Proje Beyannamesi

Amacın Belirlenmesi


Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma


Amacın Belirlenmesi

Araştırmanın amacını daha önce belirtirken, görevin sadece herhangi bir bilgiyi takip etmek olmadığını, bunun yerine genel olarak veya belirli bir izleyici kitlesi için insanlarla bir ilgisi olan bilgiyi hedeflemek olduğunu açıkça belirttik.

Bu, araştırmacının, herhangi bir soruşturmanın yalnızca hala “canlı” olan bir konuyu değil, aynı zamanda doğrudan veya en azından dolaylı olarak biraz önemi olan bir konuyu da ele almasını sağlama yükümlülüğü olduğunu açıkça ortaya koymaktadır. Bununla birlikte, bu gerekliliğin nasıl yorumlanması gerektiğine dair sorular var.

Neyin alakalı olduğu ve neyin yeterince alakalı olduğu, araştırma türleri arasında biraz farklılık gösterecektir. Uygulamalı araştırma söz konusu olduğunda, bu, ilgili hedef kitlenin/kitlelerin mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarına göre belirlenmelidir.

Burada bile, bağımsızlığın önemine ilişkin argümanımız, söz konusu olanın yalnızca beklenen kullanıcıların taleplerini karşılamaya çalışmak olmadığını gösteriyor.

Hedeflenen ürün, örneğin gerekli propagandayı sağlamaktan ziyade bilgiyle sınırlı kalmamalı, aynı zamanda izleyicilerin istedikleri, ihtiyaç duydukları ve güvenilir bilgi açısından uygulanabilir bir şekilde üretilebilecek şeyler arasında farklılıklar olabileceğini de kabul etmeliyiz. Burada, başka yerlerde olduğu gibi, mümkün olan en iyi yargıları yapmak araştırmacının görevidir.

Akademik araştırma söz konusu olduğunda, ilgililik, bir disiplin bilgisi bütününe katkıda bulunmak için neyin gerekli olduğu ile ilgilidir. Açıktır ki, hangi soruların takip edilmesi için yeterli değere sahip olacağını belirleme sorumluluğu bireysel araştırmacılara veya araştırma ekiplerine aittir, ancak onların yargıları daha sonra araştırma topluluğundaki diğer kişiler tarafından değerlendirilecektir.

Akademik araştırmacıların ele aldığı konuların çoğu, sıradan terimlerle çok az bariz değere sahip olacaktır. Bunun bir nedeni, büyük meseleleri ele almak için genellikle onları kendi içlerinde çok az doğrudan genel ilgiye sahip olabilecek parçalara ayırmanın gerekli olmasıdır. Bu, özellikle akademik araştırmanın iddia ettiği yüksek olası geçerlilik eşiği varsa gereklidir. ulaşmaktır.

Başka bir deyişle, çoğu kez bir sorunun yanıtını bulmak için önce diğerlerinin yanıtlarını bulmalıyız ve bunların çoğu insan için doğrudan ilgisi genellikle önemsiz olacaktır. Akademik araştırmanın önemli bir özelliği, bunun için gerekli zamanı ayırarak, önemli soruların yanıtlanmasını sağlayan bilgi yapıları oluşturmaya çalışmasıdır.

DIŞ DEĞERLER

Araştırmacıların, gerekli geçerlilik eşiğini karşılayan bulgular üretmek amacıyla, değerle ilgili bilgiyi mümkün olduğunca etkin bir şekilde takip etme yükümlülüğü olduğunu savunduk. Ayrıca, araştırma kuruluşunu bu rotadan sapmayla sonuçlanma tehdidi oluşturan dış ve iç baskılardan veya etkilerden koruma sorumluluğuna sahiptirler. Ancak, araştırmacılar açıkça bunu ne pahasına olursa olsun yapmamalıdır.

Başka bir deyişle, içsel değerler, araştırmacıların işlerini yaparken dikkate almaları gereken değer ilkelerini tüketmez; tıpkı doktorlar, hemşireler, avukatlar, sosyal hizmet uzmanları veya öğretmenlerin mesleki görevlerini, kendilerini ilgilendiren değerleri hiçe sayarak sürdürmeleri gerektiği gibi. bu görevlerin dışındadır.

