İLETİŞİM PLANI OLUŞTURMA

Araştırmayı Kavrama


Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma


 Araştırmayı Kavrama

Tez yazarlarının çoğu, işlerini yalnızca araştırmaların sunumu ve bunlardan elde edilen sonuçlar olarak düşünür. Kitap yazarları, verilerin halka açık bir şekilde sergilenmesinin ötesine geçmelidir: Malzemeyi iyice çiğnemeli, sindirmeli ve kendilerine ait bir şeye dönüştürmelidirler. Hâlâ özümsenmemiş araştırmaların bazı belirtileri çok fazla tablo ve grafik, çok fazla not, uzun bibliyografyalar, bir dizi çapraz referans ve aşırı listelemedir.

Bazı kitaplarda elbette tablolar önemli ve gereklidir. Sosyal bilimlerin bazı alanlarındaki kitaplar onlarsız güçlükle ilerleyebilir ve bilgisayar, tarihçilerin daha önce hiç yararlanamadığı istatistiksel bilgileri dışarı püskürttükçe, bunlar tarih araştırmalarına giderek daha fazla giriyor.

Ancak metinle karıştırılan tablolar ve grafikler genellikle tezin yeniden canlanmasından başka bir şey değildir. En iyi ihtimalle, bir tablo veya şema yazının akışını keser ve eğer kesintiye izin veriliyorsa, mükemmel bir sebep olmalıdır.

Bir tablo kısaysa, gerçekler genellikle özetlenebilir ve metne dahil edilebilir. Tablo uzunsa ve bilgiler tablo halinde gerçekten daha kolay kavranıyorsa, belki bir eke kaldırılabilir.

Yazarlar araştırmalarına aylar ya da daha büyük ihtimalle yıllar harcadıklarında, herhangi birinden vazgeçmeleri onlar için zordur. Tıpkı bazı insanların orada oldukları için dağlara tırmanması gibi, onlar da ellerinde olduğu için her şeyi kullanırlar.

Alışılmadık bir arşivden yılmaz bir sabırla derlenen rakamlarla dolu bir tablonun gereksiz olabileceğini kabul etmek kolay değil. Ancak bu, tezi kitaba dönüştürmek için gerekli olan, benlikten çalışmaya yönelik tutum değişikliğinin en iyi örneğidir. Yazarlar, tablonun ne kadar zaman, ter, hibe para ve göz yorgunluğu olduğunu unutmak zorundadır. Artık sadece kitabı ve okurlarını düşünüyorlar.

Aynı hususlar notlar için de geçerlidir. Aşırı derecede not edilmiş bir metin, pek çok okuyucunun kalbine ve zihnine giden yol değildir. Bir tez ile bir kitap arasındaki temel farklardan biri, bir tezde daha fazla belgeye ihtiyaç duyulmasıdır, çünkü sınav görevlisinin adayın kaynaklarının değerini ve ne kadar iyi kullanıldığını yargılaması gerekir.

Ancak bir tezden bir kitap çıkarıldığında, okuyucular, en azından kendilerine şüphe nedeni verilene kadar, yazarın kaynaklarının güvenilir olduğunu varsayarlar. Kaynaklar artık çoğunlukla yüzeyin altına batmalıdır. Herhangi biri bir ifadeye itiraz ederse hala oradalar, ancak bu kadar belirgin olmaları gerekmiyor.

Okuyucunun ilgisi araştırmadan yoruma, başkalarının ifadelerinden yazarın kendi ifadelerine, cevher madenciliğinden metalin kendisine kaydı.

Notların azaltılması üzerine kafa yorarken, her birinin hangi kategoriye girdiğini düşünmek iyi olur: (a) alıntı mı, (b) yorum mu, (c) çapraz referans mı, yoksa (d) teşekkür mü? Yazar, elbette, doğrudan alıntıları tespit etmeli ve ödünç alma yorumlarının daha zor olduğunu kabul etmelidir.


Bilimsel araştırmanın amacı ve önemi
Bilimsel araştırmanın önemi
Araştırmanın ÖNEMİ örnek
Araştırmanın amacı ve önemi
Araştırmanın amacı örnek
Araştırmanın önemi nasıl YAZILIR
Genelleyici araştırma
Tezde araştırmanın ÖNEMİ nasıl yazılır


Bazı notlar resmi doldurur ve metni tamamlar; bazıları metinde çok fazla yer kaplayacak muğlak noktaları açıklıyor; ancak diğerleri, ilginç bilgiler içermesine rağmen, kesinlikle hayati değildir. Genel olarak açıklayıcı notlar önemlidir, ancak yan meseleleri gündeme getirenler önemli değildir.

