Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma
İntihal Bilgilendirmesi
Katılımcılara intihal konusunda öğrencilere ne kadar bilgi verdikleri sorulmuştur. Yanıtlar, öğrencilere sağlanan bilgilerin miktarına ilişkin beş kategoriye ve bilginin sağlandığı zamana, yani bir derece kursundaki noktaya ilişkin iki kategoriye ayrıldı.
Kırk iki katılımcı bu soruyu yanıtlamıştır. Yanıtlar bağımsız olarak “Miktar” ve “Zamanlama” için kategorize edildi. Bu nedenle, bazı yanıtlar bir kez “Miktar” ve bir kez de “Zamanlama” temelinde olmak üzere iki kez kategorize edildi. Bu kategorileri, cevapları her bir kategoriye giren katılımcı sayısını ve örnek bir cevabı listeler.
Bu verilerden açıkça görülen şey, öğrencilerin intihal konusunda yeterince bilgilendirilmedikleri ve sağlanan herhangi bir bilginin genellikle derslerinde/programlarında geç bir aşamaya verildiğidir. Bilgilerin kademeli olarak veya tekrar tekrar verildiğini veya bölümlerin intihal için bir öğretim programı geliştirdiğini belirten hiçbir yanıt yoktu.
Soru 6’da öğrencilere intihal konusunda nasıl bilgi verildiği ve bundan nasıl kaçınılacağı sorulmuştur. Yanıtlara genel bir bakış sunan bu bilgilerden, katılımcıların çoğunluğunun, 25, öğrencileri neyin intihal oluşturduğu ve bundan nasıl kaçınılacağı konusunda bilgilendirmek için yalnızca sözlü bilgilere güvendiği görülebilir.
Bu akademisyenler, öğrencilerin ne dediklerini anlamalarına ve iyi ders notları almalarına güvenirler. Bu soruya verilen yanıtlar ayrıca hiçbir katılımcının intihal ile ilgili yazılı bilgiyi öğrencilerle tartışmadan öylece dağıtmadığını da ortaya koymuştur.
Öğrencilere intihal hakkında ne zaman ve ne kadar bilgi verildiğine ilişkin sorulara verilen yanıtları toplarken, çevrimiçi dünyada daha fazla intihal vakasının tespit edilmemesi şaşırtıcıdır.
Veriler, çoğu öğrencinin intihal konusunda tam olarak bilgilendirilmediğini ve kendilerine anlatılanları pekiştirmek için örnekler veya alıştırmalar verilmediğini gösteriyor. Ancak buna rağmen öğrencilerin büyük çoğunluğu intihal yapmamaktadır. Ayrıca, bunu yapanların birçoğu, ileri sürüldüğü gibi, cehaletten dolayı bunu yapmaya devam edebilir.
Bu cehaletin akademiye giren bir öğrencinin ilk haftalarından sonraki bu devam etmesi, neyin intihal oluşturduğundan emin olmayan ve bu nedenle öğrencilere intihali temellendirebilmek için gerekli teknikleri öğretmeye hazırlıksız akademisyenler tarafından öğretilmesinin bir sonucu olabilir. literatürde yazılı çalışma ve intihal değil. Bazı öğrenci intihal türlerinin devam etmesi, öğretim elemanlarının bu farklı türlere yönelik tutumlarından da kaynaklanıyor olabilir.
Farklı İntihal Türlerine Karşı Tutumlar
Bu soruların cevapları sunulmuştur. Sunulan yanıtların özeti, bazı intihal olaylarının, bazı intihal türleri hakkında akademik personel arasındaki farklı tutumlardan kaynaklanabileceği fikrini desteklemektedir.
