Ödev Nasıl Yapılır? – Ödev Yaptırma – Ödev Yaptırma Ücretleri – Tez Yaptırma – Ödev Yaptırma Fiyatları – Ücretli Ödev Yaptırma – Tez Yaptırma Ücretleri – Sunum Hazırlığı Yaptırma – Dergi Makalesi Yaptırma – Dergi Makalesi Yazdırma
İntihal ve Etik
İntihal profesyonelliğe aykırıdır, etik dışıdır, derecelerin değerini düşürür ve üniversite niteliklerinin bütünlüğü korunacaksa ciddiye alınması gereken bir konudur. Öğrencilerde yazma ve düşünme becerilerinin kaybolmasına neden olabilir.
Dahası, intihal yapmak ve çalışmamak için çok fazla “yersiz” çaba ve ustalık harcayabilirler. İntihal her zaman var olmuştur, ancak internetin çevrimiçi bir dünyada büyümesi bunu yapmayı çok daha kolay hale getirdi ve bu nedenle öğrenciler için daha cazip hale geldi.
Aynı zamanda, İngiltere’de üniversite eğitiminin doğasındaki diğer değişiklikler de yanlışlıkla intihal uygulamasını teşvik etti. Öğrenci sayıları büyük ölçüde arttı, daha düşük personel-öğrenci oranları var ve ders çalışmalarının sürekli olarak değerlendirilmesi geleneksel sınavların yerini giderek daha fazla alıyor.
Deneyim, öğrencilere eğitim vermek ve onları değerlendirmektir. Standartlarına göre, her dört yılda bir 500-700 öğrenci ile Birleşik Krallık’taki en büyük biyoloji bilimi sınıflarından birine sahibiz. Her yıl intihal vakalarına rastlanmaktadır.
Öğrencilerin intihal yapmasının nedenleri çok ve çeşitlidir ve bunların ayrıntılı bir analizi bu bölümün kapsamı dışında olsa da, stratejilerimizi tasarlarken bunlar dikkate alınmıştır.
Bu bölüm, öğrencilerimizin etik becerilerini geliştirerek intihal vakalarını en aza indirmeye çalışmak için biyoloji alanında geliştirdiğimiz yaklaşım yelpazesini açıklamaktadır. Ağırlıklı olarak geleneksel yöntemleri kullanarak eğitim vermemize rağmen, artık özellikle etik eğitimin bu alanındaki kurslarımızı desteklemek için sanal öğrenme ortamından giderek daha fazla yararlanıyoruz.
IBLS, İskoçya’nın batısında yer alan, Birleşik Krallık’ın en eski üniversitelerinden biri olan (550 yıldan eski) Üniversite bünyesinde yer alan bir bölümdür.
Üniversitenin 15.486 lisans öğrencisi ve 4.061 lisansüstü öğrencisi bulunmaktadır. IBLS, tıbbi biyokimya, genetik, deniz ve su bilimi ve anatomi dahil olmak üzere moleküllerin çalışmasından tüm organizmalara kadar çok sayıda biyolojik konuda kurslar sunmaktadır.
Bu kurslar, belirlenmiş bir BSc (üç yıl) veya Onurlu bir BSc (dört yıl) ile sonuçlanan hem üç hem de dört yıllık lisans programlarına katkıda bulunur. IBLS, MSc (hem öğretilen hem de araştırma yoluyla), MRes ve PhD’ye götüren çok çeşitli lisansüstü derece programlarına sahiptir. IBLS personeli tıp, diş hekimliği, hemşirelik gibi mesleki derslerin öğretimine de önemli katkılar sağlamaktadır.
Standart dört yıllık lisans programı dört seviyeye ayrılmıştır. Normal olarak, Seviye 1 öğrencinin devam ettiği ilk yılda tamamlanır ve bu böyle devam eder.
Bununla birlikte, bazı öğrencilerin, önceki niteliklerine bağlı olarak, Düzey 2 veya 3’te doğrudan Üniversiteye girme olasılığı vardır. Çoğu öğrenci 17 veya 18 yaşında doğrudan İngiliz liselerinden gelir, ancak çok çeşitli başka geçmişlere, yaşlara ve milletlere sahip birçok öğrenci vardır.
1. Seviyede, tüm IBLS öğrencileri, birinci yıl gereksinimlerinin üçte biri olan ortak bir biyoloji dersi alırlar. Her yıl genellikle 650 ila 720 Seviye 1 öğrencisi vardır ve bu da onu Birleşik Krallık’taki en büyük biyoloji kurslarından biri yapar.
