Şikayet Yazısı Oluşturma

Şikayet Yazısı Oluşturma


Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma


Şikayet Yazısı Oluşturma

Yazılı Şikayetler

Kendi kelimelerinizin ne söylediğini nasıl analiz edeceğinizi anladığınızda, çevrenizdeki yazıları analiz etmek için daha iyi bir konumda olursunuz. Yazılı şikayetlerle uğraşırken son derece yardımcı olur. Bunların nasıl mutlaka gelenek kaybı anlamına gelmediğini daha kolay anlayabilirsiniz. Aksine, olumlu bir sonuca dönüştürmek için yararlı geri bildirim olabilir.

Memnun olmayan bir müşterinin memnuniyetsizliğini size söylemeyip onun yerine başkalarına söylemesinden kesinlikle daha iyi bir senaryodur. Kötü haber kesinlikle hızlı yayılır ve rakipleriniz pahasına yeni işler kazanabilir.

Müşterinin şikayet etmek için yazmasına neyin neden olduğunu anlayın. Bir müşterinin İngilizce yazılı şikayetini başarılı bir sonuca dönüştürmek istiyorsanız, ilk adım bir şeylerin ters gittiğini anlamak olabilir. Belki bir sipariş yanlıştı. Belki müşteri kötü hizmeti başka bir şekilde algılamıştır.

Ana dilin kullanıldığı yerlerde bile sorunlar olabiliyor. Öyleyse, İngilizce yazmakla ilgili sorunlar olduğunda daha ne kadar çok sorunun ortaya çıkabileceğini hayal edin. Yazarların İngilizce ders kitaplarından standart ifadeler aldıkları ve kullanımlarını uygun şekilde özelleştirmedikleri durumlarda bu sorunların ortaya çıkabileceğini unutmayın.

 Doğrudan okuyucularınızla konuşan, olayları onların bakış açısıyla gören ve onları döngüde tutan etkileşimli İngilizce yazı oluşturmak için Web 2.0 kavramlarını uygulayın. Bu ilkeleri yazdığınız her şeye uygulayın – yalnızca web için yazdıklarınıza değil. Bu, Word Güç Becerileri 2.0’dır.
 Harika yazmanın öylece gerçekleşmediğini anlayın: onu siz ve okuyucularınız için çalışacak şekilde tasarlarsınız.
 İş için İngilizce yazmak, başarılı olmak için sonuç odaklı olmalıdır.
 Sadeliğin nasıl etkileyebileceğini ve bunu nasıl başaracağınızı anlayın.
 Müşterilerinizin endişelerine odaklanın; bunları yazınızda ele alın ve engellemeye çalışın.
 Doğrudan İngilizce ders kitaplarından alınan standart ifadelerin ve kelimelerin nasıl felaket olabileceğini anlayın.

Bugün için doğru kelimeleri belirleyin. Dinozorlar, değişen çevreye uyum sağlayamadıkları için hayatta kalamadılar. Bazı işletmelerin bu dinozorlarla ortak bir yanı var. Başarıyı sürdürmek için, iş yazınızı ne zaman uyarlayacağınızı ve yenilik yapacağınızı bilmeniz gerekir. Ancak yanlış tasarlanmış bir değişiklik felaket için bir reçete olabileceğinden, doğru sınırları belirleyin.

Teşekkürleri İletmek

Bir mağazadayken bir şey almaya karar verdiğinizde, bu o perakendeci için güzel bir haberdir. Peki tüketici olarak ödeme yapmak için kasaya gittiğinizde ne bekliyorsunuz? Kasiyerin nazik davranacağını mı? ‘Teşekkür ederim’ diyeceklerini mi? Çoğu insan bunu müşteri hizmetlerinin asgari bir ifadesi olarak bekler. Ya kasiyer bir iş arkadaşıyla sohbet etmekle “meşgulse” ve görünüşe göre size hizmet etme zahmetine katlanamıyorsa; bu neyi ifade ediyor? Ya da öderseniz ve teşekkür edilmezse?

Kabul edilmedikleri takdirde çoğu insan sinirlenir (en yumuşak huylu olanlar bile bu rahatsızlıklarına şaşırabilir). Neyse ki bunun tersi doğrudur: perakendeciler olumlu müşteri deneyimleri yarattığında mutlu oluruz. Öyleyse neden iş yazışması söz konusu olduğunda, kuruluşlar alıcıların adetleri için rutin olarak teşekkür etmiyorlar mı? Evet. Faturalarım her zaman şöyle biter: “Gelenekleriniz için teşekkürler.”

