Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma
Araştırmanın Doğası
Araştırmanın doğasını yönlendiren kişisel etkilere odaklanır. Araştırmacılar, yapılan metodolojik seçimleri haklı çıkarmak ve desteklemek için yerleşik araştırma stratejilerinden yararlanan akademik argümanlar ileri sürerek potansiyel önyargılara karşı koyarlar.
Bu genellikle, yorumların test edilmesini sağlamak için araştırma planlarının geliştirilmesi üzerine yansıtılarak ve ardından eylemlerde değişiklik yapılarak yapılır. Bir araştırmacının (veya profesyonel pratisyenin) eğitim uygulamasını anlamlandırmasına yardım etmede derinlemesine düşünmenin önemi, takip eden bölümlerde yinelenen bir temadır.
Araştırmacının rolü, “araştırmacıların kişisel değerleri ile araştırmaları arasındaki ilişki” üzerine düşünen Gube tarafından araştırılıyor. Yalnızca kendi deneyimleri üzerine değil, aynı zamanda etnografik yaklaşımların yaşanmış deneyimleri keşfetme gücü üzerine düşünmesi, çalışmaları için kritik bir başlangıç noktasıydı.
Bu bölüm, okumasını ve soru oluşturmasını bilgilendiren teorik çerçevelerle tutarlı, dünya görüşüyle şekillenen bir metodolojiye ulaşma yolundaki yolculuğunu anlatıyor. Kendi kişisel değerleri ve katılımcılarla etkileşimleri de etkili oldu ve bu da araştırmasının açıklanan savunuculuk/katılımcı paradigma ile uyumlu hale gelmesine neden oldu.
Bu paradigmanın özellikleri, özellikle yetkilendirme, işbirliği ve değişim yönelimi, Gube’nin tartışmasında açıkça görülmektedir. Ayrıca bir savunuculuk/katılımcı paradigma ile tutarlı olan, etnografik ve anlatısal sorgulama stratejilerini kullanmanın niteliksel yaklaşımıdır.
Açık uçlu sorular sorar ve araştırmacının kesin bir şekilde katılımcı olarak konumlandırılmasını sağlayan araştırma uygulamalarını benimser. Bu yaklaşımda kişisel değerlerin kazandırılması, araştırma katılımcıları ile paylaşım ve işbirliği yapılması ve katılımcıların ortamının incelenmesi kabul gören uygulamalardır.
Araştırmacının rolü ve sesi, araştırmada hikaye kullanımını gösteren bölümde de açıkça görülmektedir. Yazarlar, savunuculuk/katılımcı çerçeveyle desteklenen niteliksel, otoetnografik bir yaklaşımın seçimi yoluyla, resmi ve gayri resmi mentor-menti ilişkileri içindeki güç ilişkisini keşfederler.
Araştırma Nedir
Bilimsel araştırma
Bir araştırma
İlginç bilimsel araştırmalar
araştırma nedir, nasıl yapılır
Bilimsel araştırma Nedir
Bilimsel araştırma örnekleri
Keşif amaçlı araştırma Nedir
Bu bölüm, iletişim kurmak, öğrenmeyi kolaylaştırmak, karmaşık sosyal olguları göstermek ve değişimi hızlandırmak için hikayenin kullanılmasını savunmaktadır. Kişisel hikayeyi kullanmaları, araştırmanın doğasında var olan güç farklılıklarını telafi etmek için zengin ve derin bir veri tefekkürü sağlar. Ayrıca, araştırma konularının günlük yaşamları ve deneyimlerine yükledikleri anlamlar hakkında iyi kanıtlar sağlar.
Yaklaşımları, Satariyan ve Reynolds ile Getenet ve Beswick çalışmalarında gösterilen literatürden hem temaları hem de alt temaları çizmeye çalışan pragmatist veri analizi yaklaşımlarıyla güçlü bir zıtlık içindedir.
Uygulamaya dayalı araştırma, yalnızca araştırmacılar tarafından veya öğretmenlerle birlikte yürütülebilirken, öğretmenlerin kendileri tarafından yapılan sorgulamalar önemli bir ilgi görmektedir. Öğretmenler öğretim gündeminin profesyonelleşmesine yanıt verdikçe, eylem araştırmasını öğretim uygulamasına dahil etme kavramı giderek artan bir beklenti haline geliyor.
Bunun başlıca nedeni, öğretimdeki uzmanlığın ve öğrenci öğrenme çıktılarındaki gelişimin kasıtlı yansıma, geliştirme ve değerlendirme yoluyla geliştirildiği anlayışıdır. Yeni ufuklar açan çalışmaya dayanan eylem araştırması, hem derinlemesine düşünmeyi hem de eylemi içerir.
