Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma
Araştırma Ahlakı
Aslında, nitel araştırma ahlakı, insanların bakış açılarının yeterince anlaşılması ve belki de ilgili tüm faaliyetlerinin belgelenmesi gerekiyorsa, bu tür bir yakınlığa duyulan ihtiyacı vurgulama eğilimindedir.
Ayrıca, veri toplama, araştırma amaçları için özel olarak oluşturulmuş durumlardan ziyade genellikle ‘doğal’ ortamlarda gerçekleştirilir. Bu özellikler, etik konular hakkında düşünmeye gelince oldukça önemlidir ve özellikle etnografik veya katılımcı gözlem araştırmalarına odaklanacağız. bu nedenle, tartışmamız diğer birçok nitel çalışma türüyle ilgili olacaktır.
Herhangi bir “araştırma etiği” tartışması, bu ifadenin anlamını ele alarak başlamalıdır ve bu bizim odak noktamız olacaktır. Araştırma etiğini, araştırmacıların çalıştıkları insanlara nasıl davranmaları gerektiği konusunda birincil veya hatta münhasıran ele alma konusunda yaygın bir eğilim vardır; bu genellikle hakları ve çıkarları koruma, örneğin zarar vermekten kaçınma, insanların özerkliğine saygı duyma ve mahremiyetlerini koruma açısından kavramsallaştırılır.
Bu tür konuların önemli olmasına rağmen, araştırmacılara yüklenen birincil yükümlülüğü, yani gerekli muhtemel geçerlilik düzeyinde değerli soruları yanıtlayacak şekilde araştırma yapmak olduğunu belirlemediklerini iddia edeceğiz. Önerdiğimiz diğer etik hususlar bu arka plana göre değerlendirilmelidir.
Giriş bölümünde, araştırma etiğinin son yıllarda sosyal bilimlerde neden bu kadar önemli bir konu haline geldiğini ana hatlarıyla belirterek başlayacağız. Son bölümde, diğer bölümlerin içeriğini ana hatlarıyla açıklayacağız.
ARAŞTIRMA ETİĞİNİN YÜKSELİŞİ VE YÜKSELİŞİ
Araştırma etiği, sosyal bilimciler arasında uzun süredir metodolojik düşünmenin ve zaman zaman yoğun tartışmaların ve anlaşmazlıkların konusu olmuştur. Ancak son yıllarda eskisinden daha fazla önem verilir hale geldi. Bunun birkaç nedeni var.
Biri, yeni teknolojilerin kullanılmasıdır (dijital fotoğrafçılık ve ses ve video kaydından İnternetten sanal materyallerin analizine kadar). Bu, bazı belirgin sorunları ortaya çıkardı veya en azından eski sorunlara yeni bir biçim kazandırdı. Diğer bir faktör, Birleşik Krallık’ta ve başka yerlerde araştırmacıların verileri nasıl depolayıp raporladıklarına ve bunların arşivlerde saklanmasına ve yeniden kullanımına ilişkin çıkarımlar taşıyan veri koruma mevzuatıdır.
Kitabın ilerleyen kısımlarında bu gelişmelerin gündeme getirdiği sorunları inceleyeceğiz, ancak burada araştırma etiğine artan ilgiye yol açan diğer iki faktöre daha yakından bakmak istiyoruz. Etik düzenlemenin büyümesi ve nitel araştırmanın felsefi olarak parçalanmasına da odaklanacağız.
Bilim ve araştırma Etiği kitap pdf
Bilimsel araştırma ve etik PDF
Bilim ve araştırma Etiği Ders Notları
Bilimsel araştırma etiği
Bilimsel araştırmada etik kurallar Nelerdir
Araştırma etiği nedir
Bilimsel etik pdf
Bilimsel etik kuralları
Profesyonel Kodlar ve Etik Kurullar
Sosyal bilimlerin etik düzenlemesine yönelik hareket, yıllar önce bazı sosyal bilimler konu derneklerinin üyelerinin davranışlarına rehberlik edecek kodlar oluşturmasıyla başladı. kurumlarda ve toplama kamplarında doktorlar insanlar üzerinde korkunç deneyler yaptı.
Tıbbi deneylere rehberlik etmesi gereken belirli etik ilkeler, bunlar daha sonra, özellikle psikolojide daha yaygın olarak uygulanmaktadır. Daha sonra netleştirildi, geliştirildi ve tamamlandı. Bunların sonuncusu, araştırmacıların hastalığın değişken seyrini anlamalarına izin vermek için Afrikalı-Amerikalı erkeklere sifiliz tedavisi verilmediği Güney Amerika Birleşik Devletleri’ndeki proje gibi başka skandallarla tetiklendi.
