Proje Paydaşları

Proje Paydaşları


Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma


Proje Paydaşları

Bazen, tüm ağır işi teknoloji yapıyormuş gibi görünüyor. Ancak daha yakından bakıldığında, teknolojiyi üretenin her zaman insanlar olduğu ortaya çıkıyor. Projelerde, bu hareket ettiren ve sarsan paydaşlar olarak adlandırırız. Bir proje yöneticisinin ilk görevi bu paydaşları belirlemektir.

Müşteriler, karar vericiler, satıcılar ve çalışanlar açıkça bu gruba aittir, ancak daha geniş anlamda, projeye katılan veya sonucundan etkilenen herkes bir paydaştır.

Paydaşların belirlenmesi birincil görevdir çünkü projenin tanımlama ve planlama aşamalarındaki tüm önemli kararlar bu paydaşlar tarafından alınır. Bunlar, proje yöneticisinin rehberliğinde, projenin hedefleri ve kısıtlamaları üzerinde anlaşmalar yapan, strateji ve programları oluşturan ve bütçeyi onaylayan kişilerdir.

Bu tanımlama devam eden bir görevdir. Projenin ilk aşamaları boyunca, proje yöneticisi paydaşların kim olduğunu ve hangi rolleri oynayacaklarını netleştirmeye devam etmelidir.

Bu bölüm beş ana paydaş olan proje yöneticisi, proje ekibi, fonksiyonel yönetim, sponsor ve müşterinin rollerini ve her birinin projenin başarısı üzerindeki etkisini açıklamaktadır. Bunların hepsinin rol olduğunu akılda tutmak önemlidir. Bu nedenle, bir veya daha fazla kişi tarafından doldurulabilir ve bir kişi daha fazla oynayabilir.

PAYDAŞLAR BAŞARILI BİR PROJENİN KALBİDİR!

Müşteri her zaman haklı olabilir, ancak proje yöneticilerinin farklı bir mantrası vardır: “Paydaşları memnun edin!” Müşterinin taleplerini yerine getirmek yeterli değildir; başarılı projeler tüm paydaşların beklentilerini karşılamalıdır. İlk proje başarı faktörünün, proje ekibinin, müşterinin ve yönetimin projenin hedefleri üzerinde hemfikir olması gerektiğini belirttiğini unutmayın.

Tüm paydaşları memnun etmek zor bir hedeftir, özellikle projede daha sonra yeni talepler ve gerekliliklerle ortaya çıkarlarsa (bu olabilir!). Bu nedenle, proje yöneticilerinin en başından paydaşların tam olarak kim olduğunu ve ne istediklerini bilmesi çok önemlidir. Ancak o zaman paydaşları memnun etme birincil görevlerini yerine getirebilirler.

Proje yöneticilerinin her bir paydaşı memnun etmesi gerekebilir, ancak her birinden de değerli katkılar alacaklardır. Bir projede yer alan tüm tarafların, projenin başarısında hayati bir çıkarı vardır ve her birinin yapacakları önemli bir katkı vardır. Yetki, finansman veya ürün gereksinimlerindeki uzmanlık olsun, başarıyı sağlamak için tüm katkılara ihtiyaç vardır. Kilit paydaşlardan birinin eksik olduğu projelerin aniden durması veya yoldan çıkması muhtemeldir.

Paydaşlar Nasıl Belirlenir?

Bazen paydaşları belirlemek kolaydır; diğer zamanlarda dışarı çıkıp onları bulmalısın. Paydaş ararken “Müşteri kimdir?” veya “Proje ekibi kimdir?” “Kim katkıda bulunacak?” diye sorun.

Bir proje yöneticisi projeye ne katar? Büyü veya daha doğrusu pratik büyü. Bir senfoni şefinin orkestrayı müzikteki sihri ortaya çıkarması için yönlendirmesi gibi, proje yöneticisi de bir projedeki tüm farklı grupların uyum içinde hareket etmesini sağlamalıdır.

Projeyi planlarken, paydaşları belirlerken, maliyet aşımlarını izlerken veya anlaşmazlıklarda hakemlik yaparken, proje yöneticisi herhangi bir projede birincil role sahiptir. Ve çeşitli görevleri dengelemek, proje yöneticilerini sihirbaz gibi gösterebilirken, bu sihrin temelini oluşturan beceriler öğrenilebilir.

Bu kitap çoğunlukla proje yöneticilerinin projelere yaptığı katkı hakkında olduğundan, buradaki açıklama kısadır; ancak bir noktaya değinmek gerekiyor. Proje yöneticisi seçildikten sonra, kendisininki de dahil olmak üzere projedeki paydaş rollerini açıkça tanımlamalıdır.


