ve yakalanırlarsa onlara ne olacağını açıklayan 20 dakikalık bir konuşma alırlar.

İntihal ile uğraşırken bölümümüzdeki tüm personelin açık ve tutarlı olması esastır. Şu anda, kayıtlar için hangi bilgilerin gerekli olduğu ve nereye gönderilmesi gerektiği de dahil olmak üzere intihal tespitinde izlenecek prosedürlerin tam olarak ana hatlarını çizecek olan kılavuz notlar geliştirilmektedir.

Personelin intihal ve diğer etik konulara tutarlı bir yaklaşım taahhüdünü kolaylaştırmak için bir IBLS Etik Öğretim Grubu kurulmuştur.  Tüm Düzey 2 dersleri için, öğrencilerin bir kurs çalışması sundukları her seferde intihal olmadığına dair bir beyan imzalamaları gerekmektedir. Bu şu anda diğer kurslara genişletiliyor.


odev.yaptırma.com.tr ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!



Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.


Herhangi Bir Alan Bulunamadı.

yazar avatarı
odev yaptirmasitesi

Bir yanıt yazın