Henüz yapmadıysanız, her müşteriye gelenekleri için yazılı olarak aktif olarak teşekkür edip edemeyeceğinizi düşünün. Sonuçlara hoş bir şekilde şaşırabilirsiniz.


İngilizce şikayet mektubu örneği kısa
Restaurant şikayet mektubu İngilizce
Şikayet mektubu örneği
Türkçe şikayet mektubu örneği
Otel şikayet mektubu örneği
Kısa şikayet mektubu
Otel şikayet mektubu örneği İngilizce
Çeviri


Mesajlarınızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtmak için iş yazılarınızı en iyi nasıl kullanacağınızı sorgulayın. Bunu yapmana nasıl yardımcı olabilirim? Peki, bir kontrol listesi tutun. Geçmişten geçerliliğini ve dolayısıyla yararlılığını yitirmiş sözcük ve ifadeleri eleyerek bugün için doğru sözcükleri belirleyin. Bunların ne olabileceği hakkında size bir fikir vereyim.

Eskiden, yazarların şirketlerin erkekler tarafından yönetildiğini varsaydıkları, ancak uzun zamandan beri gözden düştüğü iş İngilizcesi yazışmalarında geçerli bir açılımdı. Giderek “politik olarak doğrucu” bir dünyada, bir şirketin mutlaka erkek patronlar tarafından yönetildiğini varsaymak bir gaf olabilir.

Durum buysa, bu açılış hala geçerlidir, ancak bir şirkete yazmanız gerekiyorsa ve mektubunuzu kime göndereceğinizi bilmiyorsanız, yazmaya başlamadan önce bulmaya çalışın. Bunun mümkün olup olmadığını kontrol etmek için şirketin web sitesine bakın veya bir telefon görüşmesi yapın. Aksi takdirde, mektubunuza veya e-postanıza başlayabilirsiniz.

İşte dünkü yazımdan bir örnek. Herhangi bir sözleşmenin parçası olması amaçlanmamıştır; tamamen bir proje yöneticisinin ekibine tavsiyesidir. Bu ikinci versiyon özlüdür ve ne hakkında olduğunu vurgulayan bir başlık içerir. Aynı derecede doğru, peki ilk, uzun soluklu, eski moda versiyonu yaratmanın avantajı neydi?

Bu örnekler bile zaman içinde değişmek zorunda kalabilir. İngiliz dili değişiyor ve başka şeyler de ilerliyor. İş hedefleri, kuruluşların vizyonları ve değerleri gibi değişir.

Bu, ilgili bilgileri güncellemeniz ve bunu kuruluşunuz genelinde basamaklandırmanız gerektiği anlamına gelir. İşiniz geliştikçe, iletişiminizi dışarıdaki müşterilerinize ve tedarikçilerinize de uyarlamanız gerekecektir. Tüm İngilizce yazılarınız tutarlı bir şekilde okuyucuların ihtiyaçları ve beklentileri ile ilgili olmalıdır.

Artık kullanmaktan kaçınmak isteyebileceğiniz, kullandığınız İngilizce kelimeler hakkında bir fikriniz var mı? Ve kullanmanız gerektiğini düşündüğünüz daha modern bir his uyandırabilecek kelimeler?

Bunları şimdi yazın ve gelecekte listeye eklemeye devam edin. Bulgularınızı iş arkadaşlarınızla paylaşın ve fikir alışverişinde bulunun.

İş hayatında açık fikirli olmanız ve bazen bazı şeyleri ‘öğrenmeniz’ gerekir. Önceki bölümlerde önerdiğim gibi, belki de başlangıçta size öğretilen yolun adapte edilmesi gerekiyor. Belki sana yanlış şeyler öğretildi; bugün iş için gereğinden fazla akademik yazıyor olabilirsiniz. Belki de İngilizce öğretmeniniz size pasif sesi nasıl kullanacağınızı doğru bir şekilde öğretmiştir, bugün iş dünyasının bunu aktif olarak ifade edilen sade İngilizce lehine büyük ölçüde reddettiğinin farkında değildir.

Öyleyse, şeyleri nerede “öğrenmeniz” gerektiğini belirleyin. Bazen bunu, doğru anladıklarını hissettiğiniz yerde başkalarının yazılarını gözlemleyerek yaparsınız. Bir noktaya kadar, onların en iyi uygulamalarını yansıtabilirsiniz. Etkili bir öğrenme yöntemi olabilir.


odev.yaptırma.com.tr ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!



Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.


Bir yanıt yazın