Proje paydaşları örnek
Birincil paydaşlar kimlerdir
Proje paydaşları nedir
Dış paydaşlar KİMLERDİR
Paydaş Nedir
Proje paydaş yönetiminde bulunması gereken Adımlar
Proje BAŞLATMA Belgesi
Projeyi etkileyen ve projeden etkilenen tüm kişi ve


Proje yöneticisi şuna benzer sorular sormalıdır: “Benim yetkim nedir?” “Kime rapor vereceğim?” “Bu, diğer sorumluluklardan kurtulacağım anlamına mı geliyor?” Beklentilerim neler? Proje yöneticisi iseniz, aynı zamanda önemli bir paydaşsınız. Kendinizi tatmin etmeyi unutmayın.

İşi kim yapacak? Cevap, proje yöneticisi ile birlikte proje ekibidir. Projeye zaman, beceri ve çaba harcayan tüm grup ve bireyler ekip üyesi olarak kabul edilir. Şirketten projeye atanan kişilere ek olarak, bunlar arasında yükleniciler, satıcılar ve hatta müşteriler yer alabilir.

Ekip üyeleri olarak müşteriler kavramı kafa karıştırıcı görünebilir, çünkü proje tarafından hizmet edilenler onlardır. Ancak müşterilerin gerçekleştirecekleri belirli proje görevlerinin olması alışılmadık bir durum değildir. Örneğin, bilgi sistemleri projelerinde, müşteriler genellikle sistem tanımlama ve tasarım aşamalarında aktif katılımcılardır. Ya da, proje yeni bir ofis kompleksine geçişi içerdiğinde, müşteri yeni tesisin işletilmesiyle ilgili eğitimi organize etme sorumluluğunu alabilir.

Ekibin bir parçası olacak kişilerin belirlenmesi, projenin başlangıcında, tanımlama ve planlama sırasında gerçekleşir. Bu süreç, ekip üyeleri projedeki sorumluluklarını ve rollerini kabul ettiklerinde tamamlanır.

Baştan sona bu süreçteki adımlara bakalım:

• Görevler, farklı beceri gereksinimleri ortaya çıkana kadar parçalanır.
• Proje yöneticisi ve sponsor daha sonra gerekli becerilere sahip kişi ve kuruluşları işe almaya başlar.
• Proje yöneticisi, bu yeni ekip üyelerinin katılımını müzakere eder.
• Yönetici planı netleştirir ve tüm üyelerin planı anlamasını sağlar.
• Ekip üyelerinin sorumlulukları, hem çalışma bildiriminde hem de proje planında belgelenmiştir.

Küçük projelerde temel oyuncuları belirlemek genellikle kolaydır, ancak büyük projelerde çok daha zor ve zaman alıcıdır. Ancak bu süre iyi harcanmıştır çünkü proje ekibinin yapısı projenin başarısı için kritik öneme sahiptir.

Küçük Rollere Sahip Ekip Üyelerini Bilgilendirin

Birçok ekip üyesi temel ancak küçük roller oynar. Yönetici olarak, bu yarı zamanlı veya geçici üyeler ile çekirdek ekip arasında ayrım yapmanız gerekecek çünkü iletişim stratejileri her biri için farklı olacaktır.

Örneğin, başka bir departmandan kişiler, projenizin çabasının yüzde 10’undan daha azına katkıda bulunabilir ve yalnızca birkaç haftalığına dahil olabilir. İşleriyle ilgili herhangi bir ilerlemeyi, gerçekten dahil olmadan önce iletmeniz gerekecek, ancak her haftalık durum toplantısına katılmaları gerekmeyecektir.

Ek olarak, çok özel becerilere sahip bazı kişiler, projenize çok sınırlı ama önemli bir katkı sağlayabilir. Onları yalnızca görevleriyle ilgili ilerlemeden haberdar etmek istemeyeceksiniz, aynı zamanda projeniz için uygun olup olmadıkları konusunda onlara danışmak zorunda kalacaksınız.


odev.yaptırma.com.tr ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!



Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.


İletişim Formu

* işareti olan alanlar zorunludur

Talep Formu

İşleriniz Ankara'da Billgatesweb şirketi garantisiyle yapılmaktadır.

0312 276 75 93 (Telefonlara cevap vermiyoruz. Mail kanallarını kullanabilirsiniz.)

+ 90 542 371 29 52 (Whatsapp mesaj yoluyla ulaşabilirsiniz.)

bestessayhomework@gmail.com (Belgelerinizi Buraya Gönderin)

Aşağıdaki formu doldurup, anında fiyat teklifinizi alın.

Almak İstediğiniz Hizmet *
İntihal Raporu İstiyor musunuz? (Standart olarak %15 altında hazırlanacaktır)
yazar avatarı
odev yaptirmasitesi

Bir yanıt yazın