Ücret Oranları Sorunu

Problem Bildirimi


Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma


Problem Bildirimi

Problem bildiriminin özelliklerini tanımladık ve tartıştık. Şimdi bunları bir araya getirmeli ve aşağıdaki kriterleri kullanarak gerçekten iyi bir problem bildirimi yazmayı öğrenmeliyiz.

Sorun Bildirimleri Açık ve Özlü Olmalıdır!

Bir sorun bildirimi yazarken akılda tutulması gereken en önemli şey, okuyucunun sorunun ne olduğunu anlaması gerektiğidir; mümkün olduğu kadar açık ve öz bir şekilde ifade edilmelidir. Bu konuya daha önceki bir bölümde değinmiştik ancak bunun ne anlama geldiğini tam olarak anladığımızdan emin olmak için başka bir örneğe bakalım. Bunun gibi bir sorun bildirimi almak benim için yaygın bir durumdur.

Bu ne anlama gelir? Yazarın söylemeye çalıştığı şey açık ve özlü mü? Bu durumda değil; Yazarın sorunu daha net ifade edebilmesi için öğrenci katılımı ile öğrenme yönetim sistemleri arasındaki ilişkiyi kurması gerekmektedir.

Geriye dönüp baktığımızda, bu ifade altı kriterimizi karşılıyor mu? İlk olarak, bunun araştırmacı için ilginç olmasını ve gerekli zamana, becerilere ve kaynaklara sahip olmasını umabiliriz; değilse, neden sorunu araştırmak istesin ki?

Daha sonra, problem kesinlikle sayısal verilerin toplanması ve analizi yoluyla analiz edilebilir ve bunun araştırılmasının pratik önemi vardır. Sorunu araştırmak etik olacak gibi görünüyor, ancak yine kurumsal bir inceleme paneli bunu bizim için doğrulayabilir. Son olarak sorunun kapsamı okulumuzla sınırlı olduğu için yönetilebilir düzeydedir.

Burada yine araştırmacının problemle ilgilendiğini ve onu düzgün bir şekilde incelemek için gerekli bilgi, beceri ve zamana sahip olduğunu varsayıyoruz. Bu sorunun araştırılması hem teorik hem de pratik öneme sahiptir ve sayısal veriler toplanabilir.

Katılımcıların çocuk olması ve tıbbi bir durum için tedavi görmeleri nedeniyle, bu sorunu araştırma etiği ile ilgili hala bir sorun vardır; Bu konuların her ikisi de inceleme kurullarında bir tehlike işareti oluşturur ve çalışma sırasında çocukların sağlığını ve esenliğini sağlamak için yakından incelenir.

Bununla birlikte, sorunun kapsamı bizim en büyük endişemiz gibi görünüyor. Yazarın birlikte çalışmak istediği çocuklar kimler? Amerika Birleşik Devletleri’ndekilerin hepsi mi? Yaşadığı devlet mi? Kısacası, bu problem ifadesi, araştırmacının erişebildiği ve üzerinde çalışabileceği çok daha dar bir kapsamı yansıtmalıdır.

 Değişkenleri Kullanmak

İyi bir problem cümlesi yazmanın ikinci kriteri, araştırılacak değişkenlerin her birinin dahil edilmesi gerektiğidir.

Örneğin, çevrimiçi yönetim sistemleri ile öğrenci bağlılığı arasındaki ilişkiyi araştırmak istediğimiz problem ifadesinde başka değişkenlere problem ifadesinde yer verilmemiştir. Başka bir durumda, farklı piyano üreticileri ile müzisyenler tarafından algılanan kalite arasındaki ilişkiyi araştırmak isteseydik, bu problem ifadesinde yanlış bir şey olur muydu?

Bu durumda, nedeni açıklayan bir değişkeni, farklı piyano üreticilerini dahil ettik, ancak algılanan kaliteyi ölçen bir değişken yerine, “piyano tonu” olarak adlandırılan bir değişkenimiz var; bunlar tamamen farklı iki şeydir. Bir piyanonun algılanan kalitesi iyi olabilir, ancak ton çalınma veya akort edilme şeklinden etkilenebilir.

