PROJE YÖNETİMİNİ ANLAMAK

Tezi Organize Etmek 


Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma


Tezi Organize Etmek 

Aslında organizasyon konusunda üç hata olağandır: bölümleri yetersiz organize etmek; onları aşırı organize etmek; ve farklı bölümleri farklı şekillerde düzenlemek.

(i) Bir bölümü düzensizleştirmenin en basit yolu, belki başlıklar da dahil olmak üzere, ancak yalnızca yararlı bir işe yaramayan sahte olanlar da dahil olmak üzere, bölümü yetersiz düzenlemektir. Bu etki, yazarların genellikle diğerlerinden çok daha uzun veya daha kısa bölümler oluşturması ve ardından bu farklı metin parçalarına aynı başlık sırasını ataması, böylece okuyucuları yanlış yönlendirmesi ve uygunsuz beklentiler yaratması nedeniyle ortaya çıkar. Giriş ve çıkış malzemeleri için birinci dereceden başlıkların kullanılması, bu sonucu neredeyse garanti eder. Bu şekilde düzenlenmiş bir bölüm bulmak çok yaygındır.

Burada birkaç şey ters gitti. Giriş ve çıkış materyallerini ana bölümlermiş gibi başlıklandırmak, okuyucular arasında bunların önemli metin parçaları olmadığı halde önemli metin parçaları olduğu yönünde beklentiler oluşturacaktır. Ortadaki iki ana bölüm gerçek ama tamamen dengesizdir.

Dolayısıyla okuyucular burada birinci dereceden bir başlıkla karşılaştıklarında ne bekleyecekleri konusunda hiçbir fikirleri yok. 300 kelime kadar kısa veya 12.000 kelime kadar uzun bir bölüm olabilir. Bu başlıklar, tez içerikleri sayfasında iyi işlenmiş gibi görünecek, ancak aslında bölümü etkili bir şekilde parçalara ayırmıyor veya organize etmiyorlar.

Metnin neredeyse tamamı (yüzde 85) gerçektir ve bu uzunlukta okuyucuların takip etmesi veya yazarın etkili bir şekilde düzenlemesi imkansız olacaktır.

(ii) Bir bölümü çok fazla düzeyde başlık kullanarak aşırı organize etmek de mümkündür; yazı tipi boyutları, görünümleri ve konumları açısından onları çok benzer hale getirmek; ve sonra onları fazla numaralandırmak vb.

Örneğin, 10.000 kelimelik bir bölümü 12 bölüme ayırırsanız ve her bölümde üç veya dört ikinci dereceden alt başlığa ve ayrıca dağınık bir şekilde üçüncü dereceden alt başlıklara sahipseniz, okuyucular etkili bir şekilde toplamda 40 başlıkla karşılaşacaktır. her 250 kelimede bir veya her sayfada iki tane. Başlıklar birbirine benziyorsa (benzer yazı tiplerini kullanarak ve sayfada aynı konumları işgal ederek), karışıklık garanti edilir.

Bu şekilde aşırı parçalanmış metinler genellikle okuyuculara rehberlik etmesi gereken karmaşık bir numaralandırma sistemiyle birlikte gelir. Tüm modern kelime işlem paketlerinde, otomatik olarak birçok farklı formatta, genellikle farklı düzeylerde girintilere sahip, numaralı bir paragraf seti oluşturmanıza izin veren ‘ana hat’ olanakları bulunur.

Bu özellikler esas olarak kısa raporlarda kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Anahat oluşturma olanağı, çok hiyerarşik bir ders kitabı veya benzer bir kaynakta gezinirken geleneksel notlar almak için de yararlı olabilir.

Bu olanağı daha önceki çalışmalarında bu amaçlarla kullandıktan sonra, pek çok doktora öğrencisi büyük miktarda metin yazmak için de benimsiyor. Ancak doktora gibi çok uzun bir metin üzerine uygulanan bir ana hat yaklaşımı çoğu zaman ters tepebilir ve aşırıya kaçmış gibi görünebilir. Birçok teknik veya daha fazla matematiksel disiplinde yaygın olarak benimsenen sayı dizisi şöyle görünebilir.