Kesme, eleme ve soylama işlemi, okuyucuları ileri geri çevirmelerini gerektirerek rahatsız ettikleri için mümkün olduğu kadar çok çapraz referans içerebilir.

Bunları müsveddeden çıkarmanın bir diğer nedeni, ilgili maliyet ve sayfa numaralarının sayfa provasına eklenmesi sırasında hata olasılığıdır. Bazı çapraz referansların kullanılması gerekiyorsa, bunun sadece gelişigüzel bir açıklama olmadığından emin olmak iyi olur, ancak dikkate alınırsa, okuyucuları arama çabaları için ödüllendirir.

Bir çalışmada bu notlar kesinlikle azaltılabilir; bir tez için bile fazlalar. Okuyucu, araştırmayı yazarın yaptığını varsayacağından, Kopek’in erken yaşamı hakkındaki gerçek bilgilerin not edilmesine gerek yoktur.

Okuyucu, yazarın öne sürdüğü doğum tarihini kabul etmeye oldukça isteklidir ve bu konuda bir tartışmaya girmekten çekinmez. Yine, yazarın bir karara varma yöntemi ve araçları artık kararın kendisi kadar önemli değil. Kopek’in fakir olup olmadığına dair açıklamalar da aynı kategoriye giriyor.

Bu kitabın amaçları açısından Gorovdin hakkında pek bir şey bilmemize gerek yok, ancak bunlar ilginç yan bilgiler olabilir. Gorovdin’in kitabı, Kopek’in çocukluğuyla ilgili tek bilgi kaynağı gibi göründüğü ve okuyucunun konu hakkındaki bilgisini makul bir şekilde tamamlayabileceği için not almak iyi olabilir. Doğrudan alıntı için bir referans, belirtildiği gibi, bilimsel yazıda zorunludur.

Bazen uzun bibliyografyaların da ayrıştırılması gerekir. Bir bibliyografya, okuyucunun daha fazla araştırma yapmasını sağlar ve kitabın yardımcı bir parçası olabilir. Ancak şu anda hizmet verilen okuyucu, konuya tam olarak girmek isteyebilir veya istemeyebilir.

Her halükarda, bu, bir sınav komitesinin yararına adayın tüm araştırmalarının bir listesi değildir; bazı okuyucuların konu hakkında daha fazla bilgi edinmesine yardımcı olacak bir listedir ve bu nedenle yazarın okuduğu veya konu hakkında yazılmış olan her şeyi içermesi gerekmez.

Bir bibliyografyanın uzunluğu ve tamlığı aslında büyük ölçüde kitabın türüne bağlıdır. Bir tezi kitaba dönüştürürken notların kısaltılması neredeyse her zaman tavsiye edilirken, bibliyografyaların bazen kırpılması gerekmeyebilir. Bazı bibliyografyalar öncü çalışmalardır ve başka yerlerde mevcut değildir; bunların bütünüyle muhafaza edilmesi gerektiği açıktır.

Bibliyografik materyalde değişen derecelerde seçicilik de vardır: bazı kitaplar kendi başlarına bibliyografyadır. Yazar, bibliyografyaya hem uzman okuyucu hem de genel okuyucu açısından bakmalıdır. Uzmanların onları daha ileri araştırmalara yönlendirmek için neye ihtiyacı olacak ve genel okuyucular muhtemelen ne isteyecek?

Buradaki değişim, diğer konularda olduğu gibi, bakış açısındaki bir değişimdir. Nasıl ki bir yazar indekste okuyucunun arama eğiliminde olduğu şeyi tahmin ediyorsa, yazar da bibliyografyada okuyucunun takip etmek isteyebileceği şeyi tahmin eder. Kitabın veya belgenin nerede bulunabileceğine dair her türlü gizemi ortadan kaldırmak için her zaman yeterli bilgi bulunmalıdır.


odev.yaptırma.com.tr ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!



Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.


 

yazar avatarı
odev yaptirmasitesi

Bir yanıt yazın