Bu ifade kriterlerimizi karşılıyor gibi görünüyor; her iki değişken de, köpeğin satın alındığı yer ve eğitilebilme yetenekleri dahildir. Bununla birlikte, bu bölümde geriye dönüp düşündüğümüzde, bu sorun bildirimiyle ilgilenmemiz gereken başka sorunlar var mı?


Yüksek lisans tez araştırma Yöntemleri
Bilimsel araştırma tez örnekleri
Nitel araştırma tez örnekleri
Tez araştırma yöntemleri
Tez yöntemleri nelerdir
YÖK Tez
Yüksek lisans tez önerisi örneği pdf
Tez problemi nasıl Yazılır


Sorunu incelemenin pratik veya teorik bir önemi olmadığını iddia ediyorum; Sonuçta, ne fark eder? Bir köpek satın almak söz konusu olduğunda, birini seçmenin eğitim potansiyelinden çok daha fazla faktörü yok mu? Ayrıca, eğitilmeleri kolaysa, nereden geldikleri kimin umurunda?

Araştırmanın altında yatan en büyük tuzaklardan biri de burada yatıyor; çok fazla insan kişisel inançlarını veya hedeflerini destekleyen şeyleri “ispatlamak” veya araştırma yapmak ister.

Bu benim açımdan oldukça büyük bir varsayım, değil mi? Diyelim ki araştırma yapıyorum ve yeni teknoloji elde ettikten sonra başarının arttığını gösteriyorum? Bir şey kanıtladık mı? Kesinlikle hayır! Başarıyı etkileyen çok fazla şey var: öğrencilerin kendileri, müfredattaki bir değişiklik, öncekilerden farklı bir şekilde çalışanlar vardır

Aynı zamanda, başarı düşerse ne olur? Tabii ki değil; teknolojinin öğrenci başarısı üzerinde herhangi bir etkisi olup olmadığını bilmiyoruz. Herhangi bir şeyi “ispatlayabileceğimizi” varsaymak için başarıyı etkileyen çok fazla faktör vardır. Yukarıdaki sorun bildirimi yerine, aşağıdakine ne dersiniz?

Bu durumda, çok net ve özlüyüz. Dikkate alınması gereken tüm değişkenleri, bu durumda teknoloji ve başarıyı dahil ettik ve kişisel önyargımızı araya sokmadık. Bu çok iyi bir sorun bildirimi gibi görünüyor.

Hayattaki pek çok şeyde olduğu gibi, tartışmamız gereken bir uyarı var. Sorunun araştırmanın önyargısını engellememesi gerektiğini söylediğimde, bu, araştırmacının bir sorunu belirlerken veya bir sorun bildirimi yazarken kişisel yargısını kullanamayacağı anlamına gelmez. Bir sonraki bölümde bunun harika bir örneğini göreceğiz.

Tez Önerisinin Bir Parçası Olarak Sorun Bildirimi

İyi bir problem cümlesi yazabiliyor olmamıza rağmen, bu bir tez önerisi için yeterli değildir. Okuyucuya sorunun kaynağını açıkça anlatmamız gerekiyor; buna sorunun arka planı diyoruz.

Okuyucuya sorunu araştırmanın neden önemli olduğunu da söylememiz gerekir; biz buna sorunun önemi diyoruz. İyi bir problemin özelliklerini tartışırken bu iki fikre de değindik, ama şimdi bunları bir tez önerisine nasıl dahil edeceğimize bir bakalım.

Bir öğrenci bana olası bir tez fikriyle yaklaştığında, ona baştan tam bir tez önerisi oluşturmamasını söylerim; bunun yerine, bana potansiyel bir sorunun arka planını ve önemini anlatan üç ila beş sayfalık bir makale vermesini istiyoruz.

Arka plan ve önemin sadece kendi kişisel görüşleri olmadığı ve diğer ilgili literatürden destekleyici referansları içermeleri gerektiği konusunda ısrar ediyoruz. Bunu yaparak, öğrencinin tez önerisine iyi bir başlangıç yaptığından eminim. Örneğin, eski öğrencilerimden birinin gerçek bir problem ifadesini kullanalım. 


odev.yaptırma.com.tr ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!



Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.


 

Herhangi Bir Alan Bulunamadı.

Bir yanıt yazın