Örneğin, bir avukat, müvekkilinin çıkarları doğrultusunda bir davayı kazanmak için kanıt icat etmemeli ve bir doktor, bir hastanın sağlığını korumak için yasa dışı vücut uzuvlarının ticaretini yapmamalıdır.

Temel içsel değerleri doğrudan araştırma görevinin doğasından türetebildiğimiz yolun aksine, ilgili dışsal değerleri belirlemek için benzer bir yaklaşım mevcut değildir. Bunun nedeni, en azından bir dereceye kadar bunların araştırmacıya bağlı olmasıdır: bunlar, oynadığı diğer rollerin merkezindekiler de dahil olmak üzere, herhangi bir araştırmacının bir kişi olarak bağlı olduğu değerler aralığından kaynaklanır.

Ancak bu, bu değerlerin tamamen kendine özgü olduğu anlamına gelmez. Aksine, araştırmacıların içinde yaşadığı ve çalıştığı toplumların ve toplum kesimlerinin özel karakterini yansıtmanın yanı sıra, insan yaşamının genel olumsallıklarından doğarlar.

Bir dereceye kadar, bunlara bağlılık, özellikle araştırmanın yürütülmeye devam edebileceği bir ortamın sürdürülmesinde, araştırma mesleğinin çıkarlarından da kaynaklanacaktır.

Bir araştırmacının hesaba katmayı gerekli hissedebileceği çok sayıda dışsal değer düşüncesi potansiyel olarak bulunabilse de, bunların çoğu nispeten az sayıda başlık altında özetlenebilir.


Bir araştırma problemi örneği
Araştırmanın amacı örnek
Problemin belirlenmesi nedir
Araştırmanın amacı ve önemi
Alt amaç örnekleri
Araştırma Probleminin TANIMLANMASI Uzman ÖĞRETMENLİK
Araştırmanın sınırlılıkları
Problem cümlesi örnekleri


Sonraki bölümlerde bunlardan üçüne odaklanacağız: zararın en aza indirilmesi, özerkliğe saygı ve mahremiyetin korunması. Bu değerlere verilen önceliğin veya bunların yorumlanma biçimlerinin evrensel olduğunu iddia etmiyoruz; aslında, açıklayacağımız gibi, ikinci ve üçüncüye verilen vurgu, bir dereceye kadar Batı kültüründen kaynaklanmaktadır. Ayrıca, Giriş bölümünde gördüğümüz gibi, dikkat edilmesi gereken başka dışsal değerler de vardır.

Önemli olmakla birlikte, dışsal değerlerin alaka düzeyi basit değildir. Her biri yoruma açıktır ve bir potansiyel suçlar ölçeği içerir, böylece verilen veya tehdit edilen zararın ne kadar ciddi olduğunu, özerklik ihlalinin ne kadar ciddi olduğunu vb. sorabiliriz.

Bu konular hakkında makul yargılarda bulunmanın mümkün olduğuna inansak da, çoğu zaman fikir ayrılığına yer olacaktır. Ayrıca, belirli durumlarda farklı değerlerin içerimleri çatışabilir, bu nedenle koşullardaki göreli öncelikleri hakkında yargıya varmak gerekir.

Ayrıca, araştırmacıların aynı anda tek bir kişiyle nadiren ilgilenmesi, bunun yerine birçok kişiyle ve belirli değerler açısından çıkarları farklılaşabilen çeşitli kurum ve kuruluşlarla ilgilenmesi sorunu da vardır.

Araştırmasına Gezgin Eğitim Servisi ve okullarla temas kurarak başladı, ancak bunun engeller oluşturduğunu gördü. Ayrıca, tek bir topluluğu değil, “rekabetler, ittifaklar ve düşmanlıklar” ile karakterize edilen bir topluluklar ağını araştırdığını keşfetti. Dahası, bu topluluklar içindeki sosyal ilişkiler genellikle oldukça hiyerarşikti ve bu, onun belirli bireylerle olan ilişkilerini şekillendirdi.

Bu nedenle, nitel araştırmacılar, saha çalışmalarında, aynı dışsal değer açısından bile, muhatap oldukları çeşitli bireylerin ve kuruluşların çıkarlarının çelişkili olabileceğini sıklıkla kabul etmek zorunda kalacaklardır.


odev.yaptırma.com.tr ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!



Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.


 

Herhangi Bir Alan Bulunamadı.
yazar avatarı
odev yaptirmasitesi

Bir yanıt yazın