Yüksek Lisans tez teslim süresi
Yüksek lisans tez önerisi ne zaman verilir
Yüksek lisans tez önerisi verilmezse ne olur
Yüksek lisans tezi – ekşi
Bitmeyen yüksek lisans tezi
Yüksek lisans tezi pdf
Yüksek lisans tez döneminde ders alınır mi
Yüksek lisans tezi ne kadar sürede yazılır


Alternatif olarak beşeri bilimler deneklerinde aynı etki genellikle bunun gibi farklı harf ve sayı dizilerinin birbirine karıştırılmasıyla elde edilir.

Her iki örnekte de sayı dizisi abartılı ve çirkin ve takip etmesi zor görünüyor. Dördüncü dereceden alt başlıklara genişletmek, beş veya daha fazla sayı içerir: bu adım, okuyuculara metninizin erişilebilirliğini çok az önemsediğiniz veya hiç önemsemediğinize dair çok net bir sinyal gönderir.

Okuyucular, özellikle farklı seviyelerdeki başlıkların çok benzer göründüğü (yukarıdaki örneklerimde olduğu gibi) bu kadar karmaşık bir başlıklar hiyerarşisinde nerede olduklarını söylemekte zorlanacaklar. Böyle bir şemayı benimsemek, fazlasıyla parçalanmış bir argümana tutarlılık kazandıramaz. Bir yazar, metnini daha düşünceli bir şekilde düzenlemek için fikirlerini yeterince açıklığa kavuşturmadığı zaman da gerçek bir düzen ve hiyerarşi sağlayamaz.

Ayrıca, karmaşık numaralandırma şemalarını benimseyen yazarlar, argümanlarını daha da küçük parçalara bölmek için bu cihazın mevcudiyeti tarafından aktif olarak teşvik edilmiş olabilir. Tipik olarak, yukarıda tartışılan bir “meyve kokteyli” etkisi yaratmak için “analitik” bir argüman geliştirebilirler.

Her alt bölümün başında sayıların veya sembollerin zincirlenmesine o kadar çok güvenirler ki, temel entelektüel yaklaşımları değişir. Bir tür “mantık doğrama” tarzında çok fazla ayrım yapmaya başlarlar.

Bu nedenle benim kişisel uygulamam her zaman insanlara bölümlerin yalnızca ana bölümlerini numaralandırmalarını tavsiye etmek olmuştur; ve içinde daha fazla sayı bulunan başlıklar kullanmaktan kaçının. Numaralandırılmış başlıkların yalnızca ana bölümler için kullanılması, daha küçük alt bölümler için kullanılmaması, beşeri bilimler ve sosyal bilimler doktora tezlerinin büyük çoğunluğu için en iyi şekilde çalışıyor gibi görünmektedir.

Bununla birlikte, bu pratik kurala esnek bir yaklaşım getirin. Özellikle beşeri bilimlerde, disiplininizdeki diğer profesyonel yazılar çok edebi veya abartısız bir his veriyorsa, numaralı bölümler olmadan denemek isteyebilirsiniz. Burada, okuyuculara hiyerarşileri hakkında net bir fikir vermek için yalnızca farklı yazı tipi boyutlarına, vurguya ve çeşitli başlık sıralarının konumuna güvenebilirsiniz.

Yelpazenin diğer ucunda, sosyal bilimlerin bazı alanlarında olduğu gibi, disiplininizin güçlü bir “teknik yazı” tarzı varsa, ana bölüm bölümleri içindeki alt bölümler için numaralı ikinci dereceden başlıklar kullanmak isteyebilirsiniz.

Ancak burada çizgiyi korumak ve daha küçük alt bölümler için dört ya da beş rakamlı başlıklar kullanmamak akıllıca olacaktır; Çoğu disiplinde tez materyalini bir dergi makalesi (hatta bir kitap) olarak yayınlamanın çok daha kolay olacağını hatırlamakta fayda var, rapora ne kadar az benziyorsa ve metin o kadar erişilebilir görünüyorsa geçerli olacaktır.

Fazla numaralandırılmış bir bölümü bir kağıda dönüştürmek önemsiz bir iş değildir. Tutarlılık sağlamak için numaralandırma şemasına güvendiyseniz, bir kağıt olarak çalışacaksa, bir bölümden diğerine tüm bağlantıları ve bölümdeki dahili tabelaların çoğunu sıfırdan yapmanız gerekebilir.


odev.yaptırma.com.tr ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!



Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.


 

Herhangi Bir Alan Bulunamadı.

Bir yanıt yazın