Örneğin, kendinden intihal, akademi içinde bunun intihal olup olmadığı konusunda yüksek düzeyde bir güvensizlik ortaya koymaktadır, tıpkı çiftler halinde çalışma yapmak ancak sunulan raporlarda buna atıfta bulunmamak gibi. Bu, araştırma ekibi yayınlarının etiği, öğrenci çalışmasına dayalı yayın ve bir dergi makalesinde başkalarının çalışmasının kendisininmiş gibi geçmesi ile paralellik gösterir.
sorusuna verilen yanıtlarda yine akademisyenlerin intihal kavramının neleri kapsadığından emin olmadıklarını görüyoruz. Bu farklı senaryolara karşı tutumları değişir. Yine de, doğrudan intihal kopya olup olmadığı sorusuna, bunun olduğuna dair neredeyse evrensel bir görüş vardır. Garip bir şekilde, marjinal olarak daha fazla katılımcı intihalin haklı olduğu durumlar olduğuna inanıyor.
Pedagojik seminerlerdeki tartışmalara ilişkin kişisel bilgimizden yola çıkarak, öğrenciye intihalin ne olduğu konusunda hiçbir zaman bilgi verilmemiş ve ondan nasıl kaçınılacağı öğretilmemişse, bir öğrencinin intihal nedeniyle cezalandırılamayacağını belirten bu yanıtların zayıf bir yorumunu sunuyoruz.
Akademisyenler intihal tanımlarından ve nasıl sınırlandırıldığından emin olmasalar da, akademisyenlerin intihali yargılarken, bildirirken ve cezalandırırken politika beyanlarından hareket etmeleri gerekiyor.
Tamamen ücretsiz intihal programı
Makale intihal programı
Türkçe intihal programı
Turnitin intihal programı ücretsiz
Online intihal programı ücretsiz Türkçe
Bilimsel intihal örnekleri
Tez intihal programı
Turnitin ücretsiz kullanma
Bu bölümde sunulan çalışma İsveç’te yapılmış olsa da, benzer sonuçların başka yerlerde de bulunabileceğine inanıyoruz. Daha önceki araştırmalar, İsveç’teki öğrencilerin neden intihal yaptıklarına ilişkin açıklamaların diğer ülkelerdeki öğrencilerinkine benzer olduğunu göstermiştir.
Öğretim üyeleri ve öğrenciler öğrencilerin neden intihal yaptıkları. Verilen en önemli yanıt, bir ödevi zamanında teslim edebilmekti. Verilen diğer nedenler arasında internetin kolaylaştırması, öğrenci gruplarının artmasıyla anonimliğin artması, öğretim ve sınav biçimleri, öğrenciler arasında daha fazla işbirliği ve işbirliği, “bunu herkes yapıyor”, yakalanma riskinin düşük olması ve kişisel ahlak kuralları yer alıyor.
Bu açıklamalar, İsveççe olmayan araştırmalara da yansımıştır. Benzer şekilde, Umeå Üniversitesi belgelerinde bulunan intihal tanımları, İsveç dışında bulunanlarla karşılaştırılabilir. Bu tanımlar yurtdışında bulunan tanımlara benzer; örneğin Galler Üniversitesi’nde intihal tanımlanıyor.
İntihal için sağlanan tanımlara, belirli intihal türlerine yönelik tutumlara, öğrencilerin intihal konusunda bilgilendirilme biçimlerine ve bu çalışmadan açıkça anlaşılan, suç işleyen öğrenciyi cezalandırma arzusuna bakıldığında, sorunun şurası açıktır: ele alınacak.
İntihal kontrol programlarının daha fazla kullanılmasıyla veya öğrencilere (ve akademisyenlere?) karşı daha fazla disiplin cezasıyla değil, hem öğrencilerin hem de akademisyenlerin eğitimi ile çözülecektir.
Akademisyenler, öğrenci olarak bir şeyler öğrendiklerini unutmaya eğilimlidirler ve intihal gibi genel akademik konulardaki bilgilerinin öğrencilerinkinden daha iyi olup olmadığını nadiren sorgularlar.
