Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma
Araştırma Sorusunu Tanımlama
Araştırma soruları, tam olarak neyi anlamaya çalıştığımıza odaklanarak çalışmamızın amacını daha da daraltmamızı sağlar. Araştırma soruları yazmaya başlamanın en iyi yolunun kendime bir dizi zaman odaklı tarama sorusu sorarak başlamak olduğunu buldum:
• Geçmiş: Sorunlu alan hakkında halihazırda bilinenler nelerdir?
• Sunum: Araştırma çalışmamı yürüterek problem alanıyla ilgili hangi spesifik soruları cevaplamak istiyorum?
• Gelecek: Sorunlu alanda hangi araştırma talep ediliyor?
Bunu takiben, aşağıdaki özelliklerin karşılandığından emin olmam gerekiyor:
1. Araştırma sorusu amaç ifadesinden türetilmiştir.
2. Araştırma sorusu açık ve odaklıdır.
3. Araştırma sorusu, problem bildirimiyle aynı kriterlere bağlıdır:
A. Araştırmacı için ilginçtir.
B. Kapsamı yönetilebilir.
C. Araştırmacı gerekli zamana, bilgiye ve kaynaklara sahiptir.
D. Veriler toplanabilir ve analiz edilebilir.
E. Problemi araştırmak teorik veya pratik öneme sahiptir.
F. Sorunu araştırmak etiktir.
Sorun bildirimimiz ve araştırma amacımız bağlamında bu yönergeleri takip ettiğimizden emin olarak, önerilen çalışmamızdan tam olarak ne öğrenmek istediğimize dair bir fikir edineceğiz.
Bu soruları cevaplamanıza izin vermek için problem alanıyla ilgili literatürü okumanın önemli olduğuna tekrar dikkat edin; bu özellikle alan hakkında zaten bilinenler (yani Geçmiş sorusu) ve alanda hangi araştırmanın yapılması gerektiği (yani Gelecek sorusu) için geçerlidir.
Daha önce de söylediğim gibi, bazı öğrenciler sırf “Edebiyatın İncelenmesi” başlıklı bir öneri yüzünden tüm okumaların o alanla sınırlı olduğu fikrine kapılıyor. Hiçbir şey gerçekten bu kadar uzak olamaz; alanla ilgili olarak daha önce yazılmış olanı anlamak, tezin her yönünün temelini oluşturur.
Metodolojik Hareket Noktası
Araştırma soruları çalışmamızın odak noktasını daralttığı için, birçok araştırmacı bunları metodolojik hareket noktası olarak görmektedir.
İyi bir araştırma sorusu, aşina olmamız gereken literatürde bize yol gösterecek ve ardından araştırma sorusunu yanıtlamak için kullanabileceğimiz sağlam bir araştırma yöntemine yönlendirecektir. Bu konuyu daha sonra çok daha ayrıntılı olarak ele alacağız, ancak şimdi ayaklarımızı ıslatarak araştırma sorusu ile araştırma yöntemi arasındaki ilişkiyi daha iyi anlayacağız.
Kitapta bu noktaya kadar, nitel veriler ile nicel veriler arasındaki farklardan kısaca bahsettik ve söylediğim gibi, araştırma çalışmanızın bu erken noktasında, kullanmayı planladığınız veri türünü zaten biliyor olabilirsiniz.
Hangi durumda olursa olsun, topladığınız veriler yapacağınız çalışmanın türünü belirler; nicel araştırmalar nicel (yani sayısal) verileri, nitel araştırmalar nitel verileri (örneğin, konuşma, anlatı) kullanır ve karma yöntem araştırması hem nicel hem de nitel verileri kullanır. Yazı dizisinin ilerleyen kısımlarında çok daha fazla ayrıntıya gireceğiz, ancak şimdilik her yöntemin kapsayıcı özelliklerini tartışalım.
Bir araştırma problemi örneği
Problem TANIMLAMA örnekleri
Bilimsel araştırma sorusu
Tez araştırma sorusu örnekleri
Problemi TANIMLAMA Nedir
5. tane araştırma sorusu
Araştırma problem cümlesi örnekleri
Araştırma problemi nasıl yazılır
Kantitatif Metodolojiler
Nicel araştırmalar genellikle “eğer” veya “yaptı” araştırması olarak tanımlanır. Araştırmacı, sayısal verileri toplayıp analiz ederek “bir şey oldu mu”, “bir şey oldu mu” ve “bir şey ne derecede oldu” belirlemek istiyor.
