İLETİŞİM PLANI OLUŞTURMA

İÇERİK ETİĞİ 


Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma


İÇERİK ETİĞİ 

İntihal etiğiyle ilgili pek çok anket ve araştırma yapılmaktadır. Bu çalıştay ilk kez bu yılın başlarında gerçekleştirildi ve yakında daha fazla sayıda öğrenciyle tekrarlanmıştır. Kırk beş öğrenci katıldı. Öğrenciler, lisansüstü derslerinin başındaydı ve biyoloji bilimi konularının tamamını çalışıyorlardı.

Çeşitli geçmişlerden geldiler. Birkaçı ilk derecelerini Üniversiteside tamamlamıştı ama çoğunluğu başka yerlerdendi. Birçoğu yurt dışındandı ve en az 10 farklı milletten vardı.

Bu, birçoğunun anadili olarak İngilizceye sahip olmadığı anlamına geliyordu. Bazıları daha önce etikle karşılaşmıştı, bazıları ise hiç deneyime sahip değildi. Atölye, tüm bu öğrencilerde etik düşünme düzeyini yükseltmek için tasarlandı.

Workshop dört saat sürüyor. Çalıştayın yapısı özetlenmiştir. Tüm öğrencilerin bir arada katıldığı “Biyobilimlerde Araştırma Etiği” konulu bir saatlik ders ile başlar.

Dersin içeriği, bunun arkasındaki bazı felsefi teorilere kısa bir girişle birlikte etik karar vermeyi içerir; etik ve bilim; fabrikasyon, tahrifat ve intihal gibi temel meselelerle profesyonel etik; etik bir boyutu olan iyi uygulama konuları; ve son olarak öğrencilere bu kısa araştırma etiği dersinin neden verildiği vb.

Konunun arka planı, çalıştayın geri kalanı için sahneyi hazırlar; derste, hangi kararların alınacağına karar vermek için başkalarıyla etik konuları tartışmanın gerekli olduğu vurgulanır.

Çalıştayın ikinci kısmı varsayımsal senaryoların grup tartışmalarını içerir. Öğrenciler başlangıçta 12 ila 18 kişilik gruplara ayrılır. Bu grupların her biri daha sonra bir kolaylaştırıcı eşliğinde ayrı bir odaya gönderilir.

Kolaylaştırıcının rolü, öğrencilere cevaplar vermek veya “öğretmek” yerine tartışmaları teşvik etmektir. Daha sonra her grup, tartışılacak bir işyeri senaryosuyla birlikte, dört ila altı öğrenciden oluşan üç küçük gruba ayrılır.

Küçük gruplarında 30 ila 40 dakikalık tartışmadan sonra, öğrenciler daha büyük grupta tekrar bir araya gelirler ve bulgularını diğer öğrencilere sunarlar. Böylece tüm öğrencilere üç konunun her biri hakkında bilgi edinme ve herhangi biri hakkında görüşlerini ifade etme şansı verilir.

Çalıştayın sonunda öğrencilerden isimsiz bir ders değerlendirme anketi doldurmaları istendi. Sonuçlar çok cesaret vericiydi ve bu bölümle ilgili bulguların bir özeti, işyerindeki etik sorunlara ilişkin kısa senaryoların değerlendirilmesini sağlayan grafiklerde gösterilmektedir.

Öğrencilerin büyük çoğunluğu senaryoların düşündürücü, ilgili ve yardımcı olduğunu bildirdi. Bazı öğrenciler birden fazla seçenek işaretlemiştir. Nitekim bir öğrenci, senaryoların ilk bakışta çok basit göründüğü yorumunu yapmış, ancak tartışmadan sonra meselelerin aslında oldukça karmaşık olduğunu fark etmiştir.

Bunlar tam olarak hedeflediğimiz türden sonuçlardı. Benzer şekilde, öğrencilerin senaryo tartışmalarına grup katılımını nasıl algıladıklarına ilişkin olumlu bir derecelendirme göstermektedir. Yüzde 80’den fazlası katılımın iyi veya mükemmel olduğunu düşündü.