Bu vaka çalışması, intihal söz konusu olduğunda bilgilerinin daha iyi olmadığını ve fikirlerinin özellikle kendinden intihal gibi konularda farklı olduğunu göstermektedir. Üç farklı makaleden yapılan aşağıdaki üç alıntı (farklar kalın harflerle belirtilmiştir) bazıları tarafından sorunsuz, diğerleri tarafından ciddi intihal vakaları olarak görülecektir.
İntihal ile uyumlu ve çevrimiçi çağda özellikle önemli olan bir konu, telif hakkı iznidir. Diyagramlar, fotoğraflar ve diğer şekiller kolaylıkla belgelere kopyalanabilir.
Öğrenci çalışmalarında bazen kaynağa atıfta bulunulur bazen gösterilmez; bazen intihal ve bazen değil. Büyük yayınevleri tarafından basılan kitap ve yazılarda telif hakkı alınması şartı aranır ve bununla birlikte metinde kaynak açıkça belirtilmelidir. Üniversiteler tarafından yayınlanan kitaplarda ve çalışma kağıtlarında bu her zaman böyle değildir.
“odev.yaptırma.com.tr“ ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!
Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.
Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Güvenilir Tez Yazdırma – Tez Yazdırma Fiyatları – Yüksek Lisans Tez Yazdırma – En İyi Tez Yazdırma Siteleri – Tez Yazdırma Siteleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Fransızca Ödev Yaptırma – Java Ödev Yaptırma – İngilizce Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma İngilizce – Ödev Yaptırma Programı – Grafik Tasarım Ödev Yaptırma – Sketchup Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Sunum Yaptırma Merkezi – Sunum Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Parayla Ödev Yaptırma – Mühendislik Ödev Yaptırma – Rapor Yaptırma – Rapor Ödevi Yaptırma – Rapor Yaptırma Merkezi – Proje Yaptırma – Ücretli Proje Yaptırma – Proje Yaptırma Sitesi – Armut Ödev Yaptırma – Ödev Tez Proje Merkezi – Üniversite Ödev Yaptırma – SPSS Analizi Yapan Yerler – Spss Ödev Yaptırma – Spss Analiz Ücretleri – Spss Analizi Yapan Siteler – Spss Analizi Nasıl Yapılır – Proje Ödevi Yaptırma – Tercüme Yaptırma – Formasyon – Formasyon Alma – Formasyon Yaptırma – Blog – Blog Yaptırma – Blog Yazdırma – Blog Yaptırma Sitesi – Blog Yaptırma Merkezi – Literatür Taraması Yaptırma – Veri Analizi – Veri Analizi Nedir – Veri Analizi Nasıl Yapılır – Mimarlık Ödev Yaptırma – Tarih Ödev Yaptırma – Ekonomi Ödev Yaptırma – Veri Analizi Yaptırma – Tez Yazdırma – Spss Analizi Yaptırma – Tezsiz Proje Yaptırma – Doktora Tezi Yaptırma – Makale Ödevi Yaptırma – Essay Yaptırma – Essay Sepeti İletişim – Essay Yazdırma – Essay Yaptırma Sitesi – Essay Yazdırmak İstiyorum – İngilizce Essay Yazdırma – Essay Yaptırmak İstiyorum – Online Sınav Yardımı Alma – Online Sınav Yaptırma – Excel Ödev Yaptırma – Staj Defteri – Staj Defteri Yazdırma – Staj Defteri Yaptırma – Vaka Ödevi Yaptırma – Ücretli Makale Ödevi Yaptırma – Akademik Danışmanlık – Tercüme Danışmanlık – Yazılım Danışmanlık – Staj Danışmanlığı – İntihal Raporu Yaptırma – İntihal Oranı – Soru Çözdürme – Soru Çözdürme Sitesi – Ücretli Soru Çözdürme – Soru Çözümü Yaptırma – Soru Çözümü Yardım – Turnitin Raporu – Turnitin Raporu Alma – İntihal Oranı Düşürme – Turnitin Oranı Düşürme – Web Sitene Makale Yazdır – Web Sitesine Makale Yazdırma – Tez Danışmanlığı – Dergi Makalesi Yazdırma