Bununla birlikte, eylem araştırması yapmak, sürecin ve onun teorik temelinin bir düzeyde anlaşılmasını gerektirir. Satariyan ve Reynolds tarafından yazılan bölüm, bu sürece girişen öğretmenler için bir temel olarak yansıtma ve eylem araştırması arasındaki ilişkinin özlü bir açıklamasını sunar. Pragmatist paradigmaya sıkı sıkıya bağlı olan eylem araştırması, “neyin işe yaradığına” odaklanarak gerçek dünyada toplanan birden çok kanıt kaynağına dayanır.
Satariyan ve Reynolds, eylem araştırması projeleri yürütmek için bir çerçeve çizerek, bu uygulamayı benimsemek isteyen öğretmenler için bir yol haritası sunuyor. Yansıma literatürü tarafından desteklenen beş aşamalı süreçleri, eylem araştırmacılarının sorması için anahtar sorular sağlar.
Soru temelli çerçeve, zaman çerçeveleri ve projenin kapsamı açısından uyarlanabilir, ancak eylem araştırmasının temel unsurları olan planlama, eylem ve değerlendirme döngüsüne sürekli ve amaçlı yansımayı yerleştirmeyi amaçlar.
Benimsenen yaklaşım, araştırma probleminin amaçlı bir şekilde keşfedilmesi yoluyla teori ve praksis arasında bağlantı kurmaya çalışır. Neyin işe yaradığına dair bir anlayış geliştirmeye ve problemler hakkında bilgi elde etmek için problemlerin çözümlerini incelemeye vurgu yapılır.
Getenet ve Beswick tarafından Eğitimsel Tasarım Araştırması (EDR) kullanılarak yapılan çalışma da pragmatist paradigmadan ortaya çıkmaktadır. EDR, öğrenme, öğretme ve değerlendirmenin sistematik doğasını kabul ederek sınıfları dönüştürmek için müdahaleler tasarlamayı ve değerlendirmeyi amaçlar. Bir metodoloji olarak, eğitim sonuçlarını iyileştirmek için yinelemeli süreçleri kullanarak hem sistematik hem de esnektir.
Eylem araştırması ile pek çok paralelliği olan EDR, araştırmacıları ve öğretmenleri işbirliğine dayalı bir düzenlemeye dahil etmek için daha da ileri gider. Bu, pratikte bulunanların ilgili teori tarafından desteklenmesini, bunlarla ilgili olmasını ve buna daha fazla katkıda bulunmasını sağlamak içindir.
Getenet ve Beswick, öğretmenler için bir mesleki gelişim programının etkililiğini araştırmak için EDR’yi seçti. Çalışmayla ilgili tartışmalarında, bu metodolojik seçimin gerekçesini ve soruşturmayı yürürlüğe koymak için EDR sürecinin nasıl izlendiğini açıkça ortaya koyuyorlar.
Toplanan nicel ve nitel verilerin alaka düzeyi ve aralarındaki ilişki açıkça belirtilmiş ve bu metodolojinin uygulamada nasıl kullanılabileceğine bir örnek teşkil etmiştir. Araştırmacılar ve uygulayıcılar arasında işbirlikçi bir model olarak, “uygulamanın özelliklerini ve teoriyi kendi bağlamında yinelemeli olarak uyarlamanın ve keskinleştirmenin potansiyel avantajlarını” özetlemeyi amaçlıyor.
adlı bölüm, yapılandırmacı paradigma tarafından desteklenen bir projeyi göstermektedir. Araştırması, bir katılımcı/gözlemci olarak yaşadığı veri toplama deneyimlerine dayanmaktadır. Zicus, araştırmasını büyük ölçüde karşılaştığı dilbilimsel zorluklardan yararlanan etnografik bir yaklaşımla aktarıyor.
Asya, Güney Amerika ve Grönland’daki araştırma yolculuğu, dil ve dilbilimin, bir araştırmacının anadili olmayan biri olarak kat etmesi zor olan kültürel yapılara nasıl bağlı olduğunu vurguluyor.
Ortak çalışanlar ve araştırma katılımcıları ile karşılıklı anlayışa varmak için dil zorluklarının üstesinden gelmenin önemini vurgular. Bu, dillerde akıcılık olmaması nedeniyle konuşmaların ve kültürlerin kusurlu veya yüzeysel olarak anlaşılmasına yol açabilecek araştırma üzerindeki etkiyi ortadan kaldırmak için gereklidir.
“odev.yaptırma.com.tr“ ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!
Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.