Bilimsel intihal örnekleri
türkiye’de intihal örnekleri
İntihal örnekleri pdf
Duplikasyon nedir etik
Akademik etik ihlal örnekleri
Dünyada etik ihlal örnekleri
Bilimsel araştırma ve etik PDF
Etik ihlalleri örnekleri


Oturumlardan birinin kolaylaştırıcısı olarak BC, öğrencilerin canlandırıldığını ve özellikle iş yeri senaryoları hakkında söyleyecek çok şeyi olduğunu doğrulayabilir. Gerçekten de, tartışmaları durdurmakta ve öğrencilerin bir sonraki aktiviteye geçmesini sağlamakta çok zorlanıyordu. Bu bulgular, bu öğretim yönteminin (kolaylaştırılmış tartışmalar) uygunluğuna güçlü bir destek sağlamaktadır.

Bir bütün olarak çalıştayla ilgili dört ifadeye öğrencilerin tepkilerini gösterir. Cevaplar yine olumlu. Sadece yüzde 20’si şu ifadeye katılıyor: “Kursu büyük ölçüde zaman kaybı buldum çünkü işlenen konular hakkında zaten düşündüm.”

Bu rakamın daha düşük olmasını istesek de, yaklaşık yüzde 80’inin faydalı bir şeyler öğrendiğini gösteriyor. “Ders genel olarak ilgimi çekmedi çünkü işlenen konular yaptığım işten çok uzaktı” ifadesine katılan öğrencilerin yüzde 23’ü biraz daha endişe vericidir.

Kursu bir dahaki sefere yürüttüğümüzde, bunun araştırma bilim insanlarıyla ilgisine daha fazla vurgu yapacağız. Ancak ders, bazı öğrencilerin lisansüstü derslerinin en başında yer aldı ve belki de daha önce bu tür sorunlarla gerçekten karşılaşmadılar.

Bununla birlikte, bu ifadeye verilen yanıtlar, bir önceki soruya göre grup tartışmasında bireyler olarak nasıl hissettiklerini daha fazla ortaya koymaktadır. Bu ifadeye katılmayan yüzde 26, göründüğü kadar olumsuz olmayabilir.

Anadili İngilizce olmayan çok sayıda öğrenci vardı ve bazıları istedikleri kadar katkıda bulunamayacaklarını söylediler. Bu son öğrenci grubu için kursu nasıl iyileştirebileceğimizi dikkatlice düşünmeli ve öğrencilerin daha iyi hazırlanabilmesi için senaryoları çalıştaydan önce çevrimiçi olarak sunmayı planlamalıyız.

İntihali önlemeye çalışmanın çeşitli yönleri çevrimiçi olarak verilebilse de, yüz yüze tartışmaların hem öğrencilerin gerçekten ilgisini çekmek hem de resmin tamamını takdir etmelerini sağlamak için çok önemli olduğunu not etmek önemlidir. Bununla birlikte, aşağıda belirtildiği gibi, Moodle VLE aracılığıyla yapılan çevrimiçi tartışmaların, öğrencilerin fikirlerini formüle etmelerine ve paylaşmalarına yardımcı olabileceği açıktır ve bu, gelecekteki gelişim için bir alandır.

Bu bölümde, sanal öğrenme ortamlarının ve düşünmedeki kavramsal değişikliklerin, intihal konusundaki mevcut duruşumuzu şekillendirmeye hizmet eden ve gelecekte yaklaşımımızı geliştirmek için kapsam sağlayan nispeten yeni ve gelişmekte olan iki alan olduğunu tartışacağız.

Bunlar, hem geleneksel hem de çevrimiçi kurslarda iletişimi ve tartışmayı büyük ölçüde geliştirdi. Kurumumuzda, son birkaç yılda farklı  değerlendirmek görev haline geldi. Bulguları sonucunda Moodle, University of tarafından bir dizi nedenden dolayı benimsenmiştir.

Teknik olarak kullanımı kolaydır ve uzmanlık bilgisi gerektirmez, dolayısıyla onu kullanan kurslar içeriği ve uygulamaları üzerinde daha fazla kontrole sahiptir. Kampüs içi ve kampüs dışı öğrenim ve öğretim için uygundur ve öğrenciler ve öğretmenler kurs sayfalarını birlikte “oluşturur”. Tasarımı eğitim odaklıydı ve yaratıcısı, sosyal olarak yapılandırmacı öğrenmeyi teşvik etmektir.


odev.yaptırma.com.tr ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!



Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.


Herhangi Bir Alan Bulunamadı.

yazar avatarı
odev yaptirmasitesi

Bir yanıt yazın