Bu tür çalışmalar doğası gereği tümdengelimlidir çünkü sonuçlar baştan belirtilen hipotezleri test etmek için kullanılabilir. Örneğin, kısa bir süre önce ülkemizin ara seçimleri yapıldı ve Florida’daki oy pusulasındaki en önemli konulardan biri tıbbi esrarın yasallaştırılmasıydı.
Anketörlerin çoğu tasarının kolayca geçeceğine inanıyor, ancak diğerleri geleneksel olarak muhafazakar olan 65 yaş ve üstü yaş grubunun buna karşı oy kullanmasından endişeliydi. Bir anket kuruluşu, bunun endişe edilmemesi gerektiğini düşündü; eski neslin ergenlik ve genç yetişkinlik yılları, Amerika Birleşik Devletleri’nde gençliğinin liberal bakış açılarıyla tanınan bir dönem olan 1960’lardı.
Diğer anketler bu yaş grubundan destek gösterdi çünkü birçoğu, seçmenler yaşlandıkça kapabilecekleri hastalık türlerinin veya durumların tıbbi esrar kullanılarak hafifletilebileceğini düşünüyordu. Bu nedenle anketörler, 65 yaş ve üstü seçmenlerin tercihleri ile daha genç yaş gruplarındaki seçmenlerin tercihlerinde bir fark olmayacağını varsaydılar.
Peki ne oldu? Seçim Günü geldi ve girişim başarısız oldu; Onay için oyların %60’ına ihtiyaç vardı, ancak yasayı destekleyenler %3 eksik kaldı. Kendi merakım için, yaş gruplarının gerçekte nasıl oy kullandığını kendi gözlerimle görmek için sonuçların derinliklerine indim; kısacası nitel veriler topladım.
İster inanın ister inanmayın, yaşlılar tarafından onaylanacağını öne süren önceki anketlere ve hipotezlere rağmen, ezici bir farkla yasallaşmasını sağlam bir şekilde reddettiler. Bu nedenle, kendi yaş gruplarındaki seçmen sayısı genel sonuçları etkilemeye yetti; bu, hipotezlerinin neden bu kadar asılsız olduğunu bulmanın artık anketörlere ve politikacılara kalmış olduğu anlamına geliyor. Bu da bizi nitel araştırma fikrine götürür.
Kalitatif Metodolojiler
Birçoğunuz “Kim?”, “Ne?”, “Ne zaman?”, “Nerede?”, “Neden?” ve “Nasıl?” soru zamirlerini hatırlarsınız. gramer ve lisede öğrendiğimiz. Öğretmenlerimiz, onları anlamanın önemli olduğunu çünkü bilgi toplamak için gerekli olduklarını açıkladılar.
Onların haberi olmadan, iyi bir nitel araştırmacı olmamız için zemin hazırlıyorlardı çünkü bir olayı veya durumu daha iyi anlamaya çalışırken sorduğumuz sorular tam olarak bunlardı.
Görüşmeler ve dökümler gibi kaynaklardan toplanan veriler, sonuçların belirli bir olayı veya senaryoyu daha iyi anlamak için kullanılabileceği düşüncesiyle tümevarımsal olarak analiz edilir. Örneğin, şu anda çevrimiçi yüksek lisans programlarından kaynaklanan yıpranmayı araştıran bir çalışmayla ilgileniyoruz.
Endişe, bu tür programların daha yaygın hale gelmesi, ancak yıpranma oranının geleneksel yüksek lisans programlarında bulunandan daha yüksek olma eğiliminde olmasıdır.
Bu kaygıyı daha iyi anlamak için bu tür programlardan ayrılan ve programdaki deneyimlerini anlamaya çalışan öğrencilerle “Neden çevrimiçi bir programa kaydolmaya karar verdiniz?” ve “Programda öğrenci olarak görev yaptığınız süre boyunca okulu bırakmanıza neden olan ne oldu?”
Birkaç öğrenciyle görüşerek, onlara yardımcı olacak yeni araçlar, prosedürler veya politikalar geliştirerek ele alabileceğimiz ortak temalar veya sorunlar arayarak araştırma sorularımızı yanıtlayabiliriz. Umarım bunlar okulu bırakma oranını düşürmeye yardımcı olabilir.
“odev.yaptırma.com.tr“ ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!
Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.
Herhangi Bir Alan Bulunamadı.