Bu öğrencilerin bazıları biyoloji dışındaki dersleri almaya devam ediyor, bu nedenle Seviye 2’de çeşitli seçmeli dersler alan yaklaşık 550 öğrenci var. Seviye 2 biyoloji derslerinin her biri, zaman çizelgesinin 1/12’sini kaplayacak şekilde tasarlanmıştır ve bir IBLS öğrencisi yılda genellikle altı ila 12 biyoloji dersi arasından seçim yapar.
Öğrenimlerinin son iki yılı olan Seviye 3 ve 4’te, öğrenciler son derece seçimlerine özel dersler alırlar. Bu sistemin bir avantajı esnekliğidir, çünkü öğrenciler Seviye 2’nin sonuna kadar nihai derece konularına karar vermek zorunda kalmazlar.
IBLS, tüm lisansüstü öğrencilerinin (300’ün hemen altında) genel becerilerini geliştirmek için tasarlanmış bir dizi özel dersi tamamlamasını şart koşuyor. Bu, araştırma etiği üzerine bir kursu içerir ve bu bölümün ilerleyen kısımlarında, bu kursun bir parçasını oluşturan yeni bir çalıştayın içeriğini ayrıntılı olarak açıklayacağız.
Akademik etik ihlal örnekleri
türkiye’de intihal örnekleri
Bilimsel intihal örnekleri
Bilimsel etik Nedir
Bilimsel araştırma ve etik PDF
Akademik etik pdf
Bilimsel etik pdf
Akademik intihal Nedir
KİŞİSEL DENEYİMLER VE MOTİVASYON
Aramızdan biri, akademik dürüstlük konusuyla ilk kez 1999’da üç öğrenci grubunun testindeki problemlere aynı yanıtları verdiğini keşfettiğinde ilgilenmeye başladı.
Sonuç olarak, BC, tıp öğrencilerinin kopya çekmeye karşı tutumları üzerine, değiştirilmiş bir anket formu ve yarı yapılandırılmış bir grup görüşmesi kullanarak bir çalışma üstlendi. Anketten elde edilen sonuçlar, öğrencilerin intihali ciddi bir suç olarak görmediklerini doğrulamıştır.
Öğrencilerin görüşlerinin güçlü bir ahlaki temeli olduğu bulundu ve çalışma bu görüşe katıldı. Öğrenciler yaptıkları veya kopya çekmeyi düşünmedikleri şeyler konusunda kararlıydılar. İlginç bir şekilde, deneme bankalarını kullanmak çok ciddi olarak görülüyordu, ancak kaynakları atlamak öyle değildi, bu da bu uygulamayı nispeten kabul edilebilir buldukları anlamına geliyordu.
Bu, intihali çevreleyen konuların kafa karıştırıcı olduğunu ve açıklığa kavuşturulması gerektiğini vurgulamaktadır. Ek olarak, öğrencilerin açıkça bir etik anlayışı vardır, ancak farklı intihal biçimlerini mutlaka kopya çekmek olarak görmezler.
Niyetimiz, bu etik düşüncenin başlangıcı üzerine inşa etmek, “boşluğu kapatmak” ve öğrencilerin intihalin kopya çekmek olduğunu görmelerine yardımcı olmaktır. Bu, her şeyden önce öğrencilerin intihali neyin oluşturduğuna dair daha net bir fikre sahip olmasını gerektirir; daha sonra daha geniş bir etik sorunun parçası olarak görülebilir.
Stratejimiz, öğrencileri intihalin ne olduğu, özellikle de daha az belirgin olan “gri alanlar” konusunda eğitmeyi ve bunu daha geniş etik değerlendirmeler bağlamına dahil etmeyi gerektirir. Bu, kısa vadeli ve uzun vadeli yönleri içerecektir ve bu bütüncül yaklaşımın, intihalin yanlış olduğunu açıkça görmeleri için öğrencilerin ahlaki tutumlarını güçlendirme şeklindeki uzun vadeli hedefe yol açacağına inanıyoruz.
“odev.yaptırma.com.tr“ ailesi olarak size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak!
Tüm alanlara özgü, literatür taraması yaptırma, simülasyon yaptırma, analiz yaptırma, çeviri yaptırma, makale ödevi yaptırma, dergi makalesi yaptırma, sunum ödevi yaptırma ve model oluşturma çalışmaları yapmaktayız.
Herhangi Bir Alan Bulunamadı.