Sosyal bilim dernekleri tarafından etik kodların üretilmesi, sosyal bilimcilerin dış kuruluşlar, özellikle hükümetler için çalışmalarına dahil olmalarından kaynaklanan tartışmalardan daha doğrudan kaynaklanmıştır.
En çok tartışmaya neden olan, antropologlar, sosyologlar, siyaset bilimcileri ve psikologların ‘ulusal toplumlar içindeki iç savaş potansiyelini değerlendirmek’ ve ‘bunları’ belirlemekle ilgili önerilen bir CIA projesinin parçası olarak finanse edileceği Camelot Projesiydi. bir hükümetin iç savaşa yol açma potansiyeli olarak değerlendirilen koşulları hafifletmek için yapabileceği eylemlerdir.
Bu, bazı antropologların Tayland’daki CIA faaliyetlerine dahil olması ve sosyal bilim derneklerinin karşı tavır almalarını talep etmesiyle birlikte, Amerikan Antropoloji Derneği’nin bir etik komitesi kurmasına ve sonunda 1968’de etik üzerine bir bildiri ve 1971’de bir kod yayınlamasına yol açtı.
Bu kod, ‘en büyük sorumluluk, üzerinde çalıştıkları kişilere aittir. Bir çıkar çatışması olduğunda, bu kişiler önce gelmelidir’ beyanında bulundu. Aynı ruhla, “antropologların, incelenenlerin fiziksel, sosyal ve psikolojik refahını korumak ve onurunu ve mahremiyetini onurlandırmak için ellerinden gelen her şeyi yapmaları gerektiği” iddia edildi.
Tabii ki, bazı sosyal bilimciler dış politikayla ilgili hükümet projelerine her türlü katılımı kınarken, diğerleri, diğerlerinde olduğu gibi bu alanda da, uzmanlıklarını hükümetler tarafından kullanılmak üzere sunma veya hükümeti değiştirmeye çalışma sorumlulukları olduğunu savundu.
Diğer ülkelerdeki diğer sosyal bilimler derneklerindeki kodlar oldukça farklı şekilde ortaya çıktı. Örneğin, Sosyoloji Derneği (BSA), 1968’de, üniversiteler dışında sosyolojik çalışma yapan insanların sayısındaki ve özellikle de onların yeterlilikleri ve deneyim seviyelerindeki büyük artışla ilgili endişelerin bir sonucu olarak bir etik kuralları oluşturdu.
Burada vurgu, profesyonelliğin kurulması ve sürdürülmesi üzerindeydi: “Profesyonel sosyolog, yalnızca uygun şekilde eğitilmiş veya yetenekli kişilerin sosyal araştırma yapması gerektiğinde ısrar ederken, kendisinin [aynı şekilde] mesleki yeterliliğinin sınırlarını tanıması gerektiği” belirtildi.
Bununla birlikte, profesyonelliğe yapılan bu vurgunun, akademik özgürlüğü savunma kaygısıyla yakından ilişkili olduğunu belirtmek gerekir. Aslında, bu konuyu gündeme getiren bireysel bir vakayla ilgilenirken, Etik Kurulu 1971’de Öğretim ve Araştırmada Akademik Özgürlük Komitesi ile değiştirildi, ancak daha sonra bir ‘mesleki etik komitesi’ yeniden kuruldu.
Bu kısa açıklamadan açıkça anlaşılacağı gibi, kodların üretimi, güdülerde bazı varyasyonları içermiştir. Ayrıca, ortaya çıkan kodlar, amaçlanan veya tahmin edilenler olmak zorunda değil, farklı zamanlarda farklı işlevlere hizmet etti.
Çalışılan insanları korumak, sosyal bilim imajını korumak veya geliştirmek ve/veya onu gerçekçi olmayan beklenti ve şikayetlere karşı savunmak için tasarlanabilir veya işlev görebilirler. Bazen, amaç dış müdahaleyi engellemek gibi görünüyor.
Örneğin, 1980’lerin başında, resmi raporların mahremiyet sorunlarına yol açtığı hükümet müdahalesinden kaçınmak için kodunu revize ettiği iddiaları vardı.
Zaman içinde kodların işleyişindeki değişime ilişkin olarak, antropoloji söz konusu olduğunda, etik kodlara verilen desteğin, antropolojinin politik olarak radikal bir versiyonuna destek olarak görüldüğünü” kaydetti. Etik, bazıları için denetim kültürünün politik olarak muhafazakar bir parçası haline geldi. Kısmen işlevdeki bu farklılığın bir sonucu olarak, kodlar da ne kadar soyut veya özel ve ne kadar kuralcı oldukları bakımından çağrışımlar arasında ve zaman içinde farklılık gösterdi.
“odev.yaptırma.com.tr“ ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!
Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.